Vad gör vi? Del CLXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kompisen och jag gjorde iordning hästarna och skrittade ut en sväng I snöfallet i förmiddags, mysigt 😍. Tog ett litet varv till själva; först blev fjordfröken lite grinig men gick fort över då vi ju kunde ta lite trav och galopp där det var mjukare, sååå härligt att galoppera i snön tyckte vi båda två märktes då hon blev lite stark 😍. Också hur härligt som helst att skritta tillbaka på halvlånga tyglar och bara njuta av att sitta i sadeln och bäras fram av pållan som var så härlig och pigg att rida 😍❤. När jag var klar I stallet sken solen och sen ikväll god kvällsmat till mello; vitlöksbaguette, kräftor, räkor och räkcoctail med mangosalsa 😋.
 
Behöver man verkligen uppsöka VC om trumhinnan spricker? Den djävulska smärtan är ju äntligen borta och jag är tämligen säker på att det hela orskats av den senaste veckans väldigt geggiga förkylning. Att det rinner klet ur örat är inte speciellt förvånande i det här läget.
 
Behöver man verkligen uppsöka VC om trumhinnan spricker? Den djävulska smärtan är ju äntligen borta och jag är tämligen säker på att det hela orskats av den senaste veckans väldigt geggiga förkylning. Att det rinner klet ur örat är inte speciellt förvånande i det här läget.
För att få pencelin kanske.... för ungefär 100 år sedan så fick jag till svar att det får man inte som vuxen längre men det får man.
 
Har skaffat oss ett nytt husdjur 😅

F3E36E7A-55D6-4226-AE47-CE15768C731E.webp
 
Har nu suttit klart i soffan för ikväll. Dags att försöka göra sig i ordning för att sova. Satan vad ryggen/höften gör ont. Hoppas innerligt att det går över till imorgon... Partnern gav mig massage tidigare ikväll och det kändes som om det behövdes, men det hjälpte bara lite och tillfälligt, sedan var det tillbaka igen. Om det ändå bara varit så att jag kunde sitta/ligga på NÅGOT sätt utan konstant smärta så hade det hela varit så mycket enklare...
 
För att få pencelin kanske.... för ungefär 100 år sedan så fick jag till svar att det får man inte som vuxen längre men det får man.

Jag är inte jättesugen på att ta penicillin om jag kan slippa, men vill ju inte vara dumdistrig och riskera något heller. Får ta och ringa något jouröppet imorgon och höra mig för helt enkelt. Kan det vänta till på måndag så hade det underlättat.
 
Voltaren + Alvedon var en fantastisk kombination! Jag lyckades somna och när jag vaknade kändes allt ok, eller åtminstone inte värre än vanligt. Nu gäller det väl bara att röra på sig, sitta bra osv för att inte bli spänd och få ont igen. Men ja. Klart bättre.
 
Har nu suttit klart i soffan för ikväll. Dags att försöka göra sig i ordning för att sova. Satan vad ryggen/höften gör ont. Hoppas innerligt att det går över till imorgon... Partnern gav mig massage tidigare ikväll och det kändes som om det behövdes, men det hjälpte bara lite och tillfälligt, sedan var det tillbaka igen. Om det ändå bara varit så att jag kunde sitta/ligga på NÅGOT sätt utan konstant smärta så hade det hela varit så mycket enklare...

Min naprapat har "beordrat" mig att ha en kudde under benen och det gör faktiskt underverk. Jag har en helt vanlig kudde (extra lång dock, 90cm, för jag tycker det blir smidigare). En får passa in där den känns bäst, jag har den rätt nära rumpan men en del vill tex ha den under knäna.
 
Voltaren + Alvedon var en fantastisk kombination! Jag lyckades somna och när jag vaknade kändes allt ok, eller åtminstone inte värre än vanligt. Nu gäller det väl bara att röra på sig, sitta bra osv för att inte bli spänd och få ont igen. Men ja. Klart bättre.
Har du testat en naprapatbehandling? Med tanke på att det låter som att du alltid har mer eller mindre ont?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 226
Senast: Glimra
·
Mat Jag kommer jobba mycket delade pass framöver och inte åka hem på uppehållet. Men jag vet inte hur jag ska lägga upp maten... Imorgon...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
7 031
Senast: MissFideli
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
722
Senast: Svartkatt
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 144

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Avels fråga
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Triangelmärkt häst i verksamhet
  • Kimblehook
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp