Vad gör vi? Del CLXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Måste säga att körprovsledaren var väldigt snäll dock! Jag hade kollat med trafikverket innan så att de skulle ha bokat tolk men på något vis så blev det något tokigt och ingen tolk blev bokad. Men tur nog så hör jag tillräckligt bra för att kunna samtala någorlunda när vi står stilla och de var beredda med skyltar att skriva ortsnamn etc på.
Så hen var väldigt snäll och pekade ordentligt så att jag skulle höra ordentligt vart vi skulle. Typ mera schysst än min körlärare! :rofl:
 
Måste säga att körprovsledaren var väldigt snäll dock! Jag hade kollat med trafikverket innan så att de skulle ha bokat tolk men på något vis så blev det något tokigt och ingen tolk blev bokad. Men tur nog så hör jag tillräckligt bra för att kunna samtala någorlunda när vi står stilla och de var beredda med skyltar att skriva ortsnamn etc på.
Så hen var väldigt snäll och pekade ordentligt så att jag skulle höra ordentligt vart vi skulle. Typ mera schysst än min körlärare! :rofl:
Grattis till körkortet!

Ursäkta dum fråga men hur går det till rent praktiskt att köra med en tolk? :) Sitter hen och baksätet och tolkar? Ser du det liksom och hinner uppfatta instruktionerna?
 
Ska in till kontoret idag men jag kommer liksom aldrig till skott. Gör massa annat jobb istället. Men snart blir jag hungrig så då borde jag komma iväg tänker jag...
 
Grattis till körkortet!

Ursäkta dum fråga men hur går det till rent praktiskt att köra med en tolk? :) Sitter hen och baksätet och tolkar? Ser du det liksom och hinner uppfatta instruktionerna?
De hade nog gjort samma sak som jag idag! Skrivit på liten whiteboard (och de hade inplastade papper med E4 och flygplats symbol) och pekat åt höger eller vänster. Avbrott i fokuset på körningen får inte vara mera än ett par sekunder.
Skillnaden är när vi hade pratat innan, när vi stannat och efteråt så hade tolken tolkat. Nu fick jag klara mig själv så gott jag kunde där, men som tur är så hör jag ändå lite grann och kan läsa på läpparna :)

Och tack!
 
Dagens idiotfundering uppstod i duschen vid hårtvätten. Jag har lite känslig hårbotten som mår bäst av att inte ha balsam ner i den. Hur håller jag mig till bara ha balsam i längderna när längderna bara är några cm? Var så mycket enklare när jag hade långt hår ju.
 
Dagens idiotfundering uppstod i duschen vid hårtvätten. Jag har lite känslig hårbotten som mår bäst av att inte ha balsam ner i den. Hur håller jag mig till bara ha balsam i längderna när längderna bara är några cm? Var så mycket enklare när jag hade långt hår ju.
Behövs det balsam när man har kort hår? Tänker att fettet når ut till topparna då, mitt hår blir fett nära skalpen till skillnad från topparna och jag har därför balsam bara i topparna (som blir lätt slitna).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 026
Senast: Red_Chili
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 199
Senast: tanten
·
Katthälsa Hej! Har idag vart hos vet. med min 6åriga hona som fick konstaterat kronisk inflammation i gallblåsan och tarmar. Hon fick även...
Svar
9
· Visningar
1 048
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
718
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp