Vad gör vi? Del CLXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åka till tandis inom ett par timmar. Vet ju att jag har ett gäng början till hål (man ser det ju som bruna streck, sambon har INGET sånt) och ser ut som tandsten med och jag har inte varit på undersökning sen precis före pandemin såååå det är verkligen hög tid nu. Hoppas bara det inte är katastrof i munnen på nått sätt- jag har absolut INTE någon tandläkarfobi alls, bara nojig att munnen ska vara typ usel....Jag som inte hade ett enda hål någonsin före 18, sen bara braka det löst..
 
Apropå klementiner så tror jag ingen tänkte på att de kan vara för söta för en diabetiker när de inmundigas i de mängder jag äter dem. Däremot har jag skämtsamt pratat mycket om klementiner här i tråden, vilket är skälet till att många i samband med att jag är beroende av andra frukter/bär påpekade att det är inte allt jag är beroende av i frukttväg. Nu har jag inte köpt klementiner sedan i tisdags eftersom jag bara äter stora mängder jordgubbar (vilket jag tror är snäppet bättre) även om min kära dietist för några år sedan sa att jag kunde äta fem jordgubbar. Vem äter fem jordgubbar? Eller tre chips?!

Inväntar bigarråtiden så jag kan klaga i vgv att jag äter för mycket av det. Och de är verkligen söta. Tröstar mig med att det finns annat mer skadligt som jag kan bli beroende av, som kexchoklad. Vilket iofs beror på zinkbrist @Scata :angel:

Och ärligt så parerar jag klementinerna med insulin. Möjligtvis är det en del av varför jag kraschar så ofta på senaste tiden, att jag tar för mycket insulin men klementiner socker försvinner snabbare än säg kolhydrater. Om jag inte bodde i Sverige så skulle jag nästan kunna tänka mig att bli en halvtids fruktarian. Om jag får äta kött den andra halvan.
 
Apropå klementiner så tror jag ingen tänkte på att de kan vara för söta för en diabetiker när de inmundigas i de mängder jag äter dem. Däremot har jag skämtsamt pratat mycket om klementiner här i tråden, vilket är skälet till att många i samband med att jag är beroende av andra frukter/bär påpekade att det är inte allt jag är beroende av i frukttväg. Nu har jag inte köpt klementiner sedan i tisdags eftersom jag bara äter stora mängder jordgubbar (vilket jag tror är snäppet bättre) även om min kära dietist för några år sedan sa att jag kunde äta fem jordgubbar. Vem äter fem jordgubbar? Eller tre chips?!

Inväntar bigarråtiden så jag kan klaga i vgv att jag äter för mycket av det. Och de är verkligen söta. Tröstar mig med att det finns annat mer skadligt som jag kan bli beroende av, som kexchoklad. Vilket iofs beror på zinkbrist @Scata :angel:

Och ärligt så parerar jag klementinerna med insulin. Möjligtvis är det en del av varför jag kraschar så ofta på senaste tiden, att jag tar för mycket insulin men klementiner socker försvinner snabbare än säg kolhydrater. Om jag inte bodde i Sverige så skulle jag nästan kunna tänka mig att bli en halvtids fruktarian. Om jag får äta kött den andra halvan.
Jo...Jag vet att clementiner inte är bra för diabetiker i större mängder, nu vet jag ju inte riktigt HUR stora mängder du proppat i dig och att jag skämtsamt skrev clementiner är ju just för att du skrivit om det ofta 😅. Och även påminner mig om ett eget minne när jag pluggade vid universitetet och när det var uppsatsskrivning i grupp och nära jul köpte vi stora mängder clementiner= nästan fyllde papperskorgen i varje litet grupprum vi satt i, måste sett lite kul ut 😂.
 
Precis ätit frukost med kollegorna. Idag testade vi ett nytt ställe. så Baguette med skinka & purjolöksröra. Grymt gott.

Nästa fredag kommer vi att ta därifrån igen.

Är lite ur gängorna idag men får skylla mig själv så hart egentligen inget att klaga på.

Åt för jäkla dåligt igår så blodsockret kraschade under natten. lite jordgubbar räcker likso inte till frukost/lunch/mellanmål + en masa träning sen att äta en liten enkel hemmagjord men ack så god hamburgare på kvällen.

Varit uppe flera ggr inatt och kraschade ven på morgonen så är lite sliten idag.

Dags att ta tag i maten ordentligt.
 
Tycker inte det är det minsta roligt att ni skrattar åt ett beroende som gör henne sjuk.

Behöver jag rabbla vilka skador på kroppen ett högt eller svängande blodsocker medför?

(blir jag bannad nu?)
Oj, så tänkte jag inte alls! Jag fnissade mest åt att så många användare kastade sig på samma ord inom ett så pass kort tidsförlopp. Men jag förstår vad du menar och borde kanske ha tänkt ett steg längre innan jag skojade till det :)
 
Varje dag nu åker jag förbi en gammal bil som jag sett flera år. Nu har de börjat växa mossa på den...
vågar man lägga en lapp i ägarens brevlåda o fråga om hen vill sälja? 🙈
Kanske påfluget?
Tanken är att på lappen skriva att bara kasta lappen om det inte alls är aktuellt
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 026
Senast: Red_Chili
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 199
Senast: tanten
·
Katthälsa Hej! Har idag vart hos vet. med min 6åriga hona som fick konstaterat kronisk inflammation i gallblåsan och tarmar. Hon fick även...
Svar
9
· Visningar
1 048
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
719
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp