Vad gör vi? Del CLXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Försöker nå min bank. Väntetiden i telefon är 50 minuter denna gången. Ännu värre än sist. :meh:

Slutade med att jag skrev ett mail till deras infomail. Kommer att sluta med att mitt ärende hamnar längst ner i nån hög och det kommer att ta veckor innan de hör av sig. De ska ta sig inom alla mail och sedan n sända mitt vidae till mitt lokalkontor.
Tänk så mycket enklare det skulle varit om jag kunnat kontakta lokalkontoret direkt...:rage:
 
Ska ta med shiban ned på byn och köpa lite kemikalier till städet ikväll (hon får komma med in påden affären också. Världens hundvänligaste by! 🥰 ) sedan förhoppningsvis gå ut en längre sväng med både henne och kisse om vädret håller i sig.
Så glad att jag har semester idag för fy farao vad jag kände mig överkörd i morse. 😅 Inte så dålig att jag hade stannat hemma, men jag hade inte varit pigg och glad på hotellet idag.
 
Sitter och planerar kommande års verksamhet på jobbet genom att skriva upp alla dagar som är värda att fira i kalendern. Kan redan nu konstatera att november blir en tuff månad att orka med 😂

IMG_20221205_133047_edit_2520743510833579.jpg
 
Ser att katten gjort sin plikt... hon är utanför kontorsfönstret och har tagit en råtta :up: Dock är det lite ställningskrig, tre skator är sugna på bytet också :laugh:

Edit: FYRA skator!
Fd. grannes katt var grym på att fånga möss/sorkar. Till slut lärde sig skatorna det och satt någon meter ifrån och väntade tålmodigt på att den skulle fånga något som dom kunde ta del av :laugh:
 
Somnar typ med jämna mellanrum. Hoppas på att hinna en 30min nap innan jag åker till stallet.
Tänker att Hjördis borde klara en ridlektion, hon ser kry ut. Ska bara se till att ingen illbatting försöker klia sig på mig eller liknande :D
Tänker att Hjördis får klä sig heltäckande, så inget smuts mot förmodan kommer där och förstör (egentligen är det ihopläkt så skulle inte göra något med smuts men jag vill vara på säkra sidan så att jag slipper Hjördis så fort som möjligt :angel:)
 
Sitter och äter frukost/lunch med missunnsamma hundar bredvid som hoppas att jag äter något gott och att jag inte vill ha mer. O_o

Varm och svettig efter att jag och grannen flyttat foderbordet som sjunkit ner i leran innan det frös fast och sedan fyllde detsamma med 500 kg hö, glada hästar som fick komma ut efter det och få både morötter och vatten i hagen.

Hönsen har fått mat och vatten, plockade in fem färska ägg och gav grannen 15 som jag hade sedan tidigare. Småfåglarna fick 1 kg talg och påfyllning av jordnötter, så det är bara jag som inte hunnit äta ngt idag. Katterna och hundarna fick sitt i morse.

Efter jag ätit och stängt åt hönsen ska jag ta en dusch och sen försöka vila lite innan jobbet i natt. 😴
 
Jag har ju flyttat in trädgårdspalmen för vintern, men hon börjar bli så himla stor! I hallen kan hon uppenbarligen inte stå, man får liksom svepa under bladen för att komma in i lägenheten... så jag vet inte riktigt vart hon ska placeras. 😅 Växer hon mycket mer nästa sommar kommer jag bli tvungen att hyra in henne någonstans.

20221205_131424.jpg
 
Lunchpausar och tänker att jag egentligen borde ta en promenad, för det är väldigt fint väder ute, men jag kan för ovanlighetens skull inte riktigt motivera mig att gå ut bara för gåendets skull. Var ute en sväng i trädgården med maken och satte upp all vår utebelysning, det får kanske räcka som dagens dos av frisk luft. Känner mig lite sliten efter intensiva dagar i Sverige följt av en lång, sen hemresa som innebar att jag inte kom i säng förrän 01:30 😴 MEN, allt blev mycket bättre av att jag tittade i kalendern och konstaterade att det bara är 13 arbetsdagar kvar detta året, sedan julledigt i dagarna tolv 🤩
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 158
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 634
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 992
Senast: grodan21
·
Fritid Jag har snart semester i två veckor. Till en början var tanken att åka till Finland då, men av olika anledningar blir det nog inte av...
Svar
11
· Visningar
810
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna
  • Valp 2024

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp