Vad gör vi? Del CLXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Glömde ta med kvällsmat till hundarna och Whippishen sprang runt och klagade (befogat) när vi var hemma hos släkt innan. Det var lite tidigt att runda av men inte så farligt ändå, och en hungrig hund är en hungrig hund. Vi jobbar på att varva ner hos andra och med mindre än idealiska förutsättningar är det inget bra upplägg. Så vi åkte hem, jag fixade mat... och Whippishen däckade direkt efter en spännande kväll. Maten står orörd i köket 😂
 
Det ena behöver väl inte utesluta det andra? Vi har väl plats för flera framgångsrika kvinnor menar jag :) Tycker mer det är en "good for her"-moment att hon just är relevant ännu.

Nej absolut - min kommentar reflekterade mer en personlig aversion mot Carola da jag lange funnit henne ganska ...jobbig, sa eftersom mamma ville se julkonserten sa hade jag sjalv fatt storre behallning av den om Carola inte varit med. :p

Men hon har väl ändå en rätt vacker röst? Och bara för att man har hängt med ett tag behöver det väl inte betyda att man prompt ska bytas ut mot någon yngre förmåga?

Rosten ar bra, men inte sa bra att andra sangare inte kommer nara. Gallande "bytas ut" sa bryr jag mig egentligen inte sa mycket, men tanker att underhallningsscenen ar ganska liten i Sverige, och det bara finns plats for sa manga "stjarnor".
Men som sagt ovan, kommentaren reflekterade mest en personlig aversion mot Carola, bryr mig inte sadar mycet om nojessverige
 
Glömde ta med kvällsmat till hundarna och Whippishen sprang runt och klagade (befogat) när vi var hemma hos släkt innan. Det var lite tidigt att runda av men inte så farligt ändå, och en hungrig hund är en hungrig hund. Vi jobbar på att varva ner hos andra och med mindre än idealiska förutsättningar är det inget bra upplägg. Så vi åkte hem, jag fixade mat... och Whippishen däckade direkt efter en spännande kväll. Maten står orörd i köket 😂

Inte lätt att vara en whippish uppe i varv :heart
 
Ena katten började spinna nu när jag borstade hans tänder. Sen var det som att han kom på sig själv och typ ”jag gillar inte detta… men vänta varför spinner jag”?! 🤣

Jag har långkokat lamm med kanelstänger, massa härliga kryddor, torkade persikor och rostad mandel. Doftar typ Mellanöstern-shouk här hemma- fantastiskt!
 
Ena katten började spinna nu när jag borstade hans tänder. Sen var det som att han kom på sig själv och typ ”jag gillar inte detta… men vänta varför spinner jag”?! 🤣

Jag har långkokat lamm med kanelstänger, massa härliga kryddor, torkade persikor och rostad mandel. Doftar typ Mellanöstern-shouk här hemma- fantastiskt!
Katter kan spinna av fler orsaker än att det är mysigt, de kan spinna när det gör ont, när de är hos veterinären och är lite stressade och som "jag är liten var snäll med mig" om det är lite obehagligt och uppgivet att vara fasthållen.
 
Har även varit en toppenfin juldag; började med skön sovmorgon och så en härlig ridtur; skritt och lite granna galopp där underlaget tillät; pållan var så himla härlig att rida och så härligt väder 😍. Efter ridning och lunchfodring av ett gäng hästar och kaffe med ett par av stallkompisarna var det hög tid att åka hem för julbord med mamma och hennes särbo, blev en bit god tårta också 😋😊. Efter maten var det skönt att tillsammans med älsklingen åka tillbaka till stallet och röra på sig med att fixa boxen och insläpp och avslutningsvis kokade jag mera tomtegröt och så blev det en julfilm; Holidate med lite godis, frukt och så julöl för sambon, myskväll 🥰.
 
Katter kan spinna av fler orsaker än att det är mysigt, de kan spinna när det gör ont, när de är hos veterinären och är lite stressade och som "jag är liten var snäll med mig" om det är lite obehagligt och uppgivet att vara fasthållen.

Aha! Han verkar inte vara superstressad dock. Satt kvar och slickade i sig tandkrämen sen efter att jag släppt honom. Men man måste ju låsa fast honom lite så att man kommer åt när man borstar
 
Aha! Han verkar inte vara superstressad dock. Satt kvar och slickade i sig tandkrämen sen efter att jag släppt honom. Men man måste ju låsa fast honom lite så att man kommer åt när man borstar
På tal om tandborstning och katter, hade ingen aning om att man brukar borsta katters tänder. Hur kan detgått mig helt förbi? Har iofs aldrig ens varit nära att äga en katt, men känner mig ändå förvånad över att jag HELT missat det. 🦷
 
Katter kan spinna av fler orsaker än att det är mysigt, de kan spinna när det gör ont, när de är hos veterinären och är lite stressade och som "jag är liten var snäll med mig" om det är lite obehagligt och uppgivet att vara fasthållen.

Megara spinner bara när hon är hungrig och går fram och tillbaka över tangentbordet med svansen rakt upp och huvudbuffar - när det inte fungerar blir det gnagande istället. Spinner när hon blir fasthållen gör hon definitivt inte. Då blir det huggorm och skrik och fyra par klor och en uppsättning tänder. Uppgiven är det sista hon är. :meh:

Ibland får jag plocka upp henne och klia när jag inte klippt (mina) klor så de är riktigt långa och vassa.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag har drivor av läkemedelsförpackningar som jag vill bli av med. Men på kartongerna står mitt namn och födelsedatum. Därför är jag...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
6 748
Senast: Görel
·
Hemmet Vi eldar och det resulterar i att allt har en svart hinna över sig. Jag har en gammal Josef Frank lampa med linskärmar som är ordentligt...
Svar
4
· Visningar
313
Senast: Saigon
·
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 633
Mat Någon som kan rekommendera ett bra recept på pizzasallad som inte är alltför syrlig? Jag gillar oftast pizzasallad men ibland blir jag...
Svar
8
· Visningar
345

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp