Vad gör vi? Del CLXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var lite rädd att jag skulle vara lite småbakis idag men förutom att magen är lite sur så är jag mitt vanliga jag.
Ätit frukost och om en liten stund ska jag ut och jogga med nya skorna.
IMG_1727.jpeg
 
Det var mitt fel :D ! Hoppas att din blev lyckad. Min blev i slutänden det också, trots att det egentligen var en misslyckad kaka. Kollegorna älskade den, och det blev inte dumt alls med toscan som blandades med chokladkakan...
Lite för geggig, men den tillräckligt för att toscan skulle ligga ovanpå i alla fall 😅 hade velat ha den lite segare egentligen dock..
Men halverade ett recept och då är ju tidsangivelserna helt hittepå, så ville inte riskera att få den överbakt 🙈
 
Lite för geggig, men den tillräckligt för att toscan skulle ligga ovanpå i alla fall 😅 hade velat ha den lite segare egentligen dock..
Men halverade ett recept och då är ju tidsangivelserna helt hittepå, så ville inte riskera att få den överbakt 🙈
Mitt problem är min bakform, tror jag. Måste nog investera i någon annan typ av långpanna för denna bakar ALLT väldigt långsamt. Jättesvårt att veta HUR mycket längre man ska baka saker dock... Det är ju en sak om något ska vara genombakat, för då kan man testa med sticka. Men jättesvårt att veta med kladdkaka som ska bakas i två omgångar. Hur kladdig kommer den att vara när toscan är klar... O_o
 
Måste sortera upp min dag.

Behöver fräsa mer i trädgårdslandet. Behöver provpacka bilen med stora åbäket som ska med på resa - om det får plats. Behöver handla eftersom jag nog inte kan göra det nån annan gång kommande veckan. Behöver åka till avkommans nya hus och gräva ner lökarna jag tog upp igår. behöver elda så det är varmt nog för att duscha (i 18 grader i badrummet är inte mänskigt att blöta ner sig) Behöver plugga konstnärer inför en provvandring i utställningen imorgon fm. Plus en massa annat smått som bara måste fixas.

Misstänker att jag kommer att missa hälften.
 
Idag tänkte jag äntligen köpa jord och plantera morötter i badkaret (det står alltså utomhus om någon undrar :D ). Det verkar ju äntligen vara på väg att bli hyfsat varmt :) !
Tvätten är igång och ska hängas ut.
Jag behöver handla lite.
Så jag har lite att göra. Plus att det inte hade skadat om jag började läsa lite kurslitteratur också!
 
Mitt problem är min bakform, tror jag. Måste nog investera i någon annan typ av långpanna för denna bakar ALLT väldigt långsamt. Jättesvårt att veta HUR mycket längre man ska baka saker dock... Det är ju en sak om något ska vara genombakat, för då kan man testa med sticka. Men jättesvårt att veta med kladdkaka som ska bakas i två omgångar. Hur kladdig kommer den att vara när toscan är klar... O_o
Ja, det är inte ett lätt recept att baka perfekt faktiskt! Min var bättre efter en natt i kylen :D
 
Vaknade tidigt och kunde inte somna om, så gick upp och åt frukost och var vaken ett tag. Sedan blev jag trött så gick och la mig och sov en timme till. Så skönt!

Idag måste jag verkligen tänka klart gällande en viktig grej. Sä tänkte ta en långpromenad och sedan sätta mig ned och skriva. Ska prata med en kompis om det till veckan och då måste jag ha fattat ett beslut.
 
Jag avslutade dagen igår med sammandragningar/förvärkar och därmed supernojig sambo och katt. Jack skulle tvunget sova uppepå mig vilket inte är helt enkelt när jag svalt en badboll. Älskade lille katten :love: Sambon har haft stenkoll och vaknat varje gång jag vänt mig. (vilket kanske inte är så himla konstigt mtp osmidigheten just nu)

Är det vanligt att då träningsvärk efter sammandragningar för exakt så känns det. Plus nu försöker Bebis ta sig ut via naveln igen lille marodör ❤️
 
Jag avslutade dagen igår med sammandragningar/förvärkar och därmed supernojig sambo och katt. Jack skulle tvunget sova uppepå mig vilket inte är helt enkelt när jag svalt en badboll. Älskade lille katten :love: Sambon har haft stenkoll och vaknat varje gång jag vänt mig. (vilket kanske inte är så himla konstigt mtp osmidigheten just nu)

Är det vanligt att då träningsvärk efter sammandragningar för exakt så känns det. Plus nu försöker Bebis ta sig ut via naveln igen lille marodör ❤️
Ja :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi har varit ute på sjön och fikat (en del fiskade också). Kisse fick vara hemma hos husse på sin upphöjda position ovanpå vitrinskåpet:
99 100 101
Svar
2 015
· Visningar
81 127
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 448
Senast: Badger
·
Övr. Hund Hej! Har ett par nya grannar ett som flyttat in ovanför mig, som har flera olika hundar som låter en del när de går i trapphuset...
Svar
9
· Visningar
982
Senast: Nepenthe
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 844
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp