Vad gör vi? Del CLXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inte nog med att jag hamnade i diket med fyrhjulingen, sambon hamnade i diket med bilen på väg hem :crazy::bag: Och grannen hamnade också i diket på samma sträcka. Fick bli bärgning av båda bilarna för och få upp dem ur diket. Verkar som det gått bra iaf, såg inga skador eller repor på bilarna så alltid något :)

Det är fördelen med att åka av i snön, bilarna brukar klara sig bra. Fråga inte hur jag vet det :angel: :laugh:
 
Ligger aldrig på rygg så tveksamt, plus att det hållit i sig något dygn. Gissar på någon yttre faktor, virus eller bakterie som inte lirar väl med redan kass hälsa. Eller utmattning.
Nu verkar det ju kanske inte vara det, öen jag fick det när jag satt upp också. Var tvungen att vrida mig åt sidan hela tiden.
 
Blööörgh.
Lång arbetsdag, stallet med stackars häst som visade totalt halt när vi skulle trava, så inget på ridskolan (om än mysigt att pyssla såklart). Sen hemma och kan inte varva ner för fem öre, kan inte bestämma mig för middag så blev chips, en pizza slice och ett glas vin. Jaha 😅

Egentligen en jättebra dag, kan bara inte komma till ro. På med en serie.
 
Jösses vad det vräkt ner snö idag och inte för att vara den som är den men den här snön hade jag hellre haft december- februari och barmark och vår nu menä förstod det skulle bli bakslag när det inte var vinter ordentligt tidigare 🙃. Ungkatten verkade dock hur nöjd som helst över att typ sjunka ner i snön och leka med den när han fick följa med ut I selen medan jag nattade kaninen 🥰. Sen frös han om tassarna och ville in och var nog bäst så när husse skulle ploga här hemma 😊.
 
Ligger i sängen och har så ont i fotlederna att jag vill hugga av dem. Har börjat känna av mina fotproblem igen senaste tiden, och att då ha en dag när man går runt snudd på konstant i 8 timmar är väl inte optimalt. Ska se över mina skor också, kan vara läge att byta.

MEN imorgon är jag ledig :banana: Då kan jag sitta i soffan hela förmiddagen, äta gott, dricka te, sy och titta på snöovädret. Sedan ska jag motionera hundarna, men därefter blir det ännu mer vila. Ska bli SÅ skönt.
 
Jag tror att jag blir galen!!! Jag VET att jag har köpt

Så säker var jag att jag var tvungen att avbryta mitt inlägg och gå och leta igen, och JAAAAA! Jag hittade de små blå ögonen som jag köpte till mina virkprojekt för några veckor sedan, OCH garnet som jag var helt säker på att jag hade köpt men som jag inte kunnat hitta. Enda problemet nu är att de båda har legat i en påse tillsammans med en liten kartong fylld med kattmynta... Ögonen ska väl gå bra, men garnet kan komma att bli svårt att virka med... 😂😺
 
Jag tror att jag blir galen!!! Jag VET att jag har köpt

Så säker var jag att jag var tvungen att avbryta mitt inlägg och gå och leta igen, och JAAAAA! Jag hittade de små blå ögonen som jag köpte till mina virkprojekt för några veckor sedan, OCH garnet som jag var helt säker på att jag hade köpt men som jag inte kunnat hitta. Enda problemet nu är att de båda har legat i en påse tillsammans med en liten kartong fylld med kattmynta... Ögonen ska väl gå bra, men garnet kan komma att bli svårt att virka med... 😂😺
Virkar du en ny kattleksak? 😼
 
Var hos kiropraktorn idag(igen) Fanns lite låsningar mm lite här och där men ingen större fara iallfall. Känner mig så onödig och ångrar att jag blev övertalad att boka tid... Skulle ha avvaktat till nästa vecka då jag känner mig bättre nu på em. Förvisso efter jag varit dit så vem vet kanske gjorde lite nytta... . Min plånbok gillar det då iallfall inte.
Bläh.

Ska väl försöka sova iallfall. Ny dag imorgon. Känns som att jag är påväg ner i någon sorts svacka igen. Var ett tag sen sist men tror att jobbkaoset är en stor bidragande faktor. Har fortfarande inte fått någon klarhet i om jag får ta ut komp och sluta tidigare än uppsägningstiden. Väntar fortfarande att hen ska ringa upp som sas nör jag frågade för några veckor sen nu men inget. Blir snarare ignorerad istället då vi ändå har träffats därefter... Borde ändå ligga i deras intresse att informera mig hur det blir tycker jag nog allt. Men inget ord/ möte någonting alls om att jag ska sluta.
 
Byggt dator nästan hela dagen och är totalt ledbruten. Har inget bra bord så fick sitta likt en pretzel och skruva och mixa. Eftersom jag är en idiot har jag inte monterat heat sink för systemdisken och nu når jag inte. Funderar på att ta ut grafikkortet så jag kommer åt, men har lite skräck för att det sedan inte blir någon bild om jag mixtrar med det. Lite surt att nu är det bara två chassifläktkablar som fattas. Funderar på att svänga förbi inet imorgon och köpa två innan jag stänger igen för gott.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 211
Senast: Glimra
·
Mat Jag kommer jobba mycket delade pass framöver och inte åka hem på uppehållet. Men jag vet inte hur jag ska lägga upp maten... Imorgon...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
7 030
Senast: MissFideli
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
721
Senast: Svartkatt
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 142

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp