Vad gör vi? Del CLXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blöh. Blev ju sjuk bara någon dag efter midsommar, och nu en vecka och ett par dagar senare så snorar jag fortfarande lätt, blir täppt i näsan när jag ligger ned med slem som ansamlas och så har jag tappat rösten sedan någon vecka. Den är fortfarande inte tillbaka :meh:
Jag har åtminstone blivit bättre men jag känner starkt för att ringa till tandläkaren jag var till och kräva att de ser över sin hygien ordentligt inför nästa gång jag kommer dit i augusti. Har inte lust att bli sjuk en tredje gång pga tandläkaren iår!
 
Äsch, beställde ett par örhängen. Fanns flera olika koder att välja på. Tror ni inte jag beställde fel? :banghead:

Har mailat och frågat om det går att byta till rätt. Inte för att de jag beställde inte var fina, men de jag ville ha var finare.
 
Nä, det ville vi inte stå och vänta på. Det tog ca 20 minuter och så var vi på väg igen! Men, ja, alldeles för många kör verkligen som idioter, tyvärr.... :meh: Inlevelseförmågan verkar saknas. Kan man inte tänka sig in i hur det hade känts att stå där vid vägen?
Är det mot diket då skulle jag kunna göra det men inte ut mot vägen... ett av däcken drar muttern åt sig själv dessutom...
 
På jobb men vill allt annat än att vara här. Tog ledig i förmiddags och tog en långtud med hästarna. Efter jobbet idag så ska jag ta ne långpromenad med hundarna i stan så de får en rejäl genomkörare också.

Försöka klippa lite gräs idag när det inte är snorvarmt men ändå sol ute.
 
Hämtat mina garderober, tungt som 17! 190 kg, har stommarna ute fortfarande och tänker öppna ute och bära in dem skiva för skiva då inte grannen är hemma och kan hjälpa mig bära. Dörrar och skivor är lättare att bära in. Passade även på att köra bort lite till ÅVC när jag ändå hade släpet här och köpte jordgubbar på vägen hem. 3 liter för 100 kr. :d
 
Oroar mig för en bakant som nyligen opererades för ändtarmscancer. Först strålning och cellgifter och sen operation. Blev stomi för tarmen var för strålskadad.

De fick operera om eftersom stomin såg ful ut - vad det nu betydde. Den operationen tog ungefär lika lång tid som den första, det var en inre blödning tydligen.
Efter senaste operationen kan han inte behålla mat eller vätska. Allt kommer upp. Har varit så ett par dygn och han ligger med dropp. Jag är orolig :(
 
Ska man flytta stall 50 meter och intar har tillgång till bil så använder man hökärran. 👌
 

Bifogade filer

  • 16885722373813182552873407186794.jpg
    16885722373813182552873407186794.jpg
    406,1 KB · Visningar: 34
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 776
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 425
Senast: Sasse
·
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
25
· Visningar
1 850
Senast: Glimra
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 204
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp