Vad gör vi? Del CLXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Du kan ju testa med ett akrylmedium också!
Generellt är det alltid bra att välja kvalitet, det blir så mkt roligare då! När jag började fick jag tipset om att börja med konstnärsfärg just för att det blir roligare att måla om man har bra grejer! Jag har en konstnär i mitt hus som hjälpte mig med mitt startpaket. Generellt har dyrare färger mer pigment = räcker längre. Jag brukar dock satsa på lite enklare (studiokvalitet) på färger man mixar med. Det går ju en hel del för mig som målar stort.
Vill du inte gå på det dyraste men ändå ha okej kvalitet så tipsar jag om Winsor & Newton och Beckers.
Vad menar du med akrylmedium? :)
Men ja, vi får se om jag ens fortsätter först :laugh:
 
Det är det som lockar. Barnet ska få luddiga dressyrskydd i julklapp, svarta med grått ludd. Ett blankt svart dressyrschabrak hade passat bra till! Fast ponnyn kan ha alla färger.
Visa bifogad fil 107533
Åh vad jag önskar att junioren vore hästintresserad! Jösses vad julklappar det hade kunnat bli - roliga att både shoppa loss och slå in :love:
Nu står det EN sak på önskelistan, ett nytt grafikkort O_o Hur kul är det på en skala?? :cautious:

Jag tror att jag ska adoptera bort junioren till @MJLee eller @Tranan som skulle uppskatta att botanisera bland sådana finesser... :idea::angel:
 
Varit och hälsat på den gamla traktorn
IMG_20221210_122201.webp


Pigg och glad, och världens sötaste små öron :love:
 
Brutal huvudvärk idag men har dyrkat upp ena ögat för att fixa något att äta. Ägg, surkål och hemgjord leverpastej på syrad grädde fick göra jobbet.

Hoppas katten vill sällskapa i sängen fast det här är hennes fågelskådartid. 🐈‍⬛ 🐦 :d

Ny hemtjänstmänniska idag ”hej är du mandas dotter?” Haha. 🤷‍♀️
 
Mindre huvudvärk idag, vilket känns väldigt skönt, är dock ännu mer astrött idag så min förhoppning att orka göra nått mer än hänga i sängen eller soffan gick bet 👎
Fick tillbaka hundarna igen i alla fall, så har sällskap 💕 de är välrastade med så ikväll får det räcka gott med en liten runda runt kvarteret..
 
Du kan späda färgen med medium. För mig är målarmedium ett måste när jag målar. De mjukar upp färgen och du kan själv bestämma hur tunt du vill måla. Jag brukar lasera med medium också, mkt bra att ha!
Aha! Ja, det står om att kunna späda ut med vatten så jag tänkte prova med det först.
 
Väntar på att sambons barn ska behaga dyka upp för att hämta lite av sambons saker.
Svärmor kommer iallafall straxs så ska vi fixa in lite ved i hennes bil.

Himla olustigt att gå hemma och vänta på pass. Jag har ingen aning om vad det är de tänkt plocka med sig heller.
Har inte åkt till stallet än så tack vare detta hinner jag inte rida eller gå med hundarna i dagsljus.
Ja jag är irriterad
 
Väntar på att sambons barn ska behaga dyka upp för att hämta lite av sambons saker.
Svärmor kommer iallafall straxs så ska vi fixa in lite ved i hennes bil.

Himla olustigt att gå hemma och vänta på pass. Jag har ingen aning om vad det är de tänkt plocka med sig heller.
Har inte åkt till stallet än så tack vare detta hinner jag inte rida eller gå med hundarna i dagsljus.
Ja jag är irriterad
Så irriterande att folk inte kan säga en tid och hålla den utan tycker att deras tid är värd mer än din/min.
 
Åkte ut med Trule vid kvart över nio och var tillbaka en timme senare, sen åkte han ut i hagen igen 😅 Försöker minimera tiden han är ifrån hagen den här årstiden men ibland måste man träna också. Hunnit handla och dricka kaffe med, ska snart sätta mig och skriva klart och skicka in. Jobbar kvällspass imorgon så kommer hem sent, det behöver visserligen inte vara inne för ens måndag kväll men vill bli av med det.
 
Åh vad jag önskar att junioren vore hästintresserad! Jösses vad julklappar det hade kunnat bli - roliga att både shoppa loss och slå in :love:
Nu står det EN sak på önskelistan, ett nytt grafikkort O_o Hur kul är det på en skala?? :cautious:

Jag tror att jag ska adoptera bort junioren till @MJLee eller @Tranan som skulle uppskatta att botanisera bland sådana finesser... :idea::angel:
De hade paketpris, tre schabrak för 999:- :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 165
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 648
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
70 001
Senast: grodan21
·
Fritid Jag har snart semester i två veckor. Till en början var tanken att åka till Finland då, men av olika anledningar blir det nog inte av...
Svar
11
· Visningar
810
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp