Vad gör vi? Del CLXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
:( Skit fint väder, ute med cykeln och möter upp med min "vän" för vad som i princip är en dejt.

Har mens men det brukar inte vara några problem öven på heavy flow dagar eftersom jag använder en mooncup. Lite oroad vid toabesöket precis innan jag möter honom för det är fel färg på blodet och rätt mycket (hade varit på toa kanske 40 min innan).

Möter dejten, vi hittar ett lunch stället och har en trevlig lunch. Ställer mig upp och känner direkt att något är fel. Vi fortsätter på cyklarna (fanns ingen toa där) men vid nästa trafikljus känner jag att det här har redan gått fel ordentligt. Så får säga till dejten att tyvärr måste jag cykla hem för att jag har mens och det blöder igenom ordentligt. :(

40 min cykelfärd senare är jag hemma, cykeln har blod överallt, lyckades få av mig kläderna utan att det läckte i skolan i alla fall och fick det bekräftat när jag tömde koppen (färskt blod) att det är samma problem som i våras som är tillbaka. Har förvarnat chefen att chansen är hög att jag kommer må piss på Måndag.

Har jag tur slutar det akut blöda om 12 timmar precis som förra gången. Vilken tur jag har! Redan tandläkaren besök för en 19,000 SEK inplanerade den här månaden. Nu blir det ett gynekolog besök för ett antal tusen också. (vi vet vad den underliggande orsaken är, de hoppades det skulle åtgärda sig av sig själv så förra gången behandlades symptomen. Nu kommer de gå in och åtgärda den lilla polyp (:meh:) som sitter på fel ställe och orsakar att hinnorna inte släpper som de ska. För tydligen vill den inte försvinna själv).

Första dejten på ett bra tag och första dejten på flera år med någon som jag faktiskt är intresserad av. Jag får nog inte dejta helt enkelt.
 
Godmorgon!

7277AFA7-50E9-45CC-B26A-67B457ABE8DF.webp
 
Har lyckats tvätta av cykeln och badrummet och slängt kläderna i tvätten!

Har också ringt en vän, efter att ha skrattat åt att jag "inte får dejta för allt blir fel" och gråtit en skvätt så känner jag mig lite mindre nere över situation. Förhoppningsvis blir den ju åtgärdad innan slutet på veckan. (och försäkringen direkt reglerar hos läkaren så jag betalar 20% av kostnaden och inte allt som tur är. Däremot får nog visdomstands utdragningen vänta tills jag har råd att förlora mer blod).

Nu tänker jag hänga på soffan, under en filt med Enbär. Det kommer spelas skitdåliga Hallmark julfilmer så att jag slipper använda en enda hjärncell för jag vet redan vad som kommer hända!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 168
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 655
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
70 010
Senast: grodan21
·
Fritid Jag har snart semester i två veckor. Till en början var tanken att åka till Finland då, men av olika anledningar blir det nog inte av...
Svar
11
· Visningar
810
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp