Vad gör vi? Del CLXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Låter skitsnyggt (förutsatt att kartan betyder kavaj)!
Såhär ser kaftanen ut, fast jag ska inte ha den knäppt.
w1000_q80.webp
 
Ligger på sängen och känner mig både fånig och uppgiven.

Gav mig den på att baka lussekatter idag för det SKA finnas hemma till på tisdag och gärna även adventsfika i eftermiddag. Peppade igång mig själv och började med allt, men sen skar sig degvätskan och degskålen gick sönder och köksvågen funkar inte och ena saffranspåsen är spårlöst försvunnen och jag orkar bara inte.

Ingen aning om varför den skar sig, mjölken var väl för kall eller nått, men jag gjorde på precis samma sätt som alltid. Det hände i alla fall innan jag hällt i det dyrbara saffranet som jag inte kan köpa mer av, alltid något, men jag vet inte om jag orkar försöka igen. Kanske ikväll, men måste köpa mer smör och mjölk först.

Har legat i en hög på sängen i nån timme nu men ska väl eventuellt börja ta tag i mitt liv igen. Om jag orkar.
 

Bifogade filer

  • 20221211_121254.webp
    20221211_121254.webp
    96,3 KB · Visningar: 51
Ligger på sängen och känner mig både fånig och uppgiven.

Gav mig den på att baka lussekatter idag för det SKA finnas hemma till på tisdag och gärna även adventsfika i eftermiddag. Peppade igång mig själv och började med allt, men sen skar sig degvätskan och degskålen gick sönder och köksvågen funkar inte och ena saffranspåsen är spårlöst försvunnen och jag orkar bara inte.

Ingen aning om varför den skar sig, mjölken var väl för kall eller nått, men jag gjorde på precis samma sätt som alltid. Det hände i alla fall innan jag hällt i det dyrbara saffranet som jag inte kan köpa mer av, alltid något, men jag vet inte om jag orkar försöka igen. Kanske ikväll, men måste köpa mer smör och mjölk först.

Har legat i en hög på sängen i nån timme nu men ska väl eventuellt börja ta tag i mitt liv igen. Om jag orkar.
Men alltså, KAN mjölk och smör verkligen skära sig?? Antar att du har kastat det nu, men annars hade jag fortsatt att värma tills smöret hade smält för då borde det blanda sig igen, och sedan låtit det svalna till lagom temperatur (för jästen har du väl inte i där?).
 
Men alltså, KAN mjölk och smör verkligen skära sig?? Antar att du har kastat det nu, men annars hade jag fortsatt att värma tills smöret hade smält för då borde det blanda sig igen, och sedan låtit det svalna till lagom temperatur (för jästen har du väl inte i där?).
Det var precis det jag också tänkte, har aldrig varit med om det förut! Men då finns det kanske hopp? Jag har inte slängt det, så jag testar! Tack!! :love:
 
Men alltså, KAN mjölk och smör verkligen skära sig?? Antar att du har kastat det nu, men annars hade jag fortsatt att värma tills smöret hade smält för då borde det blanda sig igen, och sedan låtit det svalna till lagom temperatur (för jästen har du väl inte i där?).

Det var precis det jag också tänkte, har aldrig varit med om det förut! Men då finns det kanske hopp? Jag har inte slängt det, så jag testar! Tack!! :love:
Men herregud det funkade ju!! Jösses vad dum jag känner mig nu, jag gick liksom raka vägen in i "allt är hopplöst och jag orkar inte"-läge :o Tusen tusen tack @bettysmatte, nu blir det bullar idag ändå! :love:
 
En riktig mörkgrå dag. Extremt frustrerad eftersom den ssid jag tappat bort inte innehöll något viktigt förutom nu när det de facto innehöll något extremt viktigt jag inte kan återskapa. Fattar inte var den tog vägen, letade och letade som en galning :arghh:

Jag backar upp massor av skräp men just den här lyckades jag glömma att backa upp.

Har lyckats komma så långt att jag lagt disken i blöt och har tvättid klockan sex. Tänker duscha idag så jag slipper ha vått hår när jag går hemifrån i morgon.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 158
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 639
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 992
Senast: grodan21
·
Fritid Jag har snart semester i två veckor. Till en början var tanken att åka till Finland då, men av olika anledningar blir det nog inte av...
Svar
11
· Visningar
810
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp