Vad gör vi? Del CLXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åkte ut med Trule vid kvart över nio och var tillbaka en timme senare, sen åkte han ut i hagen igen 😅 Försöker minimera tiden han är ifrån hagen den här årstiden men ibland måste man träna också. Hunnit handla och dricka kaffe med, ska snart sätta mig och skriva klart och skicka in. Jobbar kvällspass imorgon så kommer hem sent, det behöver visserligen inte vara inne för ens måndag kväll men vill bli av med det.
Hur menar du? Är det viktigare med hagvistelse på vintern?
 
Nu har jag tillverkat smörgåstårtor till 40 pers och sen vanliga tårtor,städat undan,förberett för kaffe o chips/godis.
Nu har jag 40 min på mig att göra mig i ordning för 18 års fest i byggdegården mitt Skånehus bor granne med.
Perfekt krypavstånd om det behövs............ :nailbiting: :angel:
 
Hur menar du? Är det viktigare med hagvistelse på vintern?
Japp precis. Han gillar Inte och vara ute när det är mörkt på eftermiddagen/kvällen men han kan tänka sig gå ut när det är mörkt fortfarande på morgonen. Så vi försöker hiva ut dem så tidigt som någon har möjlighet pga av arbete och annat. Sen försöker vi låta bli att köra honom mitt på dagen förutom på helgerna. Han behöver sin Hagtid. Sommartid går han går han ute mycket mer för då kan han tänka sig stanna ute tills klockan iaf är 22 på kvällen.
 
Japp precis. Han gillar Inte och vara ute när det är mörkt på eftermiddagen/kvällen men han kan tänka sig gå ut när det är mörkt fortfarande på morgonen. Så vi försöker hiva ut dem så tidigt som någon har möjlighet pga av arbete och annat. Sen försöker vi låta bli att köra honom mitt på dagen förutom på helgerna. Han behöver sin Hagtid. Sommartid går han går han ute mycket mer för då kan han tänka sig stanna ute tills klockan iaf är 22 på kvällen.
Ok. Jag skulle räkna körning som tid ute.
 
Hade en väldigt oplanerad och ytterst lyckad loppisdag. Åkte till föräldrarna och bakade lussekatter. Började prata om att jag ska vara i ett luciatåg på tisdag, men inte hittar mitt lucialinne. Mamma hade hört att en lokal loppis hade, så vi åkte dit. Tro´t eller ej, men de hade ETT lucialinne i vuxenstorlek. Väldigt snyggt OCH det passade.... :) Sedan fick jag ögonen på en så VACKER ullkappa... Mörkt, mörkt lila, med otroligt vacker krage och modell överlag OCH den satt som en smäck. (Jag tänker på modellen som en prinsesskappa.... :D ). Utöver detta lyckades jag se en fin IKEA-tavellist som jag köpte till jobbet. Summan? 195 kr... :) Alltså en ullkappa, ett lucianattlinne och en tavellist för mindre än vad bara lucianattlinnet hade kostat hos ICA maxi.... Jag ÄLSKAR loppis :) !
 
Julbord idag, jättefint och gott med trevligt sällskap! Kom hem lagom till hundpromenad och blev släpad av Åldringen och Gangstern runt en mysig tur i snön och mörkret bakom den stora arenan som ska byggas ut här.

Det finns en skogsdunge där områdets svansbärare brukar kissa och det är viktigt att nosa igenom buskar och träd ordentligt varje gång vi går förbi. Det kan ju ha dykt upp nån nying som måste undersökas, och alla viktiga platser måste markeras gemensamt med dubbelkiss. Jag bidrar till flockgemenskapen på andra sätt kan sägas.

Katterna ska in och fixa tänderna nästa vecka, jag har inte informerat dem, men sorgset tittat igenom mitt sparkonto och beräknat förlusterna. Sist rök det sammanlagt 13 tänder och nästa 10 000 spänn.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 164
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 644
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
70 000
Senast: grodan21
·
Fritid Jag har snart semester i två veckor. Till en början var tanken att åka till Finland då, men av olika anledningar blir det nog inte av...
Svar
11
· Visningar
810
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp