Vad gör vi? Del CLXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
I dag åkte termobyxor och fleecemössa på. Var bara ansiktet som var kallt.
Nu java!
22813B65-A9AB-4555-9B9E-A86E1EF07B6A.webp
 
Vi har kollat på Kronprinsen som försvann. Skönt med lite sovmorgon :)
Nu ska jag äta frukost och sen köra till salongen för lashlift. Därefter direkt till stallet för hovslagare följt av att handla mat.
Sen ska jag duscha och äta lunch innan jag åker till frisören.
Ah, dessa lediga dagar :rofl:
 
Känns som jag vaknade imorse efter flera dagars halvdöende tillvaro :laugh:
Sitter just nu och äter lite pasta med en klick olivolja i. Ska se om det går utveckla matlagningen successivt utan att kroppen protesterar men hoppet är på topp 💪
Tittat lite på Nyhetsmorgon och nu går det någon julfilm på tv. Vet inte ens vad den handlar om men är på lite i bakgrunden för att få in lite mer julkänslan här :D

Skrev att nu kan jag ta mina vanliga pass i stallet (så många som hjälpt till verkligen) men fick svar direkt att Nej du ska vila och bli helt frisk först!
Så haha ok. Ska se om jag orkar göra nånting med nån häst iaf 🙄
Fröken har fått stå nu alldeles för länge. De andra har gått lite.
Idag kommer min partner hit med näringsdrycker. Ska se om han kanske kan longera henne eller nått. Jag kan ju vara med och sitta där kanske eller om jag gör det själv. Mår ju en miljon gånger bättre nu :bow:
 
Är väl dags och masa mig ur sängen och äta lite frukost och göra mig iordning.

Efter lunch ska jag till kiropraktor. Måste dock först åka in till jobbet som ligger åt ena hållet då jag självklart glömde kortet där igår. Och sen åka åt andra hållet för att åka till nästa stad. Att jag inte kom ihåg kortet igår.

Jobbar sen i em/kväll så blir ytterligare att åka in till jobbet på det. Då ska jag iallafall komma ihåg och lämna kortet där igen. Så jag inte har det kvar i plånboken.
Blir evigt farande känns det som. Det jag inte har i huvudet får jag ha i bensin tydligen. "Bara" 3 mil i onödan... :grin:
 
Hej och hå. Vakna, frukost, cykla till mataffären och nu bara värma upp benen några minuter för att sedan ta långpromenad med hundarna (då ska jag ha lite bättre kläder på mig...). Ser fram emot att sätta mig med en kopp te efter det.
 
Det går framåt här! Med vad som känns som raket fart. I Lördags var våran compound stängd för misstänkt covid fall med testning i compound av alla Lördag, Söndag, Måndag. Idag: det finns positiva fall i compound men enbart deras ingångar är avstängda (drabbar åtta lägenheter max per avstängd ingång) istället för hela compound. De har öppnat ALLA grindar, inte bara huvudgrinden och det har tagit bort STÄNGSLET runt hela vårat community :eek::eek::eek: Jag tog mig utanför området för första gången på typ tre veckor, för att göra ett covid prov men ändå, det kändes sjukt skönt!

Tandläkartid i ett annat distrikt i morgon! Sen igår har reglerna ändrats med att man bara behöver ett en grön hälsokod och det krävs inte att det är inom 48 timmar längre för att komma in i "public places", sen igår gäller detsamma på public transport.

Vi kanske får fira jul vi med?

Nu tänkte jag baka lussebullar, kolla på julfilm och sticka vantar till en vän som varit inlåst i tre veckor typ.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 162
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 644
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 998
Senast: grodan21
·
Fritid Jag har snart semester i två veckor. Till en början var tanken att åka till Finland då, men av olika anledningar blir det nog inte av...
Svar
11
· Visningar
810
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp