Vad gör vi? Del CLXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ligger i sängen och knör med 3 hundar om plats. Ser ut som om jag förlorar.
Ska starta Troll på Netflix.

Skrivit papper på nya huset. Känns bra
20221210_174816.webp
 
I mina ögon är han brun på båda bilderna. Men finns ju mörkgulbruna hästar som registrerats som bruna eller mörkbruna. Pompe 401 var väl felregistrerad som mörkbrun, t.ex.
Har ridit en gulbrun häst vars mamma såg brun ut men måste varit mörkgulbrun eftersom avkomman ju blev gulbrun.
 
I mina ögon är han brun på båda bilderna. Men finns ju mörkgulbruna hästar som registrerats som bruna eller mörkbruna. Pompe 401 var väl felregistrerad som mörkbrun, t.ex.
Har ridit en gulbrun häst vars mamma såg brun ut men måste varit mörkgulbrun eftersom avkomman ju blev gulbrun.
Som sagt, han kom från en gulbrun stostam, bella-familjen. En stostam som inte fick något nummer. Han var brun ja, men gulbrun sommartid och vanligt brun vintertid. Inte gulbrun som en fjording, det är inte jämförbart.
 
Så roligt! :D Hoppas att pälsbollarna varit snälla :)
Det måste ha varit dig jag hälsade på häromdagen, antingen måndag efter lunch, tisdag förmiddag eller igår morse? :confused:
Jadå, har bara hanterat ynglingen än så länge och bortsett från att han var väldigt hungrig vid ett tillfälle har han varit en snäll pälsboll :D
Det var igår morse är jag rätt säker på (blandar dock ihop dagar, hade typ tisdag idag och var väldigt stressad på morgonen (trots att jag lugnt hade hunnit dit i tid ändå...)), kände igen dig men var inte helt säker på vad att göra med den informationen. Har bara varit där sedan i torsdags, fick plötsligt byta praktikplats vilket bara blev till det bättre :)
 
Julbord idag, jättefint och gott med trevligt sällskap! Kom hem lagom till hundpromenad och blev släpad av Åldringen och Gangstern runt en mysig tur i snön och mörkret bakom den stora arenan som ska byggas ut här.

Det finns en skogsdunge där områdets svansbärare brukar kissa och det är viktigt att nosa igenom buskar och träd ordentligt varje gång vi går förbi. Det kan ju ha dykt upp nån nying som måste undersökas, och alla viktiga platser måste markeras gemensamt med dubbelkiss. Jag bidrar till flockgemenskapen på andra sätt kan sägas.

Katterna ska in och fixa tänderna nästa vecka, jag har inte informerat dem, men sorgset tittat igenom mitt sparkonto och beräknat förlusterna. Sist rök det sammanlagt 13 tänder och nästa 10 000 spänn.
Jag ska iväg med hästen till veterinären och dra en tand, tidigare har det kostat närmare 10 000 att dra en tand på hästen :crazy:
 
Som sagt, han kom från en gulbrun stostam, bella-familjen. En stostam som inte fick något nummer. Han var brun ja, men gulbrun sommartid och vanligt brun vintertid. Inte gulbrun som en fjording, det är inte jämförbart.
Fast om han var gulbrun sommartid måste han varit det året runt, genetiskt alltså. De kan inte ändra genetisk färg men det vet du ju.
 
Hur blev det kom arvingarna?
Japp.

Den ena gick som en missil mot kaffemaskinen och ps4.
Förklarade för H att visst sambon var den som nyttjade den men det var jag som köpte den. Kvittot ligger kvar på min mejl men var det viktigt för H var det bara att ta. Ps4 köpte vi gemensamt men även där förklarade jag att om H tar ut MIN film från den så får hen ta den för jag spelar inte.
Sen fick jag förklara för h att allt från vardagsrum, kök mm är inställda i X rum.
X själv frågade om det var ok att ta med sig sin egna tv. X tyckte det var jobbigt så vi stod mest och pratade medans H plockade i X rum.
H frågade även om der fanns kvar kaffekoppar till expressobryggaren. Jag och X stod som frågetecken. Det en expresso/kaffemaskin inte en kapselmaslin. X förklarade för H att H får köpa eget kaffe och fixa.

Jag tyckte det var riktigt obehagligt så som H gick på. Skönt det är över för stunden.
Lovade ta med lite av sambons jackor till X på fredag då viska träffas.
H är så otroligt manipulerad av sin mamma vilket gör det hela värre. H har ingen aning om vad som är mina, sambons eller våra grejer
 
Japp.

Den ena gick som en missil mot kaffemaskinen och ps4.
Förklarade för H att visst sambon var den som nyttjade den men det var jag som köpte den. Kvittot ligger kvar på min mejl men var det viktigt för H var det bara att ta. Ps4 köpte vi gemensamt men även där förklarade jag att om H tar ut MIN film från den så får hen ta den för jag spelar inte.
Sen fick jag förklara för h att allt från vardagsrum, kök mm är inställda i X rum.
X själv frågade om det var ok att ta med sig sin egna tv. X tyckte det var jobbigt så vi stod mest och pratade medans H plockade i X rum.
H frågade även om der fanns kvar kaffekoppar till expressobryggaren. Jag och X stod som frågetecken. Det en expresso/kaffemaskin inte en kapselmaslin. X förklarade för H att H får köpa eget kaffe och fixa.

Jag tyckte det var riktigt obehagligt så som H gick på. Skönt det är över för stunden.
Lovade ta med lite av sambons jackor till X på fredag då viska träffas.
H är så otroligt manipulerad av sin mamma vilket gör det hela värre. H har ingen aning om vad som är mina, sambons eller våra grejer
Satan i gatan vad folk kan vara giriga och elaka :rage:

Tycker otroligt synd om dig som är tvungen att genomlida detta utöver sorgen :heart
 
Det är vad jag kallar för chokladpudding... något pulver what so ever kommer icke innanför dörren här. Det går fortare att blanda riktiga saker än köpa skit....... skrattar ä idag åt när jag blev tokutskälld för att jag sa jag jag gör Hemmagjord potatissallad åt alla (50 pers) istället för familj efter familj skulle springa till affären och köpa färdigköpt skit. Jag la mindre med både pengar och tid än vad de tillsammans la på färdigköpt skiten. Ja eftersom atg jag var dumm i huvudet som tycker det är så roligt att stå i köket så sprang alla i alla fall till affären. Jag blev dessutom tok utskälld för att jag hade gjort hemmagjort.
 
Japp.

Den ena gick som en missil mot kaffemaskinen och ps4.
Förklarade för H att visst sambon var den som nyttjade den men det var jag som köpte den. Kvittot ligger kvar på min mejl men var det viktigt för H var det bara att ta. Ps4 köpte vi gemensamt men även där förklarade jag att om H tar ut MIN film från den så får hen ta den för jag spelar inte.
Sen fick jag förklara för h att allt från vardagsrum, kök mm är inställda i X rum.
X själv frågade om det var ok att ta med sig sin egna tv. X tyckte det var jobbigt så vi stod mest och pratade medans H plockade i X rum.
H frågade även om der fanns kvar kaffekoppar till expressobryggaren. Jag och X stod som frågetecken. Det en expresso/kaffemaskin inte en kapselmaslin. X förklarade för H att H får köpa eget kaffe och fixa.

Jag tyckte det var riktigt obehagligt så som H gick på. Skönt det är över för stunden.
Lovade ta med lite av sambons jackor till X på fredag då viska träffas.
H är så otroligt manipulerad av sin mamma vilket gör det hela värre. H har ingen aning om vad som är mina, sambons eller våra grejer
Säger som @Scata stackars dig som får ha med H att göra...
 
Jadå, har bara hanterat ynglingen än så länge och bortsett från att han var väldigt hungrig vid ett tillfälle har han varit en snäll pälsboll :D
Det var igår morse är jag rätt säker på (blandar dock ihop dagar, hade typ tisdag idag och var väldigt stressad på morgonen (trots att jag lugnt hade hunnit dit i tid ändå...)), kände igen dig men var inte helt säker på vad att göra med den informationen. Har bara varit där sedan i torsdags, fick plötsligt byta praktikplats vilket bara blev till det bättre :)

De är alltid väldigt hungriga! Eventuellt svältande :rofl:
Roligt ändå och kul att du är nöjd. Säg hej nästa gång! :)
 
Sett en dokumentär om Tjernobyl, tycker sånt är spännande.

Väntar… önskar… att någon ska skriva på Messenger men det verkar inte hända idag heller. Denne någon läser i alla fall. Kanske har mycket att göra. Jag försöker att inte lägga någon värdering i det men det är lite svårt!

Ska nog gå och lägga mig, tänker gå upp hyfsat tidigt så jag kan handla tidigt istället för att åka sent på kvällen som jag brukar. Det kan vara rätt skönt att ta det lugnt framåt kvällen ändå!
 
Det är vad jag kallar för chokladpudding... något pulver what so ever kommer icke innanför dörren här. Det går fortare att blanda riktiga saker än köpa skit....... skrattar ä idag åt när jag blev tokutskälld för att jag sa jag jag gör Hemmagjord potatissallad åt alla (50 pers) istället för familj efter familj skulle springa till affären och köpa färdigköpt skit. Jag la mindre med både pengar och tid än vad de tillsammans la på färdigköpt skiten. Ja eftersom atg jag var dumm i huvudet som tycker det är så roligt att stå i köket så sprang alla i alla fall till affären. Jag blev dessutom tok utskälld för att jag hade gjort hemmagjort.
Tja, FORTARE går det väl knappast inte? Att blanda mjölk, kakao, socker, äggulor, majsstärkelse och vaniljsocker, koka till det tjocknar och sedan vänta tills den svalnar/kallnar tar i alla fall längre tid för mig än att vispa ihop mjölk och pulver och låta det stelna en liten stund i kylen.

Men visst är det kul och gott att göra eget, så det blir det för det mesta här.... :) Men pulver är inte på något vis bannat heller.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 164
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 644
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
70 000
Senast: grodan21
·
Fritid Jag har snart semester i två veckor. Till en början var tanken att åka till Finland då, men av olika anledningar blir det nog inte av...
Svar
11
· Visningar
810
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp