Vad gör vi? Del CLXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dagens promenad avklarad. Det är verkligen ett paradis här i stugan. :love: Däremot är sambon billig som premiärbadade. Jag vill med men är strängeligen förbjuden av sambon, svärföräldrarna och mina föräldrar att bada än. (ja, jag kan se en poäng i att inte skrämma ut Bebis men baaaaaaada ju)
 

Bifogade filer

  • IMG_20230430_154019.jpg
    IMG_20230430_154019.jpg
    260,3 KB · Visningar: 30
Vi fick info om ChatGPT på jobbet i torsdags och jag tänkte fixa ett konto och testa lite. Men det GÅR inte... Både i torsdags och idag står det bara att "sign-up is unvailable - try again". Morr... :cautious: Skulle vilja sitta och leka lite och testa att ställa frågor om min bokkaraktär... :)

Forsok igen!
Min ena avkomma berattade hur han anvander ChatGPT till att reparera trasig cod nar hans "underlingar" har gjort fel ... och jag har lekt lite med fa svar pa fragor och be den skriva om den pa olika satt. Att ga fran en akademisk text till "som en femte klassare" var det roligaste.

Har precis satt in "falukorv" i ugnen, diskat upp och nu med ett glas vin på verandan.

Funderar på hur jag ska få sambon att åka och köpa cigg 🤣

Njuter dessutom av att äntligen ha wifi efter dryga 2,5 år utan! Tack Elon Musk för Starlink! Fantastiskt!

Har ni ett bra falukorvs substetut? Det har Canada ocksa. Men inte vi:arghh: Canada har en fantastiskt god "Dutch garlic sausage" som ser precis ut som en falukorv men ar sa mycket smakrikare. VILL HA!

Rensat ur garderoben och lämnat det på second hand. Även köpt blonderingsschampo och balsam. Blir spännande att prova!

Jag beover rensa garderoben ... har behovt det i ett par ar nu. Men en dag blir det kanske av.:cautious:
 
Känns inte direkt som Valborgmässoafton, men å andra sidan var det bra länge sedan jag faktiskt firade... Nåja, jag fortsätter att fördjupa mig i dåtiden :) . Jag vet inte varför, men det är så fruktansvärt beroendeframkallande att följa en familj bok efter bok... Lägga till barn i trädet. Kanske t.o.m. lyckas hitta en bild på Svenskt Porträttarkiv. Och så vidare, och så vidare.... :)

Jag kommer att märka av det imorgon, när hästen är helt hysterisk av all röklukt. :(
 
Haft en trevlig dag i stallet. Kompis hjälpte mig mäta ettåringen, som tydligen ska bli 152 cm stor som vuxen. Den som lever får se... Sen fixade vi frambommarna i transporten som varit nedfällda sen flytten. Dessutom fick kompis rida hästen en sväng medan jag traskade bakom med ettåringen. Det var omtyckt av alla inblandade, så det gör vi igen snart! :)

Fick även prata av mig lite om oron för mamma + stalltjafs och det var så skönt att ha nån som inte är direkt involverad komma med input. Nu har jag informerat brorsan om att mamma är dålig och hoppas att han engagerar sig. Mer kan jag trots allt inte göra såhär på distans.

Vet inte alls vad jag ska göra resten av dagen. Borde klura ut nån middag kanske?
 
Jag hade glomt att Valborgsmassoafton ens fanns. :cautious:
I dag ska jag kora ett par maskiner tvatt och bada hundar medan Maken klipper graset bakom huset. Det ar nu knalangt igen ... atminstone knalangt pa hundarna :p och behover helt klart klippas.
Sedan ska vi aka och traffa bada avkommorna hemma hos den ena ... som ska hjalpa Maken att fa bort en ny sorts malware pa hans dator.
 
Dagens promenad avklarad. Det är verkligen ett paradis här i stugan. :love: Däremot är sambon billig som premiärbadade. Jag vill med men är strängeligen förbjuden av sambon, svärföräldrarna och mina föräldrar att bada än. (ja, jag kan se en poäng i att inte skrämma ut Bebis men baaaaaaada ju)
Bada nu? Idioter....... eller du kanske menar badkaret.
 
Det enda jag kommer göra idag som är valborgsmässoaktigt är att äta varmkorv till middag. Kan möjligtvis ha att göra med att jag inte orkar göra något mer avancerat än att slänga in några korvar i micron.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi har varit ute på sjön och fikat (en del fiskade också). Kisse fick vara hemma hos husse på sin upphöjda position ovanpå vitrinskåpet:
99 100 101
Svar
2 015
· Visningar
81 122
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 447
Senast: Badger
·
Övr. Hund Hej! Har ett par nya grannar ett som flyttat in ovanför mig, som har flera olika hundar som låter en del när de går i trapphuset...
Svar
9
· Visningar
981
Senast: Nepenthe
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 839
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp