Vad gör vi? Del CLXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sa åt sambon att vi kunde gifta oss om jag gick spela epadunk på bröllopscermonin, han berättade att han ville spela E-types "Life" och dansa så som Dee Demirbag gör i videon på vägen ut. Fast han trodde det var Dilba som dansade, så lite besviken blev han allt. :rofl:
 
Sa åt sambon att vi kunde gifta oss om jag gick spela epadunk på bröllopscermonin, han berättade att han ville spela E-types "Life" och dansa så som Dee Demirbag gör i videon på vägen ut. Fast han trodde det var Dilba som dansade, så lite besviken blev han allt. :rofl:
Jag har talat om för sambon att jag inte tänker gifta mig med honom om han inte får Radioaktiva Räker att spela på festen efteråt. :D (det är inte så långsökt som det låter så det finns nära kopplingar till bandet för honom)
 
Sängen var såååå skön imorse så somnade om till halv åtta, upp och gav kaninerna och mig själv frukost innan jag for till stallet för en förmiddag där 😊. Tog en ridväg som var väldanslängesen; lite offroad pga bökad mark och pållan tittade mycket på staketet de satt upp 😄. Sedan fortsatte vi själva utan sällskapet en kort runda till och eftersom skogkanten torkat upp lät jag pållan galoppera fortare och sträcka ut lite som hon ville; riktigt härligt tyckte vi båda 😍. En riktig härlig ridtur i alla gångarter i solskenet 😍. Efter en timmes ridning, skötsel, tagit in spånbal och strött nytt och dunkat ut vatten till hagen smakade pastasalladen till lunch riktigt bra innan det var hög tid att ta tag i göromålen hemma ☺️.
 
Mina kvällsplaner som jag sett fram emot hela dagen gick i stöpet, så jag sitter i sängen och myser. Var ganska ledsen och besviken när allt först gick åt skogen, men maken släpade med mig ut på promenad i den fina kvällen (fasen alltså att den människan alltid vet vad jag egentligen behöver) och efter det samt en dusch känns det som att det kanske till och med var en ganska bra grej att kvällen blev oväntad ledig ändå. Dessutom har jag ett paket av världens godaste kakor hemma, så nu fick jag ju anledning att hugga in på dem :D
 
Jaha då har jag ringt 112 för första gången i mitt liv. Brandlarm som pågick i över tio minuter, lukt av bränd mat och ingen som öppnade när jag ringde på dörren. Otäckt! Men det var tack och lov ingen brand utan bara lite mat bortglömd i ugnen.
Jag har ringt 112 2 ggr.. en gång när det kom en påverkad kärring och skrek att hon var hotad och i höstas när bilen fick uvi....
 
Trött och hamnade i soffan, hunden ligger alldeles intill mig och katten ligger på armstödet :heart . Borde resa mig upp och äta, mata djur och duscha men energin är nära noll nu efter spinningpass, bodypump och ridlektion på ridskolan (var stand-in för sambon I dag).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 026
Senast: Red_Chili
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 199
Senast: tanten
·
Katthälsa Hej! Har idag vart hos vet. med min 6åriga hona som fick konstaterat kronisk inflammation i gallblåsan och tarmar. Hon fick även...
Svar
9
· Visningar
1 048
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
719
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp