Vad gör vi? Del CLXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Edit: Problemet är att det är ipren alla läkare har sagt åt mig att köra cold turkey eftersom de går via njurarna.

Någon som vet någon annan smärtlindring som inte är panadol eller ipren eller innehåller vad det nu är de gör?
 
Lussebullar på gång :banana: Saffranet jag köper här kommer i så fina burkar:love:

109E4823-1016-4BD8-892B-440CFC0DF6A2.webp
 
Man vet att man använder skoldatorn sällan när det poppar upp ett varningsmeddelande från staden om att de kräver att man uppdaterar datorn inom 15h :angel: :D

Det stod inget om vad som händer om jag inte uppdaterar datorn. Men har nu tagit det säkra före det osäkra och startat uppdateringen :laugh:
När jag hade kontantkort på tfn så hände det att jag fick meddelande om att kortet skulle inaktiveras pga att jag inte fyllt på det på 6 månader. :laugh: Ringde inte så mkt …
 
På snabbvisit hemma. Har ätit McDonalds o det blev en snabbvisit in på ikea efter kiropraktorn. Nu ska jag bara lämna in påsen och sen åka till frisören.
Hon hade en återbudstid nu 1530 när jag ringde tidigare för att boka. Sen efter det åka och jobba.
Frisören är ju i jobbstaden så lika bra och göra allt på en och samma dag så är det gjort. 😅
 
Woop fick godkänt på extra semesterdagar. 3,5 veckor ledigt om bara 8 dagar :love: Bara 6 dagar kvar med det själadödande "jobbet" där jag mest sitter och glor i en reception, och bara 12 dagar tills jag får rida lektion två dagar i rad.
 
Jag försvinner ju dessutom från enheten på 40% då jag börjar jobba på en annan enhet som registrator. Det kommer antagligen bli lite körigt när jag inte är där och viftar med trollspön hela tiden. :D

... Om ett år kommer skolan kanske gå under :angel:
Min skola försöker erbjuda mig en sjukt hög löneökning för att stanna ett år till :rofl: funderar på att ta det av följande anledningar:
  1. Jag Slipper Flytta
  2. Nuvarande lägenheten är sjukt nice, massiv och jag har precis fått den så som jag vill ha den.
  3. Jag bor rätt bra med en massa hiking leder precis bredvid (många på olika sektioner av the Great Wall)
  4. Löneökningen verkar vara mycket mer än vad jag kan hoppas på någon annanstans (jag kan betala av alla mina studie lån på mindre om ett år om jag vill, vilket vore värt mycket).
  5. Jag vet ju hur knäppa de är på den här skolan iaf, med en ny vet man aldrig vad som händer :rofl:
Emot:
  1. Dem som är ansvariga är ju helt inkompetenta och sjuka i huvudet så man vet aldrig vad som händer nästa år.
 
Kan ha råkat precis boka in mig och alla kollegor på en heldags planeringsdag inklusive rum, fika och lunch för 517kr allt som allt. På lucia :)
Samt sprätt iväg lite av en budget (som jag inte visste att jag hade förrän nu) på 3 utbildningar nästa år. :angel: Nu har jag 60 tusen kvar som jag måste hitta på något med!

Sparar skolan ca 8 tusen på den där heldagen, spenderar 12 tusen. Rimligt ändå? :D
 
Min skola försöker erbjuda mig en sjukt hög löneökning för att stanna ett år till :rofl: funderar på att ta det av följande anledningar:
  1. Jag Slipper Flytta
  2. Nuvarande lägenheten är sjukt nice, massiv och jag har precis fått den så som jag vill ha den.
  3. Jag bor rätt bra med en massa hiking leder precis bredvid (många på olika sektioner av the Great Wall)
  4. Löneökningen verkar vara mycket mer än vad jag kan hoppas på någon annanstans (jag kan betala av alla mina studie lån på mindre om ett år om jag vill, vilket vore värt mycket).
  5. Jag vet ju hur knäppa de är på den här skolan iaf, med en ny vet man aldrig vad som händer :rofl:
Emot:
  1. Dem som är ansvariga är ju helt inkompetenta och sjuka i huvudet så man vet aldrig vad som händer nästa år.
Haha låter knivigt. Vad är alternativet? Ny skola i Kina? Eller flytta någon annan stans?
 
Har inget att göra på jobbet mer än att vänta, så spenderar tid på att kolla på b-ponnyer på HästNet.. Jag vill ha en ponny nu! Fast jag ska vänta minst ett år.
 
Haha låter knivigt. Vad är alternativet? Ny skola i Kina? Eller flytta någon annan stans?
Har sökt till andra skolor i Beijing men de bästa skolorna vill helst ha fem års erfarenhet och jag ju lite krasst bara två år på gymnasiet nivå. Hade en intervju på en annan rätt ny skola (men den har allt, till och med beakers :rofl: ) i distriktet bredvid mig men de har inte hört av sig. Jag tyckte intervjun gick bra men det kanske inte de tyckte?

Har ett erbjudande i Kanada som programmerare men det visade sig vara på kontrakt så det blir knivigt med visum och att flytta innan jag betalat av alla lån och fått till en buffert och jobbigt och dyrt att flytta katterna.

Lite krasst så är det värt att stanna som gymnasielärare i Kina ett tag för att levnadskostnaderna är låga och lönerna är höga. Jag tjänar tillbaka avgiften på lärarkursen t.ex. inom ett år med löneökningen som den ger.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 164
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 645
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
70 000
Senast: grodan21
·
Fritid Jag har snart semester i två veckor. Till en början var tanken att åka till Finland då, men av olika anledningar blir det nog inte av...
Svar
11
· Visningar
810
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp