Vad gör vi? Del CLXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varit sjukt trött ett tag och i dag har jag bara matat och gått ut med hundar och legat i sängen och vilat. Gick nyss upp och såg att idén att lägga sig med blött, utsläppet hår gett mig samma look som min hund. Hon har börjat få mer hår på öronen. Men det står rätt upp/ut. Vi ser ut som att jag aldrig hört talas om borste och bor i en grotta i skogen. 😅
Visa bifogad fil 118234
Ni är ju jättegulliga, ju :love:.
 
Medan sambon var iväg på sågdag med en god vän passade jag på att fortsätta storstäda och göra om lite hemma - svettigt när solen låg på 😄. Tog ju typ hela dagen men så skönt att få det gjort och nöjd 😊, ungkatten gömde sig och var på sin vakt över förändringen 😅. Älsklingen följde med till stallet och hjälpte till att fixa boxen; vilodag för pållan och så for vi bort till affären och köpte vitlöksbaguette till de egensaltade färska räkorna han köpte med från Marcuskräftan (och ja billigare än de frysta räkorna tidigare i veckan 😏).
 
Ligger i soffan och är förbannad! Har varit förkyld sedan förra fredagen och det går inte över. Tvärtom! Jag blir sämre! Hur är det ens möjligt? Har verkligen tagit det lugn och vilat mycket, men nu ligger jag här med 39 i feber och hundra i vilopuls. :rage:
 
Härliga hästarna som kom fram till grinden i en snabb galopp 😍 "oups stopp" 😅. Sen lördagsmys med Sjölyckan och som sagt var, räkor (kissarna fick med smaka, i vanlig ordning 🥰) och en varsin Smirnoff Ice för andra gången denna veckan; testade Tropical som var god den med 😊.
 
Funderar om jag orkar vara uppe och kolla Edmonton-Vegas som börjar om en halvtimme. Kanske ska lägga mig i sängen och sätta på matchen, och se om jag kan hålla mig vaken.
 
Avslutar kvällen (nu i soffan på övervåningen, märk väl, som jag åter givits tillträde till iom att polarna åkt hem) avnjutandes det sista glaset Cava från halvflaskan samt en smultron-fläderglassbåt.
Rätt nöjd med dagen.
Kanske ska smsa vännen och kolla om han är vaken.
Lite nattliga mess är ju aldrig fel. Fast han har nog barnvaktat sig trött, kan jag tänka mig.
Söker nog upp nåt lagom intressant på tv att somna till istället.
Nattinatti alla.
 
Ska lägga mig.
Så skönt så.
Bara 21 dagar kvar av detta läsår

:cautious: Vi har 30 dagar eller sa kvar. Slutar Juni 16.

Funderar om jag orkar vara uppe och kolla Edmonton-Vegas som börjar om en halvtimme. Kanske ska lägga mig i sängen och sätta på matchen, och se om jag kan hålla mig vaken.

Maken borjade titta pa den men efter forsta periode forklarade att den inte var "intressant" ... och gav upp.:eek: Det har nog aldrig hant forut.
 
Grubblar på varför jag fortfarande är vaken. Det är nog dags att sussa lite. Avskyr verkligen att det blir ljusare tidigare och tidigare för varje dag.
 
Inte ett fan av Oilers, eh? :D

Har ska det vara Avalanche eller Kraken. Sonen som ar "sportig" av sig haller pa Kraken, de ar ju faktiskt nastgards i Seattle. Maken haller pa Avalanche sedan vi holl till i Colorado. Bada kan tanka sig den andras lag i varsta fall ... sa aven om Maken inte ar direkt nojd ar han inte "beside himself" i alla fall. :p

De soner som inte ar sportiga av sig tittar bara fragande pa den som sager ice hockey ... daremot njuter de av surfing, baseball, och :confused: nascar :cautious: Familjen har, helt klart, tillbringat aldeles for manga ar i tropiska klimat.
 
Dags att gå upp!

20230507_054218.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi har varit ute på sjön och fikat (en del fiskade också). Kisse fick vara hemma hos husse på sin upphöjda position ovanpå vitrinskåpet:
99 100 101
Svar
2 015
· Visningar
81 127
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 448
Senast: Badger
·
Övr. Hund Hej! Har ett par nya grannar ett som flyttat in ovanför mig, som har flera olika hundar som låter en del när de går i trapphuset...
Svar
9
· Visningar
982
Senast: Nepenthe
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 844
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp