Stekt lök?Nu har jag mumsat i mig en ost&bacon korv med bröd,tyvärr hade jag ingen rostad lök hemma men det var gott ändå.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Stekt lök?Nu har jag mumsat i mig en ost&bacon korv med bröd,tyvärr hade jag ingen rostad lök hemma men det var gott ändå.
Hur kan man vara 4-kantig när korven är rund?Jag är väldigt 4 kantig i mitt korvätande, så har just upptäckt den pga min granne här nere i Skåne som lät mig provbita i hennes för ett par veckor sedan, dom är jätte goda och jag äter inte ens tjock korv egentligen, men man lär sig nya saker hela tiden.
Det var mitt fel ! Hoppas att din blev lyckad. Min blev i slutänden det också, trots att det egentligen var en misslyckad kaka. Kollegorna älskade den, och det blev inte dumt alls med toscan som blandades med chokladkakan...Ryttarkaka (inspirerad av någon i tråden i veckan?)
Hoppas att du somnade gott till slut och kan ta sovmorgon idag.Grubblar på varför jag fortfarande är vaken. Det är nog dags att sussa lite. Avskyr verkligen att det blir ljusare tidigare och tidigare för varje dag.
Vaknade du tidigt av dig själv eller fick du hjälp?Frukost intagen! Hade hoppats på lite sovmorgon men icke!
God söndagsmorgon till oss med klädsamma påsar under ögonen.Jaha ja. Somnade 02:30 och vaknade 5. God morgon, I guess?
Lite för geggig, men den tillräckligt för att toscan skulle ligga ovanpå i alla fall hade velat ha den lite segare egentligen dock..Det var mitt fel ! Hoppas att din blev lyckad. Min blev i slutänden det också, trots att det egentligen var en misslyckad kaka. Kollegorna älskade den, och det blev inte dumt alls med toscan som blandades med chokladkakan...
Mitt problem är min bakform, tror jag. Måste nog investera i någon annan typ av långpanna för denna bakar ALLT väldigt långsamt. Jättesvårt att veta HUR mycket längre man ska baka saker dock... Det är ju en sak om något ska vara genombakat, för då kan man testa med sticka. Men jättesvårt att veta med kladdkaka som ska bakas i två omgångar. Hur kladdig kommer den att vara när toscan är klar...Lite för geggig, men den tillräckligt för att toscan skulle ligga ovanpå i alla fall hade velat ha den lite segare egentligen dock..
Men halverade ett recept och då är ju tidsangivelserna helt hittepå, så ville inte riskera att få den överbakt
Ja, det är inte ett lätt recept att baka perfekt faktiskt! Min var bättre efter en natt i kylenMitt problem är min bakform, tror jag. Måste nog investera i någon annan typ av långpanna för denna bakar ALLT väldigt långsamt. Jättesvårt att veta HUR mycket längre man ska baka saker dock... Det är ju en sak om något ska vara genombakat, för då kan man testa med sticka. Men jättesvårt att veta med kladdkaka som ska bakas i två omgångar. Hur kladdig kommer den att vara när toscan är klar...
Min fick också vila i kylen över natten, annars hade den nog varit HELT omöjlig att skära....Ja, det är inte ett lätt recept att baka perfekt faktiskt! Min var bättre efter en natt i kylen
JaJag avslutade dagen igår med sammandragningar/förvärkar och därmed supernojig sambo och katt. Jack skulle tvunget sova uppepå mig vilket inte är helt enkelt när jag svalt en badboll. Älskade lille katten Sambon har haft stenkoll och vaknat varje gång jag vänt mig. (vilket kanske inte är så himla konstigt mtp osmidigheten just nu)
Är det vanligt att då träningsvärk efter sammandragningar för exakt så känns det. Plus nu försöker Bebis ta sig ut via naveln igen lille marodör
Fick hjälp av ett barn vid 07:00Vaknade du tidigt av dig själv eller fick du hjälp?
Min hund väckte mig. Jag somnade vid femsnåret, så hade gärna haft lite längre sovmorgon än till kl 7.30. Jag brukar kunna somna om, men så inte idag.