Vad gör vi? Del CLXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Phuuu. Veterinären ringde precis. Jag lämnade in min katt imorse på djursjukhuset eftersom de skulle ta bort lite tandsten.
Min katt hade fått en ordentlig allergisk reaktion när de sövde honom så de hade fått avbryta allt och stabilisera hans läge. Allt hade gått bra ändå under omständigheterna men om han måste sövas framöver kommer han att få ett mildare läkemedel så att han inte blir så dålig igen.

Sedan jag bokade det här besöket har min värsta mardröm varit att något skulle hända under narkosen och att min fina kattfarbror inte skulle vakna upp igen, så det här blev väl lightversionen av det med ett lyckligt slut ❤️
 
Försöker nå min bank. Väntetiden i telefon är 50 minuter denna gången. Ännu värre än sist. :meh:

Slutade med att jag skrev ett mail till deras infomail. Kommer att sluta med att mitt ärende hamnar längst ner i nån hög och det kommer att ta veckor innan de hör av sig. De ska ta sig inom alla mail och sedan n sända mitt vidae till mitt lokalkontor.
Tänk så mycket enklare det skulle varit om jag kunnat kontakta lokalkontoret direkt...:rage:
Byt bank?
Jag står fortfarande kvar på lokalkontoret där jag bodde för 20 år sen, har inte orkat byta. :D Så när jag har nåt ärende skriver jag direkt dit via internetbanken och så fixar de. Kan t.o.m. välja person att skriva till men brukar bara välja ”kontorets brevlåda”.
 
Tjohej! Det var ett tag sedan.

Har haft sjukt mycket med min kurs men den 21:a blev allt inlämnat. Sen dess har jag försökt sova ikapp och försökt undvika att få covid så jag inte blir ivägsläpad till karantän :o

Lämnade in det sista dokumentet och kände mig sjuk glad och befriad och sen blev vi och eleverna hemskickade några timmar senare och sen dess har jag varit hemma och mest känt mig deprimerad. Alla julgrejer jag hade planerat har blivit inställda och jag hade inget hopp om själva julen heller. Men det anas en ljusning de senaste dagarna! Eller det kanske bara är för att jag levt i pyjamas och tittat på 712 Hallmark julfilmer de senaste två dagarna?

Än så länge har de bara låst min compound i två separata dagar (och om man vill så finns det en rätt stor trädgård mellan alla byggnader att promenera i så det har varit ok), sen har de isolerat separata byggnader /ingångar istället. Men det har dykt upp ett stängsel runt hela vårat community (om compound är upplåst så finns det affärer i vårat community, så jag går för provtagning och till mataffären varannan dag) upptäckte jag förra veckan till min förskräckelse. Jag behövde lämna några nycklar till skolan, efter förhandling lät damerna mig gå ut, men de hotade med att jag kanske inte fick komma in igen om jag inte skyndade mig så jag halvsprang till skolan och tillbaka :rofl: blev insläppt efter att en dam skrikit lite saker åt mig på Kinesiska och jag hade utfört min bästa "jag förstår inte vad du vill" ansikte/kroppspråk/uttalat på Kinesiska dans.

Nu har jag under julfilm 712 av misstag råkat online handla för typ 1000 kronor (den största delen gick till en vadmuskel massage grej på rea som jag vill ha för att hjälpa vadmuskeln som är skadad). Kändes dock lite korkat att köpa en vadmuskel masserade, en vinterjacka och två scarfer när jag insåg att inflammationen vid min visdomstand inte alls blivit bättre, den har bara slutat göra ont :cry:

Dags att leta rätt på en tandläkare som tar emot även under covid tider, för jag får nog inte lämna distriktet för att besöka tandläkarna i stan :down:

Behöver också motivation för att börja med min rehab igen! Är så trött varje dag fortfarande så det blir inte av.
 
Jag förvånas för jag har inte sett pumpar med 98 på väldigt länge :)
Kanske finns på kedjor där jag inte tankar?

Det är gott och blandat, det finns minst tre mackar med 98 i Falun (Preem vid rondellen mot Rättvik, OKQ8 vid utfarten mot Hedemora/Hofors samt CircleK vid uppfarten till Lasarettet). Jag tankar inget annat än 98 så det är trist att lokala byamacken bara har 95.

Dessutom har det varit blankdiesel de senaste gångerna jag tankat jobbilen O_o
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 158
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 634
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 992
Senast: grodan21
·
Fritid Jag har snart semester i två veckor. Till en början var tanken att åka till Finland då, men av olika anledningar blir det nog inte av...
Svar
11
· Visningar
810
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna
  • Valp 2024

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp