Vad gör vi? Del CLXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gjort klart stallet innan snökaoset utbryter. Tänker nog ta bussen till kontoret imorgon, så jag slipper skotta fram bilen. Har ju busskort några dagar till.

Det kändes återigen som att nån jagade mig med blåslampa i stallet. :( Men efter att ha gett hästarna sina mineraler, åringen hade ätit klart sitt extrahö och jag hade mockat bägge ligghallar + hage, så lyckades jag faktiskt stanna upp lite och andas. Tog och drog loss en massa päls från åringen, det var mycket populärt. Sen började jag dra bort på hästen också, men då traskade hon iväg och tog med sig de andra. Jag tolkade det som att de var klara med mig för idag. ;) Ponnyn är iaf ordentligt inpackad i täcke med fast hals...
 
Skulle ploga vägen med fyrhjulingen, glider ner I diket med den efter typ 10 min. Försökte köra upp den igen men den lutade kraftigt så att jag inte vågade testa för mycket då det kändes som om den skulle välta. Prövade och försöka dra upp den med spännband, gick inte heller. Fick lämna den i diket och inväntar sambons hemkomst 🙃
Jäklar snöstorm! :mad:
 
Lycklig hund har blivit badad och genomkollad och är nog lika glad att vara hemma, som familjen är att hon är där. <3
1678199191447.png
 
Måste erkänna. Trodde/tyckte att Uje/Grytan var ett skämt först. Men verkligen inte! En fin kärleksförklaring snarare! En sån där mellolåt som växer efter ett tag...Precis som tex Torsten Flinck/Jag reser mig igen och The Moniker/Oh my god! - fick lov att växa fram i mina öron 😁.

Utanför yr snön och jag är sååå tacksam att jag INTE plockade av pållan snösulorna!
 
Jag hoppas du har somnat om nu.
Det är väl alltid värt att sova även om det blir lite. Och framförallt att vila i tanken att om jag inte somnar har jag i alla fall vilat (och ofta har man minst tagit små powernaps man inte märkt också).

Självskadetankar kan jag föreställa mig verkligen kan förstöra sömn. Finns det något som distraherar? Typ ha något (inte för bra program) på tvn samtidigt att somna till? Musik?
Och du! Om det känns som tankarna förvärras ring efter hjälp innan det blir ohanterbart och du skadar dig själv!

Musik brukar distrahera bra, men min musiksmak är ganska energisk överlag, så man blir rätt pigg av den. :o Men jo, jag somnade till slut utan att självskada så en dags kamp vunnen i alla fall!
 
Blir inget stall idag, lite för läskigt att ge sig ut på småvägarna med min lilla bil i snökaoset. Skulle bli värre under kvällen också.

Låter väldigt klokt. En av anledningarna till att jag valde fullservice var just att slippa behöva tvinga sig ut i dåligt väder. Skönt när stallägaren bor på gården, så hon kan alltid ha ett öga på hästarna oavsett väder. :)
 
Efter en natt på SÖS och en dag i sängen har jag gjort dagens stora insats och gått fram och tillbaks till mataffären. Dog nästan. Så nu är jag tillbaks i hemmets trygga vrå och har lyckats komplettera dagens skedar med yoghurt med en tekaka. Blir inte många knop denna vecka.

#BukesKrämpor
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 207
Senast: Glimra
·
Mat Jag kommer jobba mycket delade pass framöver och inte åka hem på uppehållet. Men jag vet inte hur jag ska lägga upp maten... Imorgon...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
7 030
Senast: MissFideli
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
721
Senast: Svartkatt
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 142

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp