Vad gör vi? Del CLXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vild vitlök i mängder!
1678218456166.png
 
Har just slagit igen jobbdatorn och tagit kväll efter en jobbig - och lång - arbetsdag. Idag var den verkligen jobbig på riktigt, inte sådär låtsas-jobbig som gårdagen ;) Meeen jag lyckades avsluta med att få skrivet typ 75% av en artikel som jag bara tänkt skriva typ 25% av ikväll, så det var ändå väl investerad övertid får jag säga! Nu ska jag försöka hitta något som kan lindra min värkande hals (den gör ont p.g.a trötthet och stress, inte sjukdom) och slöa i soffan i en timme eller två innan det är läggdags :)
 
Är i östra husby (i Östergötland) nu! Hej alla grannar 👋 :D Är dock bara här över natten, typiskt att råka pricka in årets snöstorm :cautious: ska sova över hos en granne och tänker att vi får se om vi kommer ut med bilen imorgon bitti, blir liite (underdrift!) jobbigt annars 😅
Hej hej👋 Lite va, vinkar från andra sidan om stan, har fått massa här med (såklart) 😄.
 
Inte nog med att jag hamnade i diket med fyrhjulingen, sambon hamnade i diket med bilen på väg hem :crazy::bag: Och grannen hamnade också i diket på samma sträcka. Fick bli bärgning av båda bilarna för och få upp dem ur diket. Verkar som det gått bra iaf, såg inga skador eller repor på bilarna så alltid något :)
 
Mamma nämnde något om att gå ut med hunden imorgon bitti men hunden hörde såklart bara "gå ut med hunden" :idea::bump:
Så jag ställde upp och gick ut, men fick hålla mig bara intill huset för hjälp vad mycket snö! :eek: Snön räckte upp till bröstet på hunden (medelstor) och i ena hörnet av gården där snön hade samlats så nådde den upp över huvudet på henne 😲
Fick kasta och sparka lite snö, det var ju skitkul tyckte hon. Inte lika kul när vi sedan fick torka av henne och golv med handdukarna till hands 😅 det blev snöbyxor på henne!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 211
Senast: Glimra
·
Mat Jag kommer jobba mycket delade pass framöver och inte åka hem på uppehållet. Men jag vet inte hur jag ska lägga upp maten... Imorgon...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
7 030
Senast: MissFideli
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
721
Senast: Svartkatt
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 142

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp