Vad gör vi? Del CLXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har cyklat flera h idag ❤, borde dock ha köpt en refillflaska för solkrämen innan, fick inte med mig bautaflaskan jag köpte... lite röd nu, stör mig som är solkrämsfanatiker...men smorde mig iaf innan avfärd och ska köpa en liten flaska nu asap!

F ö inventerat sommargarderoben. Eller ja, det lilla som finns ^^. Behöver komplettera!
Har även en horisontell garderob just nu, heja...

Blir perfekt att det snart öppnar en stor second hand här! Det har behövts länge, ska bli jättekul 😊.
 
Gillar inte kursuppgifter där det står att man ska skriva en reflekterande text på max 1200 ord... Betyder det att det är meningen att jag ska komma nära antalet, men inte över? Att jag likaväl kan skriva 500 ord som 1200? Jag vill ha lite mer klara direktiv :D! (Jag vet vad jag ska pyssla med i helgen i alla fall....)
 
Sitter i ridkläder och väntar såg fel på klockan stressade på innan jag upptäckte att jag var en timme för tidig. Så nu väntar jag på att mitt te ska bli klart och löser lite korsord i väntan på att klockan ska bli 19 så jag kan åka
 
Jag köpte mig ju en ny häst för ett par månader sen. "Lilla" fröken fyller 1 år nästa vecka så hon är ju verkligen bäbis, på alla sätt 😅 Jag har utsikt över större delen av hästhagarna från mitt kontorsfönster och ibland hör jag hur det dunkar i badkaret som dom har vatten i. Kollar ut och då står hon där och plaskar runt med mulen och vevar i ena frambenet så hon slår i badkaret. Förut fick jag på film när hon lyckas få över hoven över kanten, blir snopen av att det gick och hoppar på tre ben bakåt tills hon får med sig det frambenet och hela badkaret gungar och vattnet skvätter över 😂 Bara väntar på att hon ska hoppa i det där badkaret.
Unghästar 🤦‍♀️:heart
När min var i samma ålder så lärde hon sig att dyka ner med hela huvudet för att dra ut ploppen :laugh:
Men innan jag såg att det var hon, och hur hon gjorde det O_o
Jag fick ta bort snöret på ploppen, då klarade hon inte att dra ur den (knappt jag heller iofs :meh:). Bara så du vet vad som kan komma menar jag... :angel::D

Ingen av mina tidigare hästar har varit så påhittiga som den lilla NF-damen :heart
 
Jag köpte mig ju en ny häst för ett par månader sen. "Lilla" fröken fyller 1 år nästa vecka så hon är ju verkligen bäbis, på alla sätt 😅 Jag har utsikt över större delen av hästhagarna från mitt kontorsfönster och ibland hör jag hur det dunkar i badkaret som dom har vatten i. Kollar ut och då står hon där och plaskar runt med mulen och vevar i ena frambenet så hon slår i badkaret. Förut fick jag på film när hon lyckas få över hoven över kanten, blir snopen av att det gick och hoppar på tre ben bakåt tills hon får med sig det frambenet och hela badkaret gungar och vattnet skvätter över 😂 Bara väntar på att hon ska hoppa i det där badkaret.
Unghästar 🤦‍♀️:heart

Jag har haft en ponny som gillade att bada i badkar :D
 
Hemma. Så fruktansvärt trött och med dunkande huvudvärk. Katten kom inte ens och sa hallå eftersom hon sover under täcket och inte ens rörde ett morrhår när jag kom och ville gosa lite.

Funderar på att lägga mig på soffan och chilla lite. Sedan montera ihop solcellslampan med nya batteriet som jag haft som bokmärke. Vet inte varför men jag har ett fruktansvärt sug efter choklad, helst kexchoklad eller Schweizernöt. Grubblar på vad för vitaminbrist jag lider av som choklad innehåller. :idea:
Zink :up:
 
Usch, det här trötta och sega tillståndet vill inte ge med sig. Var ute rekordkort tid i stallet (45 min?), men skulle nog inte åkt ut alls. Jaja, fick iaf se att hästarna mådde bra och klippa manen på ettåringen. Litar tyvärr inte på att andra i stallet ser hur de mår eller ens meddelar mig när saker händer.
 
I dag kom min present: massagepistol. Har bara testat en liten stund på rygg och nacke. Men jag tror jag älskar den! 😍
6EC5C996-F20B-4B58-8CD2-10E64F598FEB.jpeg
 
Alltså - kepsfenomenet.

I mina ögon det absolut fulaste plagg som någonsin skapats.
Jag kan för mitt liv inte begripa hur man kunde få något så vedervärdigt att bli en fluga?

Seriöst - jag har inte sett en enda person, varken i köttlivet eller på bild, som kepsen varit klädsam på. Möjligen grovarbetare då.
Jag bekymrar mig inte om hur det ser ut på mig. Det är skönt och bekvämt jag slipper solen I ögonen och jag slipper håret i vägen...
 
Idag har trots allt varit en fin dag på jobbet, en go stund på altanen med mamma och pappa och en avslutning på dagen där jag cyklade sida vid sida med min syster på spinningpasset med pigg kropp.
Försöker haka upp mig på det positiva.
IMG_1477.jpeg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 026
Senast: Red_Chili
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 199
Senast: tanten
·
Katthälsa Hej! Har idag vart hos vet. med min 6åriga hona som fick konstaterat kronisk inflammation i gallblåsan och tarmar. Hon fick även...
Svar
9
· Visningar
1 048
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
719
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp