athena_arabians
Trådstartare
Dock inte den perfekta tidpunkten för överlämnandet!
Allt kan ju inte bli perfekt på en gång
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Dock inte den perfekta tidpunkten för överlämnandet!
Allt kan ju inte bli perfekt på en gång
Oh ja flera bra idéer här, potatisgratäng blir det imorgon på nyår så den stryker jag, lasagne är ett bra alternativ, lägger det på min lista!Potatisgratäng går alltid hem känns det som . Med någon sändär grillost till kanske och en sallad. Eller lasagne, den kan man ju lyxa till hur man vill, kanske kantareller i.
Pasta var helt klart en tanke jag själv fick också! HumNågon pasta kanske? Finns ju mycket goda vegetariska recept eller så köper du något finare kött och gör sås på. Det gör jag ibland pepparsås med något finare nötkött som jag delar i småbitar. Färsk pasta och någon svamp.
Åh ja det är ju också gott, om inte annat måste jag göra det till familjen snart igen!Moussaka?
Kan definitivt handla, måste ändå göra det till imorgon!Vad har du hemma? Eller kan du handla?
Jag hade satsat på en gryta med lyxkänsla, typ boeuf bourgogne eller tupp(kyckling) i vin. Eller min nya favorit, gnocchi alla Sorrentina som är löjligt god och enkel om en vill ha vego.
Tomatsås (Muttis pizzasås på burk är jättebra, ta den som är kryddad)
Gnocchi (köpt duger, enligt min italienska deli är Rana det italienarna själva köper)
Buffelmozzarella
Parmesan
Vitlök
Peppar och ev salt (men det behövs sällan pga osten tycker jag)
Färsk basilika att dekorera med (mkt viktigt)
Koka gnocchin (själv fräser jag på den i olivolja när den är kokt för att få en yta på den)
Koka upp tomatsåsen, smaka av med vitlök, peppar och ev salt (samt mer kryddor om en vill)
Blanda tomatsås, gnocchi och mozzarellan (delad i bitar, se till att trycka ner dem lite i såsen) i en smord ungsform samt riv över parmesan. Gratinera i ugnen tills allt gottat ihop sig. Dekorera riktigt med färsk basilika. Servera med en god sallad och oliver. Det hela tar MAX tjugo minuter och blir galet gott.
Pasta var helt klart en tanke jag själv fick också! Hum
Kan definitivt handla, måste ändå göra det till imorgon!
Ha vilket sammanträffande, det är en av mina favoriträtter och faktiskt redan en rätt jag har övervägt! Tror jag åt det tre dagar i rad när vi var i Italien
Kanske får bli det!
En annan rätt jag överväger är kyckling i krämig sås med vitlök, bladspenat och soltorkad tomat, antingen med pasta eller potatis i ugn till
Konstaterar att den nya paradis-pralinen apelsin och kanel klassas som oätlig av alla familjemedlemmar. Visa bifogad fil 109447
Jösses, så gott det lät!Vad har du hemma? Eller kan du handla?
Jag hade satsat på en gryta med lyxkänsla, typ boeuf bourgogne eller tupp(kyckling) i vin. Eller min nya favorit, gnocchi alla Sorrentina som är löjligt god och enkel om en vill ha vego.
Tomatsås (Muttis pizzasås på burk är jättebra, ta den som är kryddad)
Gnocchi (köpt duger, enligt min italienska deli är Rana det italienarna själva köper)
Buffelmozzarella
Parmesan
Vitlök
Peppar och ev salt (men det behövs sällan pga osten tycker jag)
Färsk basilika att dekorera med (mkt viktigt)
Koka gnocchin (själv fräser jag på den i olivolja när den är kokt för att få en yta på den)
Koka upp tomatsåsen, smaka av med vitlök, peppar och ev salt (samt mer kryddor om en vill)
Blanda tomatsås, gnocchi och mozzarellan (delad i bitar, se till att trycka ner dem lite i såsen) i en smord ungsform samt riv över parmesan. Gratinera i ugnen tills allt gottat ihop sig. Dekorera riktigt med färsk basilika. Servera med en god sallad och oliver. Det hela tar MAX tjugo minuter och blir galet gott.
Jösses, så gott det lät!
Får nog unna mig lite ost någon dag..
Eller hur! Notera att den annars oätliga romrussin har omklassificerats och numera anses ätlig i jämförelse.Snacka om dåligt betyg!
Jag är grymt imponerad att han apporterar clementiner! Trodde ingen katt frivilligt satte tänderna i en citrus.Efter att jag vrålat åt honom så satte han sig på kanten av loftet och vickade på en oljemålning med tassen. Bara ramen väger typ 30 kilo. Då drog jag täcket över huvudet och somnade
Litar 1% på denna individ
Visa bifogad fil 109446