Vad gör vi? Del CLXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här är det styrelsen som bestämmer värmen och jag förstår att vi måste snåla på elen, men nu när det blev kallt ute blev det verkligen kallt inne!
Här är det också ”styrelsen” som bestämt att kallt inne är bättre än att inte kunna betala sina räkningar. Är van vid att ha 13 grader när det är som kallast MED alla elelement på fullt blås så det här är lite tidigare när man inte kör något element alls. Lite spännande att se vad uppvakningstemperaturen blir vid riktig kyla.
 
Här är det också ”styrelsen” som bestämt att kallt inne är bättre än att inte kunna betala sina räkningar. Är van vid att ha 13 grader när det är som kallast MED alla elelement på fullt blås så det här är lite tidigare när man inte kör något element alls. Lite spännande att se vad uppvakningstemperaturen blir vid riktig kyla.
"Styrelsen" här hemma funderar på ett element :angel1: vi har fått 70% ökningen av avgiften i år och tror inte att de vill öka den mer om de kan slippa
 
Och ja, jag bränner el... jag tänker inte frysa ihop totalt. Sedan anser jag att det är en skam att Sverige som verkligen inte har brist på el inte säkrat upp systemet (både det fysiska och prissättningen). Vi bor i ett arktiskt land och det ska INTE vara en klassfråga om en har råd att vara varm eller ej! *end rant*
 
Jag sitter med te och tända ljus och tänkte smyga igång jobbdagen lite smått såhär 1,5 timme tidigt. Motivationen är så jäkla låg såhär års med julledigheten dinglande på frustrerande avstånd, så jag måste ta till lite specialknep för att få saker gjorda (och gudarna ska veta att jag har många saker att få gjorda). Ett sådant specialknep var att gå upp tidigt tillsammans med maken, som ska iväg på ännu en jobbresa, och på så vis få ett rejält försprång. Nu ska jag sätta en "fokus-timer" på 45 minuter, precis som jag gjorde när jag hade svårt att komma igång med plugget, dra igång lite mysig julmusik och hoppas få en massa bra gjort! 💪
 
Det här kom direkt efter allas inlägg om inomhustemperatur, så jag trodde först att det var det som avseddes. Var redo att sjösätta en stor räddningsaktion med destination Dalarna :laugh:

Tack men så illa är det inte :heart Men ja, jag använder Lillstugan som extra kylskåp nu, frysen som står där gör att det i allmänhet håller sig kring 3 grader där :laugh:

Jag har ett rejält vedförråd så det är främst över natten jag bränner el, sedan eldar jag under dagen :)
 
Jag ska åka in till RIA-stugan idag eller imorgon... jag har samlat ihop kläder och fleecefiltar jag inte behöver samt matvaror från Smakboxar som jag av någon anledning inte kan äta.

Det gör ont i mig att det finns uteliggare i vårt samhälle, speciellt nu när det är så kallt 💔
 
Tandläkare besöket avklarat! Visdomstanden måste dras ut nästa Lördag när de har en ledig tid för en kirurg för de för rötterna såg som vanligt helt hemska ut! Fyra hål hittade hon också som ska åtgärdas nästa Onsdag (inte tid idag så tog bara bort plack).

Har jag tur går det bara på ¥10,000, med mindre tur ¥13,000 (~19,000 SEK).

Schysst julklapp efter att typ varit inlåst i flera veckor :banana: Tur att sexmånaders hyra ska betalas i Januari också. Så att man slipper känna sig lite rik någon månad:rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 170
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 658
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
70 012
Senast: grodan21
·
Fritid Jag har snart semester i två veckor. Till en början var tanken att åka till Finland då, men av olika anledningar blir det nog inte av...
Svar
11
· Visningar
810
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #9
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp