Vad gör vi? Del CLXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vet inte riktigt, men att säga att man är ensam var visst elakt mot de som är ofrivilliga singlar. Fattar inte varför hem blev så arg heller, hen är också gift
Man kan väl vara ensam även om man är gift? Det beror ju dels på hur man definierar ordet, dels på hur man känner sig. Jag är ju ensam (hemma) när maken exempelvis spelar golf, men jag känner mig inte ensam utan snarare värderar egentid högt. :)
 
Här är det lördagsgodis :d
 

Bifogade filer

  • Lördagsgodis.webp
    Lördagsgodis.webp
    241,5 KB · Visningar: 84
Jag tänker att det är bra att prata med hen om man klarar att gå in öppet och rakt typ ”jag tycker vårt samarbete funkar väldigt knackigt, hur ska vi göra för att jobba bättre tillsammans?” .

Om det fungerar dåligt tycker jag att ni ska ta hjälp av er chef att hitta en lösning.

Man behöver inte trivas med sina kollegor, man behöver inte komma överens, men alla måste klara att ha ett professionellt samarbete och förhålla sig till arbetsplatsens värderingar och organisationsmodell.
Ja, jag får nog helt enkelt göra så. Försöka vara rak och tydlig och inte anklagande. Hen har ju garanterat också märkt att det inte är så bra, då hen verkar irriterad och beter sig härskande (typ när jag kommer med förslag så är det alltid enligt hen dåligt). En grej som försvårar det hela är att hen är chef på avdelningen, och jag får en känsla av att hen inte kommer gilla att jag är den ansvarstagande som kommer och tar upp det. Känns som att personen har ett visst ego, då hen tycker att hen vet mest och är bäst typ. Jag är då rädd att hen kommer gå till andra avdelningschefer/ledningen och prata illa om mig, typ att jag är svår att samarbeta med eller liknande.
 
Ja, jag får nog helt enkelt göra så. Försöka vara rak och tydlig och inte anklagande. Hen har ju garanterat också märkt att det inte är så bra, då hen verkar irriterad och beter sig härskande. En grej som försvårar det hela är att hen är chef på avdelningen, och jag får en känsla av att hen inte kommer gilla att jag är den ansvarstagande som kommer och tar upp det. Känns som att personen har ett visst ego, då hen tycker att hen vet mest och är bäst typ.
Fast i det fallet måste hen vara högst mottaglig för ett sådant samtal. Det ingår i arbetsbeskrivningens första sektion.

Men det är viktigt att kunna vara konkret i ett sådant möte och gärna ha ett par situationer där problem uppstått som man kan diskutera hur det hade varit bättre att göra.
 
Fast i det fallet måste hen vara högst mottaglig för ett sådant samtal. Det ingår i arbetsbeskrivningens första sektion.

Men det är viktigt att kunna vara konkret i ett sådant möte och gärna ha ett par situationer där problem uppstått som man kan diskutera hur det hade varit bättre att göra.
Jag har flera situationer bara från senaste veckan som jag skulle kunna ta upp som exempel.
Har aldrig varit i den här sitsen förut.
 
Jag slog nog i knäet också, har en öm bula där. Men jag skrapade åtminstone inte upp den. Förrförra gången jag skrapade den så fanns ärret kvar i flera år efteråt :rofl: nu har jag ett annat fint ärr efter en rulltrappa där, det duger fint :cool:
 
Jag har flyttat över alla filmer från mitt lilla skåp där teven stod förut, det tog fyra kassar :cautious: men samlade ihop en bunt som jag ska skänka bort också :up:
Nu har jag förvaringsutrymme överallt! 🤩 Försöker låta bli onödigt grejs men det blir ändå alltid småsaker som man ska behålla, och nu har jag så mycket mera plats :banana:
 
Precis varit ute i huset. Säljaren ville skänka samt sälja en del möbler så kom förbi på besök. Även mannen i familjen var på plats och städade ur, de har separerat så vi har inte träffat honom tidigare. Väldigt trevlig man! De pratade om hur de bott i huset i 20 år, hur barnen brukade ha barnkalas på den inredda vinden och hur de byggde altanerna inför studenterna. Att barnen flyttat nu. Kan inte föreställa mig hur det skulle vara att sälja sitt hus då, och separera. Men de var på gott humör. Tror de tyckte att det var roligt att träffa de som ska flytta in och sa flera gånger till dottern ”ska du springa runt här nu?”, ”ska du få leka på vinden?” :heart

Även jackpot för oss som har skralt med möbler så nu lämnar de både soffa, bord, matta, infravärme, grillar mm.
 
Lördagar ändå, vilken dag det är. Först har jag ridlektion och efter det har dottern ridlektion. Har precis duschat och sitter kvar i värmen. Ska snart gå och äta lite tinad lasagne och ett glas rött på det. Slöa i soffan tills tröttheten tar över, då är det läggdags. Tänk om alla dagar kunde vara såhär.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 688
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 989
Senast: Sassy
·
Trädgård & Växter Jag flyttade in i mitt hus för 7-8 år sedan, mitt första egna hem. Det följde med en gammal gräsklippare och en gammal bensintrimmer...
2
Svar
22
· Visningar
707
Senast: Angel
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 799

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna
  • Valp 2024

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp