Vad gör vi? Del CLXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
En lördag som känns som en söndag. Smyg ångest inuti.
Fått god mat hos päronen.
Nu soffan med bra bok och trav.
A7C24DF7-1543-4006-98A1-E6BDDD4B10E5.webp
 
Surar över vädret. Vi har minst en halvmeter snö… i mitten på Mars! Och nu vräker snön ner igen :rage: Hallåååå?! Det ska vara våååår! Inte vräka ner snö.

Pappa och treåringen kom precis in och treåringen är Vansinnig på pappa och skriker "UT! VI SKA GÅ UUUUT!". Tur att någon uppskattar vädret i alla fall :D
 
Äter en något sen lunch. Men var iaf klok och tog en varmkorv innan jag handlade. Skulle handlat i onsdag, men jag är verkligen bra på att skjuta på det.

Haft en bra dag i stallet, det är så konstigt hur jag funkar. Har ångest innan och vill inte, men sen väl där känns det roligt. Promenerade ponnyn och testade rundkorallen lite (den är i shettisstorlek), det blir så bra! Bara det blir vår. ;)

Ska försöka tvinga mig till stallet varje dag nästa vecka, så kanske hjärnan börjar ställa om.
 
Det har varit lite kallt men soligt här idag, var faktiskt skönt att komma ut en sväng, om än bara till mataffären. Väntar på mycket snö så jag kan lyfta ut katten på balkongen så hon kan känna av hur det känns med lite snö under tassarna :sneaky:
 
La ut min bil på Blocket, 20 k lägre än den billigaste pga lite rost och små skavanker. Höll på att drunkna i svar 😂
Nu är den såld, mindre än ett dygn senare, utan prut.
Nu kommer jag ha så mycket ågren för att den ska strula hos nya ägaren 🙀
Har haft den i 8.5 år och varit supernöjd med den men man vet ju aldrig, den börjar ju trots allt bli lite till åren.
 
Kokar chili och tvättar. Har varit på loppis (köpte en väldigt färgglad påsktupp som gjorde mig glad :) ) och inne på Biltema och Jem & Fix. Vi fikade på loppisen.... Två skinkmackor, två kaffe och två mazariner = 70 kr. Ingen lyxfika, men 100% helt okej och tillagad med mycket hjärta :) !
 
Utför min absoluta favoritsyssla - not. Tvättar :meh:

Lagar middag och retar mig något otroligt på att en av mina gurkor blivit för gammal och är mjuk som mos. Som tur är så är den andra något mindre mjuk och tänker försöka riva iaf en del av den till tsatsikin.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 226
Senast: Glimra
·
Mat Jag kommer jobba mycket delade pass framöver och inte åka hem på uppehållet. Men jag vet inte hur jag ska lägga upp maten... Imorgon...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
7 031
Senast: MissFideli
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
722
Senast: Svartkatt
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 144

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Triangelmärkt häst i verksamhet
  • Kimblehook
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp