Vad gör vi? Del CLXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag blev nyss klar med mitt solklart största virkprojekt hittills. Jag påbörjade detta projektet i Februari, så det kanske säger något om storleken? :laugh: Det är en filt som är ca 127x170 cm och jag måste säga att jag verkligen älskar färgerna (även om både mamma och pappa tittade och suckade när de såg garnet "ännu mer blått? Får hon aldrig nog?" :D) :love:🩵💙

IMG_1152.jpeg
 
Jag blev nyss klar med mitt solklart största virkprojekt hittills. Jag påbörjade detta projektet i Februari, så det kanske säger något om storleken? :laugh: Det är en filt som är ca 127x170 cm och jag måste säga att jag verkligen älskar färgerna (även om både mamma och pappa tittade och suckade när de såg garnet "ännu mer blått? Får hon aldrig nog?" :D) :love:🩵💙

Visa bifogad fil 122816
Men så fin!
Jag brukar inte falla för blått, men det där var riktigt snyggt ju! 😍
 
Jag blev nyss klar med mitt solklart största virkprojekt hittills. Jag påbörjade detta projektet i Februari, så det kanske säger något om storleken? :laugh: Det är en filt som är ca 127x170 cm och jag måste säga att jag verkligen älskar färgerna (även om både mamma och pappa tittade och suckade när de såg garnet "ännu mer blått? Får hon aldrig nog?" :D) :love:🩵💙

Visa bifogad fil 122816
Så fin. Älskar blått så är det....
.
 
Äntligen fått kallelse till en kontroll på sjukhuset, väntat 4 mån pga restat ( :meh: ) preparat. Men nu så!
Och sen får jag sucka lite för det krävs 3(!) besök… så måste åka fram och tillbaka till sjukhuset 3ggr under en vecka. Tur jag går på semester nu.
 
Men så fin!
Jag brukar inte falla för blått, men det där var riktigt snyggt ju! 😍
Så fin. Älskar blått så är det....
.
Tack! <3

Jag har alltid haft blå som favoritfärg. I gamla huset var det mesta i mitt rum blått: väggarna, skrivbordsstolen, garderoberna, taklampan, gardinerna. Till och med sängen var blå :laugh: En familjekompis som var på besök sa "till och med ditt mobilskal är ju blått! Får jag gissa att din favoritfärg är blå?". Sa ja och berättade att bussarna i lokaltrafiken är blåa här. Hennes reaktion: "aha, så det är alltså DU som bestämt färgen på bussarna då?" (tro det eller ej men jag är faktiskt oskyldig där) :D
 
Äntligen fått kallelse till en kontroll på sjukhuset, väntat 4 mån pga restat ( :meh: ) preparat. Men nu så!
Och sen får jag sucka lite för det krävs 3(!) besök… så måste åka fram och tillbaka till sjukhuset 3ggr under en vecka. Tur jag går på semester nu.
Åh påminn mig inte.
Beviljas min ö-transplantation (öar som producedrar insulin) så ska jag åka 10 mil x 2 en gång i veckan under tio veckor.

Ser fram emot att ev. få det gjort men inte mot att göra det :(
 
Har en inre stress hela tiden… hoppas det lägger sig när jag får semester. Är möjligtvis pms också.

Har bokat en klipptid imorgon, det tycker jag inte heller om :grin:
Lagom jag förlikat mig med tanken kom jag på att jag kan ju inte komma dit med fläta om jag ska toppa håret :arghh:
Och jag avskyr de där duscharna. Så jag skulle behöva duscha innan. Eller ha utsläppt hår hela dagen. Jag som bokade så det skulle bli smidigt att åka direkt från jobbet :grin:
 
Jag blev nyss klar med mitt solklart största virkprojekt hittills. Jag påbörjade detta projektet i Februari, så det kanske säger något om storleken? :laugh: Det är en filt som är ca 127x170 cm och jag måste säga att jag verkligen älskar färgerna (även om både mamma och pappa tittade och suckade när de såg garnet "ännu mer blått? Får hon aldrig nog?" :D) :love:🩵💙

Visa bifogad fil 122816
Vilket jobb 😍 Jättefin!
 
Vilken dag. Slutade 14.30. Fick komma hem 18.30. Skulle först hämta en släp som sambon köpt "lite snabbt". Kontrollerade att allt var okej efter två mil. Det var det inte, det ena hjulet var stekhett. Jag hade cirka 10 mil hem och är ingen mekaniker direkt. Hade inte heller något kullås så jag kunde lämna släpet och macken jag stannade på sålde inget. Så jag stod med en skiftnyckel och bankade enligt instruktioner innan jag provade köra vidare.. (jag hade även köpt en jättefin varmkompost som jag hade på släpet, som jag definitivt inte ville att skulle bli stulen, så vad gör man inte 🤪) efter ytterligare en paus var hjulen något svalare, så jag hoppades på det bästa och körde vidare. Väl hemma så blev det att köra en vända till och lämna en bil på verkstad. Jag hoppas den INTE blir klar imorgon, så jag slipper lämna gården 😅
 
Oroar mig för en bakant som nyligen opererades för ändtarmscancer. Först strålning och cellgifter och sen operation. Blev stomi för tarmen var för strålskadad.

De fick operera om eftersom stomin såg ful ut - vad det nu betydde. Den operationen tog ungefär lika lång tid som den första, det var en inre blödning tydligen.
Efter senaste operationen kan han inte behålla mat eller vätska. Allt kommer upp. Har varit så ett par dygn och han ligger med dropp. Jag är orolig :(
Fick kontakt med en släkting, som berättade att han fortfarande inte får behålla nåt och står på näringsdropp. Men - läkarna är inte oroade. Så då är inte jag det heller.
Lättnad.
 
Började dagen med att åka med till grannstan till några butiker för att snygga till i blomavdelningarna på förmiddagen; verkar vara ett roligt och socialt jobb (känner mig som alltid lite extra hemma med att hjälpa och småsnacka med en äldre dam i en av butikerna) men ändå till stor del självständigt när man är ute och åker själv 😊.
Hann bara hem så fick jag vända och åka in till stan igen då sambon ville ha skjuts in och hämta jobbilen som varit på service.
På vägen hem åkte jag till stallet och longerade pållan en liten stund med fokus på mycket övergångar mellan alla gångarterna, duktig häst 😊.
Sen var det dags för födelsedagsfirande av mamma ikväll 🥰.
 
Hämtat mina garderober, tungt som 17! 190 kg, har stommarna ute fortfarande och tänker öppna ute och bära in dem skiva för skiva då inte grannen är hemma och kan hjälpa mig bära. Dörrar och skivor är lättare att bära in. Passade även på att köra bort lite till ÅVC när jag ändå hade släpet här och köpte jordgubbar på vägen hem. 3 liter för 100 kr. :d
Jordgubbarna var smaklösa. :cautious:
Fick vänta tills grannen kom hem och under mycket stånk och stön så med gemensamma krafter lyckades vi bära in stommar! 😱
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 776
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 425
Senast: Sasse
·
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
25
· Visningar
1 850
Senast: Glimra
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 204
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp