Vad gör vi? Del CLXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har äntligen fått tummen ur och börjat med stroganoffen. Nästa gång får det dock bli halloumi istället för falukorv, tycker inte längre om smaken av fläsk. :(

Fast nu kom jag på att jag har en bit falukorv från reko i frysen. Får hoppas att den är godare (eller kanske inte, det blir så dyrt med reko-mat.).
 
Ligger i sängen och filosoferar över priser på frukt och grönsaker. Var på frukthallen idag handlade ett kilo jordgubbar för 59 kronor, vindruvor för 25 kronor och paprikamix med tre paprikor för 25 kronor. Jämförde priser på Willys ikväll, paprikamix kostar 35 kronor, jordgubbar 59 kronor för 500 gram och vindruvor 30 kronor. Är glad över vår frukthall både bra utbud, bra kvalitet och priserna är riktigt bra!
 
Princess Diva (som har blivit tjock pa riktigt) fick lite godis att tugga pa sa har till Lunch. Jag hade nastan ett halvt huvud isbergssallad som borjade bli lite morkt och fa sladdriga blad. Jag kastade ut det till Diva ... som blev sa himla GLAD 🙄

inte en smula av ett blad lamnade hon.
 
Funderar på att gå och lägga mig.
Har varit hyfsat pigg hela dagen otroligt nog och tom fått saker gjorda. Började tokfrysa och fick ont i hela kroppen nu ikväll, det var ju inte så konstigt visade det sig sedan. Hade visst 38.6 i feber. Vilket är märkligt, är inte förkyld eller någonting 🤔 Avvaktar och ser om det går över till i morgon, annars får jag ringa vc.
 
Jag har precis ätit kvällsmat. Mellan jobbet och nu har jag dessutom varit i stallet, hämtat dottern, haft inpackning i håret, duschat inkl tvättat håret, packat allt jag kan packa och kört IPL-maskinen.

Nu funderar jag på om jag ska orka föna och rulla håret eller om jag ska lösa det på något annat sätt.
Väckning strax efter 4 så det börjar bli dags att bestämma mig :p
 
Det är vår när grannarna och sambon klippte gräsmattorna för första gången och när korna vid stallet kommit ut på bete; stora tjuren åkte precis förbi när jag hämtade in pållan från hagen 😊. Red ut en sväng i alla gångarter med en stallkompis och hennes unghäst; en härlig ridtur och solen värmde skönt idag 😍. Efteråt fick min häst behandling av equifysioterapeuten, hon somnade nästan 😅❤. Efter stallfix och ridning var det himla gott med grillat 😋.
 
Princess Diva (som har blivit tjock pa riktigt) fick lite godis att tugga pa sa har till Lunch. Jag hade nastan ett halvt huvud isbergssallad som borjade bli lite morkt och fa sladdriga blad. Jag kastade ut det till Diva ... som blev sa himla GLAD 🙄

inte en smula av ett blad lamnade hon.
Går inte att se videon:
9DAC4EE6-D372-4C3C-BF15-527851BB5429.jpeg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi har varit ute på sjön och fikat (en del fiskade också). Kisse fick vara hemma hos husse på sin upphöjda position ovanpå vitrinskåpet:
99 100 101
Svar
2 015
· Visningar
81 123
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 448
Senast: Badger
·
Övr. Hund Hej! Har ett par nya grannar ett som flyttat in ovanför mig, som har flera olika hundar som låter en del när de går i trapphuset...
Svar
9
· Visningar
981
Senast: Nepenthe
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 841
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp