Jag trodde det var vanligt, mobilen har ju de flesta alltid med sig och det är lätt att lägga till allt eftersom jag kommer på något innan jag åker och handlar. Jag går igenom annonsbladen på nätet hemma, noterar vad som ska handlas var och följer den slaviskt men plockar även på mig om det är ett bra erbjudande i butik.
Inte for att jag normalt kollar annonsblad, men det har faktiskt hant att jag rakat se en vara pa bra extrapris som jag noterat i telefonen. Sa klart.
I Google docs kan flera personer dessutom ha samma lista. Nar jag ar i Florida har sonen, sonhustrun, och jag en lista for handling.
Har hemma har Maken och jag en lista ... inte for att han ofta behover titta pa den, men anda.
Vi har lapp ligger vid micron där man skriver upp eftersom man kommer på saker. Sedan om vi ändå skall förbi under helgen så åker lappen med eller så beställer via nätet var 3/4 vecka nånting.
Jag använder också lappar när jag ska handla. Brukar skriva på baksidan av gamla kvitton (och morra när det är TEXT där...), på gamla kuvert, osv. Sedan använder jag penna när jag handlar. Stryker allt eftersom jag plockar till mig varor. Så på det viset är jag rätt...low-tech.... Det värsta är att jag ibland skriver så illa att jag sedan står i affären och undrar vad sjutton det är jag har skrivit att jag ska ha.....
Jag korde ocksa gamla kuvert och kvitton innan google docs ... problemet ar bara att lappen inte finns med nar man "bara svanger forbi" affaren pa vagen hem. Det fungerar bara nar man aker en extra trip for att handla.
Telefonen ar alltid med och dar ar listan som fylls pa vartefter jag ser att nagot behover handlas.