Vad gör vi? Del CCXII

Idag fyller ungen ett år. Ett helt år! Det ska firas med att leka i sandlådan och åka rutschkana.

På agendan idag står annars vårdcentralen för mig och kolla upp min tå (som inte gör ont just nu..). Äta lite tårta med mina föräldrar. Plantera lite blommor.

Känns som det kommer bli en bra dag.

13 timmar och 45 minuter i försening. Tycker synd om de som ska hem med samma plan nu. De landar nog runt 4-5 imorgon bitti.

Konstaterar att källsortering inte riktigt har slagit igenom hos slovenska flygbolag. Allt från matbrickorna vräktes ner i samma påse.
Jag tar inte gift på det, men om jag förstått det rätt så källsorteras exempelvis inte mat från flygbolag i Sverige heller, utan det körs direkt till förbränning pga risker bös som kan förstöra för naturen.

Över väger att säga upp en bekantskap med en gammal vän.
Han gjorde sig lustig över min sminkning och det kändes så lågt av en vän. Då jag bara hade mascara och lite ögonskugga på mig

Passande flöde idag. Först en artikel om en sexköpare som hoppat på och attackerat en prostituerad och sen lite hopptips från en riktigt äcklig kändistorsk.

Screenshot_20250428_082832.webp

Sitter i diverse telefonköer för att kolla var jag ska vara klockan halv elva. Det måste nästan vara de två sista ställena. Annars får jag väl bita i det sura äpplet och betala 400 för missat besök.

Jag har verkligen minne som en guldfisk.

Ger upp. Fick tag på de två sista och har nu ringt varenda vårdgivare jag har och det är ingen av dem. Kan för mitt liv inte komma på vad det annars kan vara. Vi får väl se när det dimper ner en räkning i brevlådan om några veckor.

Sitter i diverse telefonköer för att kolla var jag ska vara klockan halv elva. Det måste nästan vara de två sista ställena. Annars får jag väl bita i det sura äpplet och betala 400 för missat besök.

Jag har verkligen minne som en guldfisk.
Har du alltid varit glömsk? Annars kanske det är dags för en minnesutredning på vårdcentralen? I all välmening.

Har du alltid varit glömsk? Annars kanske det är dags för en minnesutredning på vårdcentralen? I all välmening.

Jag har alltid haft minne som en dement guldfisk. Vissa saker har jag stenkoll på, andra inte så mycket. Egentligen är det väl kanske något av en prioritering att jag glömmer just vissa. Men jag brukar faktiskt ha koll på min almanacka och har äntligen lärt mig att skriva in allt där istället för att enbart förlita mig på minnet. Detta är också ett problem när jag varit någonstans, ska dit igen och är stensäker på hur man kommer dit, vilket var helt åt helskotta fel.

Men av någon okänd anledning skrev jag bara min händelse den här gången, annars skriver jag naturligtvis vad det gäller.

Och även om jag blir totalt senil dement kommer jag alltid veta att den 6 november 1632 dog Gustav II Adolf i slaget vid Lutzen.

Sitter och väntar i telefon hos Skatteverket. Min bonuspappa dog och för att mamma ska kunna föra över hans telefonnummer på sig och lite annat så krävs det att hon kan bevisa att de var gifta. Detta är ju deklarationstider och min beräknade väntetid var 1 och en halv timme. Har hunnit städa kattlådan och duscha medan jag väntar.

Ger upp. Fick tag på de två sista och har nu ringt varenda vårdgivare jag har och det är ingen av dem. Kan för mitt liv inte komma på vad det annars kan vara. Vi får väl se när det dimper ner en räkning i brevlådan om några veckor.
Har du kollat på bokade tider på 1177 och i appen Alltid Öppet? En del skickar kallelse via AÖ.
Kollat med tandläkaren?

Helt slut idag!
Fick kämpa med att få ihop energi nog att göra broccolisoppa till lunch.
Tanken är att jag ska in till stan och fika med en kompis i eftermiddag. Och jag borde verkligen samma ihop mig och göra det, men känner mig helt orkeslös.

Liknande trådar

Hemmet Mitt växthus börjar bli hemskt slitet och jag funderar på huruvida det är vettigast att renovera det eller om jag ska avvakta ett par år... 2
Svar
39
· Visningar
1 521
Senast: manda
·
Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är... 2
Svar
31
· Visningar
2 801
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 662
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
11 834
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka