Vad gör vi? Del CLXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Efter en natt på SÖS och en dag i sängen har jag gjort dagens stora insats och gått fram och tillbaks till mataffären. Dog nästan. Så nu är jag tillbaks i hemmets trygga vrå och har lyckats komplettera dagens skedar med yoghurt med en tekaka. Blir inte många knop denna vecka.

#BukesKrämpor
Oj vad händer!
 
Blir tokig. Efter mycket meckande så fick jag igång eländet och kopplade upp den mot hdmi till tv och fick bild. Yay. Men! SATA kablarna (till moderkortet) är för korta :arghh: så nu måste jag köpa fem nya. Och kabelgiganten kommer inte kunna skicka förrän om några dagar. Minst. Hittar inte 1 m kablar någon annanstans, eller ja de finns, men de är svindyra.

Dessutom kröp Megara in och satte sig på min backup dator som verkligen sjunger på sista versen och nu låter den som åskan - har den dessutom öppen. Jag skrek och tog faktiskt tag i henne och drog bort henne mycket bestämt. Hon blev ursur och for runt som en galning och höll på att trilla i toan. Fick fruktansvärt dåligt samvete och nu sitter hon och gnager på Dokas kycklingpinnar.
 
Efter en dag på kontoret och på kvällen i stallet i snöyret. Kom inte så mycket snö men blåste gjorde det som tusan. Hästarna sprang in i stallet idag så det var nog skönt att komma in till det vindstilla och mat 🙌

Imorgon kontoret igen. Räknar dagarna nu tills jag får flyga på nya äventyr med nytt jobb. 😁🙏 Ni vet säkert känslan när man bara har lagt ett jobb bakom sig redan nu liksom 🙈

Deklarationen kom idag också, blir återbäring på några lax så det var välbehövligt. Nu vill vi ha april pronto!
 
Jag sitter vid mitt skrivbord med en skal farska blabar och yogurt. Maken plockar ur diskmaskinen i andra andan av huset och dar ar Tate som en pest och lagger leksaker i diskmaskinen.

Under tiden tappar jag ett (1) blabar pa golvet och det hamnar precis bakom en "fot" pa min stol sa det far ligga kvar medan jag ater. Straxt efter ar Maken klar och Tate kommer farande for att kolla att jag verkligen ar dar han tror att jag ar. Utanfor troskeln in i rummet slapper han leksaken, sanker huvudet och trottar i rask takt genom rummet, runt min stol, tills han kan ta detta lilla blabar.
Hundnosar ar verkligen magiska!
 
Skönt att vara hemma.... :) Vi hade möte fram till kl 17:30 och tack och lov var vägarna till största delen okej på vägen hem. Nu har jag precis ätit pasta med sås på diverse rester (salsa och vispgrädde) som blev riktigt god. Hann med ett naprapatbesök på eftermiddagen. Lite halvspontant. Har funderat länge på att gå men nu började det kännas i kroppen som att det var DAGS. Fanns en tid eftersom folk tydligen hade avbokat pga vädret. Så nu är jag rätt mörbultad.... :)
 
Ok, kommer stänga igen nya datorn och använda enbart systemdisk och externa hårddiskar. Som jag gör med reserven. Tänker inte låta den vara stående öppen under tiden jag väntar på sata kablarna så Megara kan komma på att den är en utmärkt plats för en liten brun katt.

Spänningen stiger om jag kommer få bild till skärmen som jag fick till tv.
 
Det har kommit ut en tjänst på mitt gamla jobb, inte riktigt den tjänsten jag skulle vilja ha men en spännande utmaning och det skulle kunna bli riktigt bra. Men herregud så svårt det är att skriva en ansökan till en arbetsplats där de känner mig.
 
Är i östra husby (i Östergötland) nu! Hej alla grannar 👋 :D Är dock bara här över natten, typiskt att råka pricka in årets snöstorm :cautious: ska sova över hos en granne och tänker att vi får se om vi kommer ut med bilen imorgon bitti, blir liite (underdrift!) jobbigt annars 😅
 
Vi hade begravningen för pappa i fredags och det blev jättebra 🥰 Jag blev rörd av att gamla arbetskamrater till honom kom på den, det är nog ändå inte så vanligt när man hunnit bli 94 år.
Idag åkte vi ned för hans gravsättning imorgon då det en hel del av hans kusiner (de är många än!) inte kunde komma upp och vi hade planerat så att de kunde komma på den istället, det blir nog bra! Så länge vädret uppför sig och vi kan komma ut från grannens gård som sagt ... :cautious:

Glad att jag övertygade mamma att åka ned dagen innan istället på samma dag, jag fick köra ned idag och jag vill inte tänka mig stressen om vi hade åkt på samma dag istället 😅 istället kunde jag köra ned sakta och säkert, min första långtur :up:
 
Jag vet att det är normalt och jag vet att det inte hjälper att klaga men jag haaaatar kyla!
Blev varm av dagens spinning och på lite bättre humör när jag såg att jag får tillbaka på skatten.
 
Har handlat hiskeligt mycket från matsmart. De tyckte så synd om mig ( :angel: ) att jag fick lyssna på nextory gratis i 45 dagar. Ska bli spännande att prova! Ännu mer spännande är att jag valde hemleverans, trots att jag sagt till finns jag fortfarande inte med på porttelefonen, så jag får se till att vara redo när paketet kommer...

Sen undrar jag var den där snöstormen är? O_o
 
Har nyss nattat dottern vilket gick förvånadsvärt lätt. Väldigt tacksamt när ryggen värker och jag bara vill däcka i soffan. Nu sitter jag i nämnda soffa och blir lite tröstad av katten som har sin kvällsgosestund i knäet 😍 Det är viktigt att få ligga på en filt (hon är noga med vilken) i mattes knä en stund varje kväll. Sådan underbar liten katt 😍
20230305_162921.jpg
 
Jag vet att det är normalt och jag vet att det inte hjälper att klaga men jag haaaatar kyla!
Blev varm av dagens spinning och på lite bättre humör när jag såg att jag får tillbaka på skatten.

Min kropp är inte gjord för kyla (konstaterat av läkare) så jag instämmer med dig. Kan vi få vår tack? Snart får jag bli lite mer seriös med mina planer på flytt till Skåne. :(
 
Alltid när jag ska städa hos djuren, är det något bra på tvn
Nu är det Ambulansen i Australien. Får titta klart på.de4 och fortsätta med karen
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 207
Senast: Glimra
·
Mat Jag kommer jobba mycket delade pass framöver och inte åka hem på uppehållet. Men jag vet inte hur jag ska lägga upp maten... Imorgon...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
7 030
Senast: MissFideli
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
721
Senast: Svartkatt
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 142

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp