Vad gör vi? Del CLXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var iväg och handlade för en stund sen. Galet mycket folk i jämförelse med vad det varit tidigare på söndagar. Är det jakten på nedsatta varor tro?
 
Smuttar på en cappuccino och laddar för att gå och göra mig i ordning inför en heldag med makens familj. Först brunch på ett supermysigt ställe (hör bara på namnet: Hidden Lane Tearoom :love:), sedan till en barnvänlig pub där vi ska se rugbyn (det är den näst sista matchen i Six Nations idag och Skottland spelar mot Irland, så en ganska stor grej i min del av världen). Tyvärr har jag ont i huvudet även denna morgon, så eventuellt blir det att jag avviker efter brunchen och går hem och vilar. Hoppas kunna vara med på hela dagen dock, för att vara någon som egentligen inte bryr sig ett dugg om rugby tycker jag att det är himla kul att se en match eller två på en trevlig pub :p
 
Orkade vänta till temperaturen var uppe i -4 innan jag gav mig ut. Steg nog ytterligare under rundan för nu är det på nollan. Men det blåste isvindar. Det är det värsta. Kunde dock brodda av efter en bit och sprang på vägen.
Helt oplanerat blev det en mil på ganska lätta tassar.
I morgon ska det komma snö och det ger mig på riktigt panikkänslor.
 
Lär masa mig upp från soffan och göra något produktivt idag innan jag lär åka och jobba. 😅

Orkar inte åka och handla så det får bli imorgon. Ska se vad jag kan få ihop från kyl och frys till först lunch och se vad jag kan ta med som middag till jobbet sen.

Först bli det en dusch så jag har det gjort så hinner håret torka lite mer.
 
20230312_110149.webp
Himla bra start på dagen! :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 226
Senast: Glimra
·
Mat Jag kommer jobba mycket delade pass framöver och inte åka hem på uppehållet. Men jag vet inte hur jag ska lägga upp maten... Imorgon...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
7 031
Senast: MissFideli
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
722
Senast: Svartkatt
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 144

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Avels fråga
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Triangelmärkt häst i verksamhet
  • Kimblehook
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp