Vad gör vi? Del CLXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mitt problem är min bakform, tror jag. Måste nog investera i någon annan typ av långpanna för denna bakar ALLT väldigt långsamt. Jättesvårt att veta HUR mycket längre man ska baka saker dock... Det är ju en sak om något ska vara genombakat, för då kan man testa med sticka. Men jättesvårt att veta med kladdkaka som ska bakas i två omgångar. Hur kladdig kommer den att vara när toscan är klar... O_o
En riktigt bra termometer och den här sidan löser problemet!

https://www.norrmejerier.se/goda-recept/innertemperatur#bakverk
 
Har ska det vara Avalanche eller Kraken. Sonen som ar "sportig" av sig haller pa Kraken, de ar ju faktiskt nastgards i Seattle. Maken haller pa Avalanche sedan vi holl till i Colorado. Bada kan tanka sig den andras lag i varsta fall ... sa aven om Maken inte ar direkt nojd ar han inte "beside himself" i alla fall. :p

De soner som inte ar sportiga av sig tittar bara fragande pa den som sager ice hockey ... daremot njuter de av surfing, baseball, och :confused: nascar :cautious: Familjen har, helt klart, tillbringat aldeles for manga ar i tropiska klimat.

Stanley cup playoffs är helt hopplöst i år. Inget av lagen jag håller på gick vidare. De enda som är kvar som jag har ett svagt intresse för är Oilers, mycket pga Mattias Ekholm.

Maximal familj otur att Kraken och Avs möttes i första rundan. Iofs så var det kanske inte så konstigt att Avs förlorade. De drogs med stora skador som Landeskog och Nichuskin försvann någonstans under slutspelet.

Det enda jag innerligt hoppas är att Toronto åker ur. Även om jag inte gillar Florida.
 
Ätit lunch efter att ha tömkört vilden.
received_1823645648031539.jpeg
Ptro eller förhållningar var visst mest förslag idag ;) i galoppen gick det foooort! Efter det var traven fantastisk! 👌 knaspålle :heart

Nu lite Drömslottet, sen duscha och åka till ridskolan.
 
Vi fick nya grannar i december. Vi har inte sett varandra så mycket innan våren kom med stormsteg men idag hälsade vi på varandra.

Jätte trevligt par! Kanske inte har ribban så högt efter föregående ägare som hade allsång utomhus mitt i nätterna och struntade fullkomligt i sina grannars sömn även på vardagarna.

Fick erbjudande om att lägga mitt ris på deras rishög då dom beställt hämtning av det imorgon. Så snällt och omtänksamt så nu börjar våran trädgård till skamfläck host se lite bättre ut iallafall :angel:


Gjorde min dag så mycket bättre :heart
 
Det saknas lite färg på ytterpanelen kring det nya fönstret och altandörren men annars blev det klart på utsidan! Vi passade även på och städa uterummet som agerat förvaring för byggskräp och annat bös under vintern, så nu är det väldans mycket trevligare att vistas där :up:
 
Skulle egentligen vara med på en gospelkonsert med min gamla kör i eftermiddag, då jag gästspelat lite med dem de senaste veckorna. Men har ingen energi och kände att jag inte alls hade lust, så fick hoppa av det. Svår avvägning då jag vet att det gett mig energi också, men tre timmars rep före konserten gjorde att jag kände det blev för mycket 🙈

En promenad i solen med hundarna och en god vän fick det bli under förmiddagen i alla fall :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi har varit ute på sjön och fikat (en del fiskade också). Kisse fick vara hemma hos husse på sin upphöjda position ovanpå vitrinskåpet:
99 100 101
Svar
2 015
· Visningar
81 124
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 448
Senast: Badger
·
Övr. Hund Hej! Har ett par nya grannar ett som flyttat in ovanför mig, som har flera olika hundar som låter en del när de går i trapphuset...
Svar
9
· Visningar
981
Senast: Nepenthe
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 843
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp