Vad gör vi? Del CLXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Som vännen sa när jag sa vad jag hade att fixa i veckan - tur att du inte är trött....:meh:

Fortfarande inte på fötter efter transplantationen. Njuren mår toppenfint. Inte jag. Trött trött.

Började med att stiga upp till ett utkylt hus. Brasan i pannan hade slocknat. Det är lågtryck så det är svårt att behålla fyr.

Har sen suttit i telefon större delen av fm. Elbolaget om felaktiga adresser och annat.
Tidningen för att rätta en totalt galen artikel. Lång väntetid i alla samtalen.
Borde gå ut med hunden men vet inte om jag orkar.

Fortfarande har jag en kallelse att fixa samt en reklamaffisch. Vilken dag som helst....
 
Har gjort cookiessmet. Sist jag bakade de här gick det smidigt, gjorde halv sats då. Nu ville jag göra hel sats eftersom den har tre ägg (svårt att dela) och så dela smeten till två smaker. Men det var kaos! Smet överallt och sjukt smetigt 😅 fick ihop det tillslut, men det märks att receptet skapats med köksmaskin. Nu står iaf två inplastade bunkar med olika smaksättning och kyls på farstun, förhoppningsvis är det mer lättarbetat efter ordentlig kylning om några timmar.
 
Sitter och fryser och väntar på att det ska börja hällas snöblandat regn och slags så jag kan gå hem :meh:

Kräktes igår och mår illa. Så trött på det hela. Ska göra en gastroskopi den 2 februari. Såg att man kan sövas, måste komma ihåg att fråga. Får panik vid tanken på att ligga där medan de stoppar in en kamera i luftstrupen. Lugnande eller inte lugnande.
 
Sitter och fryser och väntar på att det ska börja hällas snöblandat regn och slags så jag kan gå hem :meh:

Kräktes igår och mår illa. Så trött på det hela. Ska göra en gastroskopi den 2 februari. Såg att man kan sövas, måste komma ihåg att fråga. Får panik vid tanken på att ligga där medan de stoppar in en kamera i luftstrupen. Lugnande eller inte lugnande.
Jag har gjort en gastroskopi och om det hjälper så kan jag säga att det var betydligt lugnare och mindre obehagligt än jag föreställde mig! Slangen var väldigt tunn, jag tänkte mig nåt tjockt så man inte skulle kunna andas. De bedövade också med spray så det var väldigt odramatiskt allting.
 
Operationen gick bra! Min doktor ville sätta mig på p-piller för att förhindra ett problem (som jag och föregående gynekolog tror orsakats av polyperna) men jag lyckades diskutera henne bort från den vägen :angel: (Får andra hälsoproblem av dem)

Betalade för hotellet en natt till så jag slipper ta taxi hem i en timme + att jag kunde beställa mat till rummet så jag slipper stå upp och laga själv + kunde somna i bra många timmar till när jag väl ätit (sängen på hotellet är mycket skönare än min egen säng 😂).

Privatsjukhus = billigt. Man känner sig säkrare och får bättre service = ¥25,000 (runt SEK 37,500). Jag betalar 20% och försäkringen resten som tur är. När jag var skadad efter olyckan och låg på ett nedgånget public Hospital (delat rum utan fungerande AC) rum i två veckor plus en tre timmars operation. Hela det gick också på ¥25,000 men jag fick också panik när de rullade in mig på operation - det hände som tur var inte idag! (Men de hade inte laga taket i operations salen med silvertejp heller + att alla pratade Engelska och var jätte trevliga och trippelkollade att de hade allt rätt).

Nu är frågan om jag vill läsa min bok eller beställa mer mat? 😂
 
Senast ändrad:
Jag har gjort en gastroskopi och om det hjälper så kan jag säga att det var betydligt lugnare och mindre obehagligt än jag föreställde mig! Slangen var väldigt tunn, jag tänkte mig nåt tjockt så man inte skulle kunna andas. De bedövade också med spray så det var väldigt odramatiskt allting.
Oj!
Gjorde det för ett år sedan och för mig var det hemskt. Bland det värsta jag varit med om. Men så är jag känslig av mig också. 😅
 
Blev så himla triggad över min chef i dag att jag nu har halvt gömt mig på ett annat kontor i hopp om att slippa se honom. Har massor krångliga registratorgrejer som jag ärligt talat inte riktigt vet hur jag ska lösa som jag behöver fundera över. Har inte tid då att känna som att all själ och motivation dör när jag ser snubben. :angel:

Tillägg: Känner mig för övrigt typ yr och ostadig i dag? Fattar noll. Ska det vara bra för?
Jag kände så där idag och jag såg inte ens personen IRL. Vår Fysik lärare kontaktade mig idag och bad mig bekräfta att hans elever inte ska sitta den stora utomstående tentan :cautious: Sjukt förvirrande, hur vet du inte när vi är mer än halvvägs genom skolåret vilka av dina elever som ska sitta tentor i Maj.O_o

(Två av hans tre klasser ska så vitt jag vet sitta tentor)

Sa åt han jag skulle in på operation så han får bekräfta med rektorn. Som är på semester i Vietnam på någon tropisk ö så han kan tåla att få lite knäppa frågor :rofl:
 
Sitter och fryser och väntar på att det ska börja hällas snöblandat regn och slags så jag kan gå hem :meh:

Kräktes igår och mår illa. Så trött på det hela. Ska göra en gastroskopi den 2 februari. Såg att man kan sövas, måste komma ihåg att fråga. Får panik vid tanken på att ligga där medan de stoppar in en kamera i luftstrupen. Lugnande eller inte lugnande.

Jag har sovit benhart nar jag gjort 2 stycken gastroskopin och det enda jag markt av ar lite hes och skrovlig i halsen efterat.
 
Stort grattis på födelsedagen @FengurLaugar!

1368a2ed664eea79f6d69b1129bbe08a.png
 
Jag har gjort en gastroskopi och om det hjälper så kan jag säga att det var betydligt lugnare och mindre obehagligt än jag föreställde mig! Slangen var väldigt tunn, jag tänkte mig nåt tjockt så man inte skulle kunna andas. De bedövade också med spray så det var väldigt odramatiskt allting.
Ska inte skrämma @MJLee men jag skulle absolut välja sedering.

De sprejade ena sidan av min tunga och knökade ner slangen. Det gjorde SVINONT. Hade rejäla smärtor länge efteråt.
Misstänker att de inte skadat mig lika illa om jag inte spänt mig pga smärtan. När jag grät och jämrade mig sa de bara "slappna av så går det bättre" :meh::meh::meh:
 
Jahopp. Upptäckte precis att inga mail jag skickat från registratormailen kommit fram.
Det innebär att jag måste backa tillbaka till oktober och svara om på alla mail som kommit in, ca 15 om dagen. 1485 mail cirka. Så fort IT har fixat så det här dumma felet är borta. :arghh: Är så stressad över detta att jag vill kräkas. Hur sjutton ska jag hinna?
 
Jahopp. Upptäckte precis att inga mail jag skickat från registratormailen kommit fram.
Det innebär att jag måste backa tillbaka till oktober och svara om på alla mail som kommit in, ca 15 om dagen. 1485 mail cirka. Så fort IT har fixat så det här dumma felet är borta. :arghh: Är så stressad över detta att jag vill kräkas. Hur sjutton ska jag hinna?
Glöm inte att andas! ❤.
 
Hemma och fick mycket riktigt sträva mig igenom rejäl blåst och snöblandat regn. Trampade rakt i en vattenpöl så båda fötterna är rejält blöta. Klementinerna är mögliga upptäckte jag när jag kom hem. Suck. Funderar på att grilla lite revbensspjäll i ugnen - sista julmaten som åkte in i frysen eftersom jag inte kunde äta upp dem.

Om någon skulle få för sig att stjäla min plånbok kan jag meddela att de skulle bli rejält besvikna. Inga kontanter och 578 kr på mitt nordea vardagskort. Glömt att föra över från mitt andra konto (måste komma ihåg att göra det). Använder bara Nordea för att handla mat och liknande och har aldrig några summor på det.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 675
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 980
Senast: Sassy
·
Trädgård & Växter Jag flyttade in i mitt hus för 7-8 år sedan, mitt första egna hem. Det följde med en gammal gräsklippare och en gammal bensintrimmer...
2
Svar
22
· Visningar
705
Senast: Angel
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 783

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp