Vad gör vi? Del CLXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag köpte mig ju en ny häst för ett par månader sen. "Lilla" fröken fyller 1 år nästa vecka så hon är ju verkligen bäbis, på alla sätt 😅 Jag har utsikt över större delen av hästhagarna från mitt kontorsfönster och ibland hör jag hur det dunkar i badkaret som dom har vatten i. Kollar ut och då står hon där och plaskar runt med mulen och vevar i ena frambenet så hon slår i badkaret. Förut fick jag på film när hon lyckas få över hoven över kanten, blir snopen av att det gick och hoppar på tre ben bakåt tills hon får med sig det frambenet och hela badkaret gungar och vattnet skvätter över 😂 Bara väntar på att hon ska hoppa i det där badkaret.
Unghästar 🤦‍♀️:heart
 
Jag blev mest förvirrad över varför du behövde en storm för att skrika åt dina element. :rofl:

Kör försiktigt idag. :heart

Skrika på elementen? :arghh: Visa bifogad fil 117124

Vad har de gjort för ont? :D:p

Hahah jag förstod inte förrän jag läste din kommentar här nu att det inte var faktiska element (som i radiatorer) som åsyftades. Intressant nog så reflekterade jag aldrig över att det skulle vara något märkligt att skrika åt radiatorer när jag läste @athena_arabians inlägg. Vet inte vad det säger om mig. :rofl:

Här försöker en vara lite poetisk men vad har en för det?! :cautious: :rofl:
 
Har varit hos både kiropraktorn, frisören och hos optikern idag 💪🏻 nackdelen/fördelen hos optikern var att de tog emot mina glasögon som en reklamation (andra gången för samma sak med glasen). Problemet är att mina gamla glasögon är för dålig styrka på och att mina ögon inte riktigt gillar linser. Så nu sitter jag inomhus och jobbar med mina solglasögon. Det blir tre tuffa veckor 🙄
 
Efter VC ska jag se om jag kan få tag i en medicin åt manma. En av de immundämpande medicinerna är restnoterad i flera månader frammåt så vårt vanliga apotek hade den inte på lager igår. På fass står det att ett apotek ska ha den så jag hoppas att det stämmer :)
Det apoteket hade inte mammas medicin men ett apotek nära min skola har två förpackningar kvar. Apotekaren kunde hjälpa mig att reservera en av dem så imorgon kan jag hämta den efter skolan. Så skönt att det löste sig! ❤️
 
Alltså - kepsfenomenet.

I mina ögon det absolut fulaste plagg som någonsin skapats.
Jag kan för mitt liv inte begripa hur man kunde få något så vedervärdigt att bli en fluga?

Seriöst - jag har inte sett en enda person, varken i köttlivet eller på bild, som kepsen varit klädsam på. Möjligen grovarbetare då.

Minns en gång när barnet var liten och plötsligt frågar - mamma varför har du aldrig keps? Jag vänder mig om, tar en keps från makens kepstorn och sätter på mig. Vänder mig mot barnet och hen suckar och säger, jag förstår.
:rofl::rofl:
 
Har haft min sista körlektion inför körprovet imorgon :nailbiting: snacka om nervöst! Försöker dock tänka att om det blir bra även om jag bara får känna på hur det är att köra på körprovet och blir kuggad. Även om det allra bästa vore att jag blev godkänd direkt ...... :arghh:😅
 
Alltså - kepsfenomenet.

I mina ögon det absolut fulaste plagg som någonsin skapats.
Jag kan för mitt liv inte begripa hur man kunde få något så vedervärdigt att bli en fluga?

Seriöst - jag har inte sett en enda person, varken i köttlivet eller på bild, som kepsen varit klädsam på. Möjligen grovarbetare då.

Minns en gång när barnet var liten och plötsligt frågar - mamma varför har du aldrig keps? Jag vänder mig om, tar en keps från makens kepstorn och sätter på mig. Vänder mig mot barnet och hen suckar och säger, jag förstår.
:rofl::rofl:
Jag tycker att keps kan vara riktigt snyggt! Och många kepsar är snygga!
Men generellt så passar man inte i alla kepsmodeller, utan behöver hitta den som sitter snyggt på en själv.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 026
Senast: Red_Chili
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 199
Senast: tanten
·
Katthälsa Hej! Har idag vart hos vet. med min 6åriga hona som fick konstaterat kronisk inflammation i gallblåsan och tarmar. Hon fick även...
Svar
9
· Visningar
1 048
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
721
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp