Vad gör vi? Del CLXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Din personlighet? Hur då?

Hur spelar personligheten roll?

Jag är en otålig jäkel med en antingen-eller-och-helst-igår-personlighet som tycker det är tråkigt att träna förutom vissa saker. Att träna lugnt och långsamt och långsiktigt gör mig så uttråkad att jag inte tränar. Så jag gör avancerade övningar jag egentligen inte har tillräcklig styrka för (😤). Blir då kobent och belastar fel 🐄
 
Jag har varit på teater ikväll och haft det jättetrevligt trots en sorglig föreställning om krig och barnamord, först bubbel och kaka, umgänge i loungen, sedan tragik på scen, lite mer bubbel och umgänge, och lång promenad hemåt innan jag gav upp och hoppade på en vagn.

Kliver innanför dörren glad i hågen och möts av Labradorgrabb tillsammans med Tjockiskatt, båda till döden uthungrade efter en fasansfull kväll utan servicepersonal. Detta trots att Tjockiskatt hotade och rånade Magerkisse på den svindyra veterinärmaten idag och vräkte i sig en halv skål innan jag upptäckte förbrytelsen. Till Tjockis försvar hade Labradorgrabb klättrat upp på köksbänken med alla sina 35 kg och stulit hennes portion bozita kattmat i ungefär samma veva. Så även om hon nu faktiskt blev kompenserad, visst, är man omgiven av kriminella element - vad är alternativen?

Den enda som kan bete sig är Gammelhund som snarkar i soffan. Honom fick jag släpa ut på tvångskiss istället då han beslutat att helt enkelt inte befatta sig med en utemiljö som är mörk och kall. Allting under solsken och 10 plus är inte värdigt hans närvaro. Nu lever vi inte i Tanzania, så han får bita ihop och tömma blåsan bakom huset i mörket som övriga svansbärare som inte får plats i kattlådan.

Vilken liv alltså. Jag vill bara komma hem i stillsam ro, reflektera över teatern och sedan lägga mig. Men, så är det att bo med gängkriminella, åldringar som vägrar kissa, och misshandlade anorektiker.
 
Efter göromål hemma och stallfix ikväll (vilodag för pållan) så blev det en stund att slå in några julklappar i lugn och ro (fattar inte varför jag alltid varit så snabb med det innan- klart mer njutbart om man tar det lugnt) och lyckades snöra paketen med fast det var ett år sen 😄. Nu blir det skönt att krypa ner nyduschad I renbäddad säng 😍.
 
Min näsa är iskall.
Hjördis skötte sig toppen på hästryggen :up: efteråt när vi skrittade av dem var armen lite stel och kändes tjock (utan att vara svullen) men det släppte ganska snart och nu känns allt som vanligt. Så tror inget hände med Hjördis :) kanske var det bara den ökade blodgenomströmningen som gjorde känslan.
 
Jag har varit på teater ikväll och haft det jättetrevligt trots en sorglig föreställning om krig och barnamord, först bubbel och kaka, umgänge i loungen, sedan tragik på scen, lite mer bubbel och umgänge, och lång promenad hemåt innan jag gav upp och hoppade på en vagn.

Kliver innanför dörren glad i hågen och möts av Labradorgrabb tillsammans med Tjockiskatt, båda till döden uthungrade efter en fasansfull kväll utan servicepersonal. Detta trots att Tjockiskatt hotade och rånade Magerkisse på den svindyra veterinärmaten idag och vräkte i sig en halv skål innan jag upptäckte förbrytelsen. Till Tjockis försvar hade Labradorgrabb klättrat upp på köksbänken med alla sina 35 kg och stulit hennes portion bozita kattmat i ungefär samma veva. Så även om hon nu faktiskt blev kompenserad, visst, är man omgiven av kriminella element - vad är alternativen?

Den enda som kan bete sig är Gammelhund som snarkar i soffan. Honom fick jag släpa ut på tvångskiss istället då han beslutat att helt enkelt inte befatta sig med en utemiljö som är mörk och kall. Allting under solsken och 10 plus är inte värdigt hans närvaro. Nu lever vi inte i Tanzania, så han får bita ihop och tömma blåsan bakom huset i mörket som övriga svansbärare som inte får plats i kattlådan.

Vilken liv alltså. Jag vill bara komma hem i stillsam ro, reflektera över teatern och sedan lägga mig. Men, så är det att bo med gängkriminella, åldringar som vägrar kissa, och misshandlade anorektiker.
Behöver du verkligen gå ut och betala för att se teater, när du bor med ett gäng neurotiska huliganer??
Ba undrar lixom :cautious:

:D
 
Min näsa är iskall.
Hjördis skötte sig toppen på hästryggen :up: efteråt när vi skrittade av dem var armen lite stel och kändes tjock (utan att vara svullen) men det släppte ganska snart och nu känns allt som vanligt. Så tror inget hände med Hjördis :) kanske var det bara den ökade blodgenomströmningen som gjorde känslan.
Får man fråga vad var det som åstadkom Hjördis? Orkar inte gå tillbaka och se om du skrivit det :bag:
 
Lagt mig i sängen efter en lite halvrörig kväll, blir lätt så när sonen kommer och man har haft sin egen lunk i en vecka…! Nu försöka sova! Det börjar bli kallt ute också.
 
Dricker vintermojito, lyssnar på julmusik och pysslar med klappar till mitt tomtebarn. Vintermojiton är en alkoholfri glögg, ganska god men lite för söt.
Whippishen lämnade in officiella klagomål till Vinthundsutskottet att det fixades med hemlisar här som inte hade med honom att göra. Stora killen låg i soffan och tyckte jag skulle komma dit och klappa honom. Sen testade han att ligga på sovpåsen och ropa på mig. Sen gick han och lade sig i sovrummet och försökte få mig att komma dit och klappa. Fick ju ge mig då.
 
Och där blev kokropp två klar! Den här är mycket mindre, virkad med mitt favoritgarn Catania. Älskar glansen och de starka färgerna.

IMG_20221206_000523.webp


Nu på nästa kroppsdel!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 160
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 644
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 995
Senast: grodan21
·
Fritid Jag har snart semester i två veckor. Till en början var tanken att åka till Finland då, men av olika anledningar blir det nog inte av...
Svar
11
· Visningar
810
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp