Vad gör vi? Del CLXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vaknade i morse runt femsnåret... var uppe ett par timmar. Somnade om, vaknade ungefär klockan tio igen. Gjorde ärenden och gick ut med djuren. Somnade på soffan runt tre tror jag. Vaknade typ klockan fem, gick ut någon timme med våfflan... har sedan mathandlat, ätit, varit ut på kvällskiss och tänker snart sova igen.
Man får så mycket gjort på en ledig dag! 😅
 
Tror tyvärr inte du kan skylla på vädret, jag drömde ihop en ny dessert jag skulle vilja testa ❤️ Jobbigt med mardrömmar! Hoppas det går över snart.
Meh! Orättvist! :D Vad var det för dessert?

Mina mardrömmar har oftast med djuren att göra. Tack och lov finns de oftast i sängen när jag vaknar, så det går över... men ibland drömmer jag om tanten och henne kan jag ju inte krama om.
 
Eftersom pållan är lite risig i magen (sen snön vad det verkar) tog vi det lugnt och skrittade en halvtimme barbacka på ridbanan och på grusvägen I närheten av stallet i det fallande mörkret. Så mysigt att njuta av snöfallet från hästryggen 😍 på min underbart fina och härliga häst ❤. Eftersom bästa älsklingen blev sen hem från jobbet blev jag kvar längre än tänkt; hjälpte mina härliga stallkompisar och njöt av att bara vara 🥰. Gissa om jag var hungrig och om det smakade hur gott som helst med hämtmat som sambon tog med hem; inte sommarsallad idag dock 🤣. Sambon sover och det ska jag med göra nu 😴.
 
Meh! Orättvist! :D Vad var det för dessert?

Mina mardrömmar har oftast med djuren att göra. Tack och lov finns de oftast i sängen när jag vaknar, så det går över... men ibland drömmer jag om tanten och henne kan jag ju inte krama om.
Väldigt! Men jag drömmer ofta mardrömmar jag med, särskilt om jag tittat på något våldsamt. Så jag känner verkligen med dig, det är inget roligt alls.

Det var bakade persikohalvor med någon slags form av luftig vaniljkräm och något crunchigt element med lite hint av kardemumma. I vaket tillstånd tänker jag att jag hade velat lägga till rostade hasselnötter till det crunchiga och kanske någon slags form av mördegskex.
 
Väldigt! Men jag drömmer ofta mardrömmar jag med, särskilt om jag tittat på något våldsamt. Så jag känner verkligen med dig, det är inget roligt alls.

Det var bakade persikohalvor med någon slags form av luftig vaniljkräm och något crunchigt element med lite hint av kardemumma. I vaket tillstånd tänker jag att jag hade velat lägga till rostade hasselnötter till det crunchiga och kanske någon slags form av mördegskex.
Här är det ju mer våld desto bättre, men jag känner att det är dags att introducera fler persikohalvor också. :D 🥰
 
Är det förresten bara jag som drömmer förskräckligt mycket mardrömmar just nu, eller kan jag skylla på vädret?
Alternativt för mycket sovtid. :angel:
Sover jag för mycket så börjar mardrömmarna dyka upp för mig också :cautious: Förutom att mardrömmarna kan ju ibland dyka upp även under vanliga sömntider förstås, men empiriskt så dyker de oftare upp och byts lättare ut till nya när man sovit för många timmar. Typ om man somnar om så dyker man lätt in i samma eller i en ny mardröm.
Under "vanliga" sömnen så har de istället mera en tendens till att hålla sig till en "värld" (så gott som det går i drömmens värld) och om man vaknar eller går över till en annan dröm så avslutas den oftast där.
En rätt liten empirisk studie av ett välbekant studieobjekt (aka mig) dock :angel:
 
I dag jobbade jag 10 timmar mer eller mindre i strack. Jag hade knappt tid att ga pa toa.:eek:
Nu hemma och jag och Maken har "festat" pa en ol (Maken) och ett glas vin (jag) och jag som inte druckit nagon alcohol pa 2-3 manader kanner att det inte alls hade gatt med ett glas till 😳 ... till det hade vi en "bread bowl" med massor av dipp ... och det fick bli middagen i dag.😬 GOTT ... men kanske inte det naringsrikaste precis.

Jag forklarade for Maken att jag nog maste be min docktor (som nu har ringt 3 ganger den har veckan for att jag ska ta nya prover :cautious:) att ge mig remiss till en dietist. SKulle kanske vara nyttigt att inte bara tro vad som ar bra och da jag i rask takt tappat ungefar 15 kilo utan att forsoka och fortsatter att ga ner trots att jag forsoker att inte gora det har jag helt klart vissa brister i min naringslara.🤔
 
Tusan, borde ha googlat lite på målning innan jag så snabbt bestämde mig för att köpa färgerna. Missade att man behöver gesso att ha på bakgrunden för bästa resultat. Hade funderat på att börja idag men nu behöver jag köpa det först 🤔
 
Jag är på äventyr med cykeln! Har lyckats installera mina panniers igen så nu är det gult precis överallt 😂 Gul cykel, gula panniers och en gul hjälm.

Cyklade in till centrum i mitt distrikt och mötte en vän för att lämna av ost och andra grejer jag köpt åt henne. Har lyckats med alla mina ärenden förutom att posta månadens vykort (tredje gången till postkontoret den här veckan men de verkar inte ha personal där för tillfället :cry:).

Nu ska jag möta en vän som cyklar hela vägen från ett annat distrikt så att vi kan cykla runt the reservoir. :bump: Perfekt väder, soligt och kyligt men inte för kallt eller blåsigt!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 170
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 661
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
70 017
Senast: grodan21
·
Fritid Jag har snart semester i två veckor. Till en början var tanken att åka till Finland då, men av olika anledningar blir det nog inte av...
Svar
11
· Visningar
810
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #9
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp