Vad gör vi? Del CLXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nog för att ett kejsarsnitt läker imponerande snabbt men HUR tänkte jag när jag tog med en kratta till samfällighetens städdag och började kratta i 40 min MED barn i sjal på mig? Att tänka efter hinns visst inte med just nu. Sticker i hela magen, känner mig som ett riktigt korsstygnsbroderi just nu.
 
Senast ändrad:
Blev några timmar i stallet ändå. Red en sväng med ettåringen som handhäst. Gick bättre än i fjol (då drog hon mig ur sadeln) även om vi fick ett tjurstopp vid en slänt som tydligen var livsfarlig. ;)

Nu ska jag äta lunch (jaja, får väl räknas som middag) innan jag ska hinna allt jag tänkt hinna den här veckan.
Hehe påminner mig om valackerna när jag red min och hade foderhästen som handhäst, la in lite galopp på grusvägen och min började bocka 😅.
 
Min dag har spenderats på fölsafari 😁denna lilla ligisten hade gärna fått följa med hem🥰
D2499D0F-0ACF-45C9-B322-0384B52A5729.jpeg
 
Tja, avkomman placerade fötterna i bäckenet och tryckte på revbenen med huvudet.
Fick massera bort huvudet för att inte avlida.

Invärtes grävmaskin låter inte speciellt kul det heller.
Det borras gärna ner i bäckenbottnen med huvudet här med revbenen som fotstöd. Det var väldigt mycket mer behagligt när urinblåsan användes som studsmatta faktiskt.

De kan vara rätt intensiva de små liven.
 
Har försökt förneka länge att jag lämnade alla mina keramikverktyg på universitetet när jag slutade min master.
Nu när jag ska börja jobba med lera igen måste jag starta från början med verktygssamlingen igen. Kan såklart tillverka en del av verktygen själv, men behöver ändå spendera en massa pengar på grejer.

Och lera!
Det är iaf tur att jag har billig smak gällande glasyren då material till det skulle kunna bli dyrt.

Men ja, jag gör detta istället för att ha en egen häst, så det får väl kosta lite i början.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi har varit ute på sjön och fikat (en del fiskade också). Kisse fick vara hemma hos husse på sin upphöjda position ovanpå vitrinskåpet:
99 100 101
Svar
2 015
· Visningar
81 123
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 448
Senast: Badger
·
Övr. Hund Hej! Har ett par nya grannar ett som flyttat in ovanför mig, som har flera olika hundar som låter en del när de går i trapphuset...
Svar
9
· Visningar
981
Senast: Nepenthe
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 843
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp