Vad gör vi? Del CLXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Rasade över morgonens SMHI-koll, vad fan bara minusgrader och flera nätter med 11 minus?! Tills jag såg att det var inställt på Stockholm/Östermalm. :o Här visar tiodygnsprognosen i alla fall oftast noll på dagarna. Nu ska jag elda och se om jag kan spara några uppvärmningskwh till, för att ev lyckas kränga någon dyr solelproducerad kwh mitt på dagen. Alltid något att det är lite blå himmel i alla fall!

Ett annat litet "glädjeämne" att från och med idag så går solen ner så tidigt som den gör när det är värst, 15.30 här, dvs nu blir det i alla fall inte värre. Men redan nästa söndag är det 15.31! Återstår dock att tappa tio minuter till på morgonen men snart så vänder det även där.
 
Rasade över morgonens SMHI-koll, vad fan bara minusgrader och flera nätter med 11 minus?! Tills jag såg att det var inställt på Stockholm/Östermalm. :o Här visar tiodygnsprognosen i alla fall oftast noll på dagarna. Nu ska jag elda och se om jag kan spara några uppvärmningskwh till, för att ev lyckas kränga någon dyr solelproducerad kwh mitt på dagen. Alltid något att det är lite blå himmel i alla fall!

Ett annat litet "glädjeämne" att från och med idag så går solen ner så tidigt som den gör när det är värst, 15.30 här, dvs nu blir det i alla fall inte värre. Men redan nästa söndag är det 15.31! Återstår dock att tappa tio minuter till på morgonen men snart så vänder det även där.
Positiv du verkar 😂 här är det fortfarande -10 o ser ingen 0 alls på dagarna :(
 
Positiv du verkar 😂 här är det fortfarande -10 o ser ingen 0 alls på dagarna :(

Det är som på somrarna när jag vill att det ska regna (eller bli svalare..), jag scannar av alla prognoser jag kan hitta tills jag hittar ett litet tecken på förändring och sedan håller jag envist fast vid det hoppet tills jag blir motbevisad. Men att det alls är minusgrader i Skåne och att det blir meteorologisk vinter är ju en mkt allvarlig kränkning så det måste bara ta slut snart! Fingrarna höll på att förfrysa och ramla av bara jag var ute i stallet en kort vända. :rage: Här står det kalla nätter t om onsdag/torsdag (sex sju minus) men onsdag dag nollgradigt på dagen. Och i slutet på prognosen mer runt noll eller en minusgrad hela dygnet.
 
Rasade över morgonens SMHI-koll, vad fan bara minusgrader och flera nätter med 11 minus?! Tills jag såg att det var inställt på Stockholm/Östermalm. :o Här visar tiodygnsprognosen i alla fall oftast noll på dagarna. Nu ska jag elda och se om jag kan spara några uppvärmningskwh till, för att ev lyckas kränga någon dyr solelproducerad kwh mitt på dagen. Alltid något att det är lite blå himmel i alla fall!

Ett annat litet "glädjeämne" att från och med idag så går solen ner så tidigt som den gör när det är värst, 15.30 här, dvs nu blir det i alla fall inte värre. Men redan nästa söndag är det 15.31! Återstår dock att tappa tio minuter till på morgonen men snart så vänder det även där.
Lyxigt! Här går solen ner 13.30 😥
 
Stora killen vägrar äta sin mat. Inte för att något är fel, utan för att han är sån när maten är för tråkig och han inte härjat tillräckligt. Men han behövde vila ett bakben lite och maten kan inte alltid vara lyxmiddag ju. Knashund ❤️‍🔥 Han är så himla specifik i allt. Vet att han kommer äta gräs och spy galla om en stund om han inte får något i sig så de fick varsin viltkorv som amuse-bouche. Whippishen åt tacksamt upp sin och kröp därefter ner under flanelltäcket igen 😆
 
”Hela dagen” var förvirrande att läsa tills jag insåg att du befinner dig i en annan tidszon 😂

:rofl::rofl::rofl: ja klockan är 17:30 här. Så det några timmar i soffan.

Får öven ha fönstren öppna för att det är för varm inne :crazy: Statlig värme så det går inte att ändra temperaturen själv. Det är -2 just nu utomhus.Får hoppas på att det blir runt -10 så att värmen inne blir rätt.
 
Hittade ett stycke musik av sorten som förlänger livet, så lyssnar på det. Kompositören/dirigenten är även den första som vunnit en Grammy för musik från ett videospel, och använder sig ofta av världsmusik tillsammans med klassiska orkestrar och körer.


Idag ska jag fixa julklappar till vårt byggteam, torka clementiner i snygga snittade mönster jag såg i en tidning, och kanske tvinga mig att tvätta lite också.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 160
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 644
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 998
Senast: grodan21
·
Fritid Jag har snart semester i två veckor. Till en början var tanken att åka till Finland då, men av olika anledningar blir det nog inte av...
Svar
11
· Visningar
810
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp