Vad gör vi? Del CLXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag funderar pa hur Carola fortfarande kan vara relevant, sahar 39 ar efter melodifestivalsdebut? Nagra andra kvinnliga sangare av klass har vi val producerat?
Det finns väl flera stycken? Är kanske inte alla som vill göra julkonsert. Eller alla som vill och har tid för det - det ligger ju mycket tid bakom och är väl lätt att det krockar med andra åtaganden kanske. Tycker det oftast är de lite äldre gardet som gör just hela konserter vid jul, de yngre verkar köra mer på någon låt bara.
Några typiska som gör julshower till och från:
Lisa Nilsson?
Sarah Dawn Finer?
Charlotte Perelli?

Lisa Nilsson gjorde ju en ihop med Weeping Willow Magnus i år. Har sänts på SVT i helgen tex.
 
Druckit 4 koppar te på 36h.
De senaste två med massa honung. Blärk 🥺
Då är det fasen illa 🙈.

Nån som sitter inne med husmorstips jag inte provat mot halson och huvudvärk from hell kan ju hojta till. Tycker jag provat allt uppenbart. Plus Bafucin, värktabletter mm.

Tack och lov att hästarna har lösdrift. Enklare skötsel än mocka boxar, för det vet jag inte hur jag hade fixat.
 
Städar akvarium
Är ledsen för allt syrran sa om mig...
Nu vet jag inte vad som hände, eller vilken relation ni har. Men jag känner med dig, min syster och jag är väldigt olika med olika syn på saker.
Relationen var bättre ett tag och jag berättade vad jag tyckt varit jobbigt när jag var yngre liksom som förklaring från min sida.
Vet inte alls om det är applicerbart på din situation, men kom ihåg att hon lever inte ditt liv och vet alls vilka förutsättningar och svårigheter du är med om.


Fick slängt i ansiktet vid ett tillfälle ett relativt långt tag efteråt hur fel jag hade med det på ett enligt mig väldigt elakt sätt. Försök att se det som ett uttryck för hennes bristande medkänsla, självkänsla och/eller sårade stolthet, som ligger hos henne och hennes tolkning?
Låt oss bara säga att jag backat i kontakt igen...
 
Skönt!
Hur länge har du varit dålig?
Har du också haft deeta vidriga halsont och huvudvärk så fort man rör sig?
Det började väl så smått i onsdags, med "torr" hals och pyttelite rinnande näsa. Sedan feber (tror jag - jag äger ingen människotermometer :D ) natten till torsdag. I torsdags var jag så matt att jag nästan svimmade av att sätta bootsen på hästen och sov sedan hela dagen. Ingen aptit ALLS och illamående så fort jag reste mig. Hosta. Har inte alls haft ont i halsen eller haft huvudvärk, utan feber, hosta, trötthet och aptitlöshet har varit mina symtom. Någon typ av influensa får man förmoda.
 
Det började väl så smått i onsdags, med "torr" hals och pyttelite rinnande näsa. Sedan feber (tror jag - jag äger ingen människotermometer :D ) natten till torsdag. I torsdags var jag så matt att jag nästan svimmade av att sätta bootsen på hästen och sov sedan hela dagen. Ingen aptit ALLS och illamående så fort jag reste mig. Hosta. Har inte alls haft ont i halsen eller haft huvudvärk, utan feber, hosta, trötthet och aptitlöshet har varit mina symtom. Någon typ av influensa får man förmoda.
Låter fasen värre än det jag har, och inte samma typ av virus. Hostar ganska lite.
Jag funderade på om detta var nån typ av influensa med. Hade ont i kroppen i början. Inte märkt nån feber men det får jag sällan. Maken gnällde om feber symtom igår men vet inte om han mätte nån feber sen. Började typ to kväll om jag minns rätt.
Men jag kan äta också åtminstone.
 
Druckit 4 koppar te på 36h.
De senaste två med massa honung. Blärk 🥺
Då är det fasen illa 🙈.

Nån som sitter inne med husmorstips jag inte provat mot halson och huvudvärk from hell kan ju hojta till. Tycker jag provat allt uppenbart. Plus Bafucin, värktabletter mm.

Tack och lov att hästarna har lösdrift. Enklare skötsel än mocka boxar, för det vet jag inte hur jag hade fixat.

Gurgla med Nyodex. Smakar apa men gör att halsen känns bättre. Senaste förkylningen sprejade jag halsen med ColdZyme, den lenade bra.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag har drivor av läkemedelsförpackningar som jag vill bli av med. Men på kartongerna står mitt namn och födelsedatum. Därför är jag...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
6 748
Senast: Görel
·
Hemmet Vi eldar och det resulterar i att allt har en svart hinna över sig. Jag har en gammal Josef Frank lampa med linskärmar som är ordentligt...
Svar
4
· Visningar
313
Senast: Saigon
·
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 633
Mat Någon som kan rekommendera ett bra recept på pizzasallad som inte är alltför syrlig? Jag gillar oftast pizzasallad men ibland blir jag...
Svar
8
· Visningar
345

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp