Vad gör vi? Del CLXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hemma. Så fruktansvärt trött och med dunkande huvudvärk. Katten kom inte ens och sa hallå eftersom hon sover under täcket och inte ens rörde ett morrhår när jag kom och ville gosa lite.

Funderar på att lägga mig på soffan och chilla lite. Sedan montera ihop solcellslampan med nya batteriet som jag haft som bokmärke. Vet inte varför men jag har ett fruktansvärt sug efter choklad, helst kexchoklad eller Schweizernöt. Grubblar på vad för vitaminbrist jag lider av som choklad innehåller. :idea:
 
Sitter i trädgården med jobbdatorn och njuter av solen. Egentligen är det tänkt att jag ska jobba också, men dagen har gått i ett hittills så jag unnar mig en liten paus. Trädgården är full av humlor, bin och skönsjungande fåglar och det går helt enkelt inte att låta bli att vara glad, trots att den här veckan egentligen är skitjobbig på flera sätt. Älskar våren! :heart
 
Hunden skulle behöva vaccineras denna eller nästa v. Med mitt öga har jag ju svårt att ta mig någonstans. Buss går ju typ varannan timme här ute. Och sambon ska jobba borta en v. Fint att det bor en veterinär några km bort som kunde svänga förbi här på hemvägen och vaccinera i morgon! :heart
 
Vaken igen. Inser att jag har världens finaste lilla katt :love:
Funderar på promenad och om jag ska planera in lite light umgänge i helgen. Mår lite bättre och har köpt mat jag ser fram emot att äta sen så det är verkligen ett tecken på att jag gjorde rätt som stannade hemma.

Kanske stannar hemma I morgon med. Tror det vore klokast, även om jag väldigt gärna vill rädda bästa kollegan från kaoset. Hen har dock smsat att hen hoppas jag sover hela dagen I dag och vilar ordentligt så jag tror hen fattar läget.
 
Vilar ut efter en dag med ett besök i Den Stora Labyrintaffären.
Helt slut i huvet och kroppen. Fast det var inte så mycket folk.
 
Lagat mat åt mamma och hennes kompisar idag så de sitter och snattrar där inne medan jag sitter ute i solstolen. Det är så skönt ute nu! 😍
Ska nog dock snart gå och ta min del av maten också. Funderar dock på om jag ska äta den inne eller ute. Det är gryta dock så det blir inte så bra i solstolen, utan får flytta på mig i vilket fall som helst :laugh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 026
Senast: Red_Chili
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 199
Senast: tanten
·
Katthälsa Hej! Har idag vart hos vet. med min 6åriga hona som fick konstaterat kronisk inflammation i gallblåsan och tarmar. Hon fick även...
Svar
9
· Visningar
1 048
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
721
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp