Vad gör vi? Del CLXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har tillbringat förmiddagen med årets bästa skidåkning i solen och årets skönaste skogspromenad med hundarna. Nu sitter jag i solen på balkongen med kaffe (vaktar matlådor som svalnar mot tjuvaktiga skator). Superhärligt väder! Jag älskar verkligen vårvintern. Jag blir nog sittande här med en bok i en timme eller två.
 
Stoppade en boll med bakhuvudet. Varför kan jag aldrig spela fotboll som vanliga människor? I en match. Blev iaf inget mål och det var huvudsaken… hehehe
Som ung senior målvakt hoppade jag in i stolpen med huvudet före och fick spendera natten på akuten. Men fick ut bollen från krysset utan att det blev mål. Så det finns andra som spelar fotboll med övertygelse….
 
Lämnat barnet för kalas nr 2, hans eget kalas 😁 Men han ville gå med andra mamman så jag är hemma. Inte mig emot :angel: De ska bowla.

Minst ett barn från kalaset igår har feber idag, men försöker intala mig själv att det är inte värre för honom att gå på kalas än på förskolan.

Också träffat exets nya idag, det gick bra 😅

Nu vet jag inte vad jag ska göra med all min tid 😂
 
Borde kanske förtydliga att han alltså går in genom den dörren själv flera gånger om dagen. Han tycker bara att jag borde hålla upp den för honom.
Min första innekatt som jag tog hem från lagården hemma - hon gick in i sin rottingbur, stängde dötren och höll den stängd med ena tassen. Den andra tassen stack hon ut och skrek. Hon var ju instängd och det var HEMSKT. Hon blev sååå tacksam när jag öppnade burdörren åt henne. :rofl:

Samma katt satt bredvid mig när jag nålade mönster på tyg på parkettgolvet. Såg i ögonvrån att hon nickade konstigt med huvudet. Tittade dit. Hon lyfte ur knappnålarna ur nåldynan genom att ta tag i knoppen och lyfta, och sen släppa rakt ner på golvet bredvid.
 
Som ung senior målvakt hoppade jag in i stolpen med huvudet före och fick spendera natten på akuten. Men fick ut bollen från krysset utan att det blev mål. Så det finns andra som spelar fotboll med övertygelse….
ja lite måste man ju offra! Målvakt är inget för mig. För nån säsong undrade nog akuten vad vi höll på med, först kom det in en i våra matchkläder med brutet nyckelben och 30 min senare kom målvakten in med bruten handled :rofl:
 
Halle och jag lagade staket ihop idag. När vi ändå höll på med det så kollade vi de andra staketen också. I djup snö på sina ställen hoppade vi runt. Bra träning att pulsa igenom, jobbigt enligt Halle som på sina ställen hade snö upp till magen, en annan försökte att inte ramla. 🥵

Sedan for jag i iväg på en skritttur på Freja. Lite kinkig var hon när det ramlade ner snö från träden. Men inte mer än så, pigg Donna iaf!

Nu bär det av hemåt och landa i soffan tror jag efter en sån här härlig dag! 🤩🤌
Vad livet känns bra nu 🙏
 
Fick bli handling i stan idag bla CG och inte var det skoj att komma hem och öppna konserveringsburken och upptäcka att den var trasig under locket...Rakt i näven...!
Desto roligare med en sväng in på Lager 157 och köpte varsitt par mysbrallor och några tishor till mig med fina och roliga texter och sambon när han såg texten "centre of attention": "var ju passande text över tuttarna" 😂.
 
Försökte peppa mig att rida idag, men då var hästen svullen i ett ben. Orkade inte ens oroa mig. Men veterinären ska ändå ut imorgon, så hon får kika på benet också.

Ponnyn lyckades muntra upp mig. Hon stod och var så vacker i snön, så jag försökte skynda mig att ta en bild. Ja, vad ska man säga om henne? :rofl:

F3BD512A-8711-4E10-9715-FA76D41D15A8.webp
 
Var iväg och handlade för en stund sen. Galet mycket folk i jämförelse med vad det varit tidigare på söndagar. Är det jakten på nedsatta varor tro?
Veckans erbjudanden brukar ju gälla till söndag så kan säkert vara så.
Jag var på Willys förut, en grönsaksdisk (typ morötter, rotfrukter o gurka) var helt länsad! Folk köper nog mer rotfrukter nu, de är väl billiga så här års.
 
Kollade ett nytt datingprogram på tv4play. ”Min mamma, din pappa”.
Lite pinsamt för barnen men verkar som ett annorlunda och kul program. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 228
Senast: Glimra
·
Mat Jag kommer jobba mycket delade pass framöver och inte åka hem på uppehållet. Men jag vet inte hur jag ska lägga upp maten... Imorgon...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
7 031
Senast: MissFideli
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
723
Senast: Svartkatt
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 144

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Bästa råttgiftet?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Triangelmärkt häst i verksamhet
  • Kimblehook
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp