Vad gör vi? Del CLXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag skulle ridskolans nya klubbstuga levereras i moduler. Plötsligt messade ridskolechefen i halv panik för det var mycket mer jobb för att få dem på plats än vad vi trott. Jag och en till kunde tack och lov komma så nu står det på plats!
 
Varit på julbord med jobbet och som vanligt ätit lite väl mycket.
39EFE7A6-F749-4A28-BE89-A334EA5275E8.webp
 
Edit: Problemet är att det är ipren alla läkare har sagt åt mig att köra cold turkey eftersom de går via njurarna.

Någon som vet någon annan smärtlindring som inte är panadol eller ipren eller innehåller vad det nu är de gör?

Du ska nog köra Cold turkey på allt smärtstillande. Biverkningarna på dom flesta är ju huvudvärk. Tror att din överdosering av Ipren som pågått rätt länge nu visar sitt fula tryne. Sök hjälp för huvudvärken och se om läkarna har något tips.
 
Försöker fästa en granrisgirlang med LED-ljus på något snyggt ställe. Först tänkte jag runt TV:n men anade att det inte skulle gå och det gjorde det inte heller. Runt sänggaveln blev det jättefint under den halva sekund det satt kvar. På konsolen under TV:n blev det en smärre skog. Har ett ställe kvar att testa, sen tänker jag ge upp.
 
Sitter här och har lovat att möta upp med en kär vän och gammal kollega. De är flera som ska gå ut strax före jul men jag har avsagt mig, jag orkar helt enkelt inte. Kära Megan ville däremot ge en julklapp och jag hörde att hon har mycket på hjärtat så jag tyckte att vi kunde ju ses bara jag och hon (och Chika) en sväng... Men nu måste jag ju klä mig som en människa igen! :arghh: 😅 Jag har i och för sig köpt ett par långbyxor (vis efter senast) så botten är löst. Nu ska jag bara hitta en top som är något annat än en slafsig munktröja.
Eventuellt torka håret.
 
Har ni fortfarande svart att fa tag pa Grebbestads Ansjovis? ... Jag laste flera inlagg ett par dagar efter att jag ordrat (ohemult dyrt, men vad gor man? Det blir ju ingen jul utan Jansson) 4 burkar. Jag provade nagra varianter, men inget annat an Jansson duger. :cautious:

I gar landade 4 burkar ansjovis, forpackat kallt med is som inte var helt smallt annu, utanfor min dorr :cool: Det blir en riktig Jansson till jul!😁
 
Fryser... invirad i filt, med katt i knäet... ändå är det 4 timmar sen jag kom hem, efter att ha suttit utanför arbetsförmedlingen på permobilen i 40 minuter i 12 grader minus och sedan blev bjudan av kurator på kaffe med lussebulle...
 
Försöker fästa en granrisgirlang med LED-ljus på något snyggt ställe. Först tänkte jag runt TV:n men anade att det inte skulle gå och det gjorde det inte heller. Runt sänggaveln blev det jättefint under den halva sekund det satt kvar. På konsolen under TV:n blev det en smärre skog. Har ett ställe kvar att testa, sen tänker jag ge upp.
Update: Har gett upp och lyssnar på balkanmusik istället.
 
Har ni fortfarande svart att fa tag pa Grebbestads Ansjovis? ... Jag laste flera inlagg ett par dagar efter att jag ordrat (ohemult dyrt, men vad gor man? Det blir ju ingen jul utan Jansson) 4 burkar. Jag provade nagra varianter, men inget annat an Jansson duger. :cautious:

I gar landade 4 burkar ansjovis, forpackat kallt med is som inte var helt smallt annu, utanfor min dorr :cool: Det blir en riktig Jansson till jul!😁

Nejdå, tillgången på ansjovis är god :up:
 
När pepparkakshuset går över styr :bag:
(Jag har barn, vill tro att det blivit lite mer stilfullt annars 😂)

Visa bifogad fil 107260
Jag är så ledsen över att en kompis slutat göra ”årets övergivna crack-house”. 😂
Har varit en stående tradition en massa år att gör pepparkakshus med grafitti, igenspikade fönster, polisavspärrningstejp över dörren, ev outlines av en död kropp à la mordplats etc.
Han är både galen och galet duktig. 😍😂
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 164
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 645
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
70 000
Senast: grodan21
·
Fritid Jag har snart semester i två veckor. Till en början var tanken att åka till Finland då, men av olika anledningar blir det nog inte av...
Svar
11
· Visningar
810
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp