Vad gör vi? Del CLXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hörde jättemärkliga yl och vrål ifrån verkstaden, stack ut huvudet och frågade vad de höll på med egentligen därute och om jag behövde ringa ambulans eller något. Svaret är "R demonstrerar älgars stridsvrål för oss, varför ska du ringa ambulansen?".:confused:

Jäkla galningar och skrämma livet ur en hela tiden..
 
Hårt liv att vara bostonterrier i detta hushåll.
2 min MAX tvingade jag ut dem. (med täcke) Det uppskattades inte

334959888_160771666799941_9110626597873881704_n.jpg


Nu ligger de bredvid mig på kontoret. Jag har fått lägga fram hundsäng + 2 filtar, och ja de ligger UNDER filtarna.

Jag är rastlös så funerar på att sluta tidigt och åka till stallet. Hästarna står inne idag så det kan vara värt att åka dit och mocka ge en morot eller två. Imorgon ska de få komma ut igen.
Har ju hästarna inackorderade hos en vän och när det blåser så blåser det rejält där då det är så öppet.
 
Äsch nu kastar jag in handduken. Jag är inte gjord för att jobba hemma. Hittar på så mycket annat dumt speciellt när jag inte har så mycket att göra. Svårt att motivera mig till att göra saker. kanske tar en liten utbildning ikväll istället för att se på TV men nu trotsar jag vädret och åker till stallet. Hästarna hade fått vara ute ett tag på förmiddagen vinden hade legat bra.
 
Trotsade förkylningshuvudvärken osv och jobbade förmiddagen. Det nödvändigaste fixat åt pållan i långsammare takt än vanligt (givetvis) och sen blir det att elda, köra en maskin tvätt och mest soffläge och fortsätta kurera mig. Varje gång jag kommit tillbaka till förskolan har jag dragit på mig en ny infektion, förutom alldeles precis I början före jul...Begriper det fortfarande inte 😆. Otroligt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 206
Senast: Glimra
·
Mat Jag kommer jobba mycket delade pass framöver och inte åka hem på uppehållet. Men jag vet inte hur jag ska lägga upp maten... Imorgon...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
7 030
Senast: MissFideli
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
721
Senast: Svartkatt
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 142

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp