Vad gör vi? Del CLXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
BS är ok, men har inte ätit på ett dygn. Det drivs upp artificiellt av ginger ale.

Jo, jag vet, men det har inte varit förrän den sista månaden som det blivit så här och jag började kräkas igår. Ska träffa läkare den 16. Fan också.

Kära du, var rädd om dig :heart Jag tror faktiskt du behöver åka in akut och det är dags att ta hjälp från familjen (och ja, jag vet vilket motstånd du har mot att göra det men det är dags nu).
 
Bra att du har läkartid. Men får du behålla någon föda eller dryck? Alltså det kan ju även vara virus, själv är jag hemma från jobb pga feber, yrsel och illamående så man vet aldrig.

Tror inte det är virus, som sagt det exakt som det var tidigare och senare när jag OD på det. Nej, får inte behålla något just nu. Iofs kommer det inte upp så mycket eftersom jag inte ätit på ett dygn.

Ska dricka lite mer ginger ale.
 
Börjar bli trött. Börjar också känna mig smått ur fas pga saker som behöver göras och blir trött av hur dålig jag är på att få saker gjorda. Inte heller blir det bättre av att jag tidigare ikväll fick en pik om att jag borde söka mer jobb, jobba mer, göra mer...

Även om det bara blev sagt av någon slags omtanke så känns det dumt när jag äntligen känt att jag hittat jobb att trivas med, börjar få till livet så att jag klarar av att både jobba och hålla ordning på allt på fritiden (typ, sköta hem och mig själv, ha lite motivation och livslust igen osv). Ungefär som att det inte räcker, enbart för att mitt jobb inte är heltidsjobb.
 
Börjar bli trött. Börjar också känna mig smått ur fas pga saker som behöver göras och blir trött av hur dålig jag är på att få saker gjorda. Inte heller blir det bättre av att jag tidigare ikväll fick en pik om att jag borde söka mer jobb, jobba mer, göra mer...

Även om det bara blev sagt av någon slags omtanke så känns det dumt när jag äntligen känt att jag hittat jobb att trivas med, börjar få till livet så att jag klarar av att både jobba och hålla ordning på allt på fritiden (typ, sköta hem och mig själv, ha lite motivation och livslust igen osv). Ungefär som att det inte räcker, enbart för att mitt jobb inte är heltidsjobb.
Bah, screw them! Klarar man av sina vardags kostnader med det jobb man har så ska andra skita i hur mycket man väljer att jobba tycker jag.

Kan tänka mig att det finns en del rika på höga positioner som jobbar mindre än 100% pga de har råd med det, och det är tydligen skillnad på dem och folk som klarar sig på mindre. Min dröm är att kunna jobba ca 75% och leva fullgott (på mitt sätt) ändå, varför skulle det vara illa liksom? Så länge man inte behöver bidrag för att klara sig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 167
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 651
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
70 005
Senast: grodan21
·
Fritid Jag har snart semester i två veckor. Till en början var tanken att åka till Finland då, men av olika anledningar blir det nog inte av...
Svar
11
· Visningar
810
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp