Vad gör vi? Del CLXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Frossa och hjärtklappning, hu så obehagligt det är! Försöker lugna mig med varm honungsmjölk och scroll på Buke, för det blir sannerligen inte bättre av att jag tänker på det.

Undrar vad det är för skräp kroppen dragit på sig, det beter sig inte som ett vanligt virus alls och jag kan inte riktigt få grepp om det. Trodde att jag var på väg att bli frisk eftersom jag känt mig helt okej sedan 12-tiden ungefär, men tji fick jag.
 
Tja, FORTARE går det väl knappast inte? Att blanda mjölk, kakao, socker, äggulor, majsstärkelse och vaniljsocker, koka till det tjocknar och sedan vänta tills den svalnar/kallnar tar i alla fall längre tid för mig än att vispa ihop mjölk och pulver och låta det stelna en liten stund i kylen.

Men visst är det kul och gott att göra eget, så det blir det för det mesta här.... :) Men pulver är inte på något vis bannat heller.
Fast jag räknar arbetstid. Allt det finns ju hemma normalt ;)
 
Som sagt, han kom från en gulbrun stostam, bella-familjen. En stostam som inte fick något nummer. Han var brun ja, men gulbrun sommartid och vanligt brun vintertid. Inte gulbrun som en fjording, det är inte jämförbart.
Gulbrun för mig är färgen som Bernstein och många av hans avkommor hade/har. De ser varken bruna ut eller har samma färg som fjordingar. :) De är också mörkare på vintern (men inte bruna) och ljusare på sommaren. Aldrig sett någon så "brun" som din var som ändå räknas som gulbrun. Intressant! :)
 

Bifogade filer

  • bernstein.webp
    bernstein.webp
    58,7 KB · Visningar: 32
Vilken vacker soluppgång i morse😍 och efter frukost, sambon och jag hjälpt morfar, låtit ungkatten springa en stund lös ute under uppsikt- glad och busig katt som mest höll sig runt den frusna dammen 😄 och lätt lunch for jag till stallet 😊. Satte fart så jag hann rida ut en kortare sväng I skritt och en liten samlad galopp I snön innan det mörknade, härligt 😍. Eftersom pållan halkade lite lätt bak pga små styltor klippte jag till de nya polarpadsen så nu har hon de runt om i väntan på snösulor 👍. Hemma igen var det himla gott med tacos 😋.
Var iväg och kvällsfodrade hästarna och det är så harmoniskt att höra alla 17 hästarna tugga harmoniskt på sitt hö 😍. När jag kom hem igen blev det filmkväll; sambon hade valt den norska, nya filmen Troll och till den lite av marabou med äpple och kanel; himla god 😋😊.
 
Jadå, har bara hanterat ynglingen än så länge och bortsett från att han var väldigt hungrig vid ett tillfälle har han varit en snäll pälsboll :D
Det var igår morse är jag rätt säker på (blandar dock ihop dagar, hade typ tisdag idag och var väldigt stressad på morgonen (trots att jag lugnt hade hunnit dit i tid ändå...)), kände igen dig men var inte helt säker på vad att göra med den informationen. Har bara varit där sedan i torsdags, fick plötsligt byta praktikplats vilket bara blev till det bättre :)
@LadyCovergirl är helt ofarlig, så bara trampa fram o säga hej jag är xx på buke
 
Har haft igång en välgörenhetsstream i bakgrunden sedan tidig kväll. Den verkar fortsätta i flera timmar till, så det är nog dags för mig att gå till sängs snart...

Huvudet på den stora kossan är nu klart. Nu ska huvudet fästas på kroppen, och så ska svansen göras, sedan är den klar! :bump: Den lilla behöver få sin tunga och kalufs fastsydd, sedan är den samma status som den stora är nu. Men det får vänta till imorgon...

IMG_20221211_011946.webp
 
Har haft igång en välgörenhetsstream i bakgrunden sedan tidig kväll. Den verkar fortsätta i flera timmar till, så det är nog dags för mig att gå till sängs snart...

Huvudet på den stora kossan är nu klart. Nu ska huvudet fästas på kroppen, och så ska svansen göras, sedan är den klar! :bump: Den lilla behöver få sin tunga och kalufs fastsydd, sedan är den samma status som den stora är nu. Men det får vänta till imorgon...

Visa bifogad fil 107595
Åh vad gulligt! 😍 Älskar tungan :D
 
JÄVLAR!
Sitter med hörlurar (over ear), lyssnar på musik och syr. Hör plötsligt någon vråla utanför "Håll käften!!"
Springer givetvis fram till närmsta fönster, nyfiken som jag är.

Grannen skriker på sin hund, som tydligen har skällt igen. Jag har inte hört hunden, men jag hörde hur grannen vrålade. O_o
 
Försöker vakna. Och avgöra om jag behöver tvätta håret inför dagen eller inte.
11 grader kallt. Det är alldeles för kallt.
Ska iväg några timmar men skulle behöva vara hemma och elda, och promenera hund. Han har fått alldeles för korta promenader senaste dagarna. Vilket demonstrerats med att både bajsa inne under natten och kissa sitt skvättskydd fullt.

Få se om jag är totalt utslagen efter stadsbesöket eller om jag orkar gå lite med honom.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 160
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 644
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 998
Senast: grodan21
·
Fritid Jag har snart semester i två veckor. Till en början var tanken att åka till Finland då, men av olika anledningar blir det nog inte av...
Svar
11
· Visningar
810
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp