Vad gör vi? Del CLXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter på LIA. Gör roliga uppgifter men håller på att somna exakt HELA tiden.
Så dåligt har jag inte sovit heller?

Fattar icke. Okej om jag sysslat med saker jag tyckte var dötrista, men hallå.
Är det bara jag som är sämst på att jobba? Men jag vill ju? Suck suck.

Ska jobba hemma imorgon och fredag, ska bli väldigt intressant att se hur energinivåerna är då, i jämförelse!
Funderar på att göra en kopp varm choklad sålänge.
Dålig ventilation, ljud, ljus, kemikalieförorening etc etc?

Jag somnar 6-7 gånger varje dag på jobbet oavsett hur pigg jag är. Men bara när jag sitter i receptionen.
 
Dålig ventilation, ljud, ljus, kemikalieförorening etc etc?

Jag somnar 6-7 gånger varje dag på jobbet oavsett hur pigg jag är. Men bara när jag sitter i receptionen.

Sitter iofs under en susande ventilation i ett litet och i övrigt oftast helt tyst (utom tangentknatter) kontor. Sövande värre 😅
Plus torr luft och trötta ögon.

Så ja, väldigt nyfiken på om det kommer hjälpa produktiviteten att jobba hemma! Ska bli spännande test :D
 
Jag har så tråkigt! Alltså, jag gillar mitt jobb. Men just nu har jag ingenting vettigt att göra. Har burit runt papper och lådor halva förmiddagen bara för att se upptagen ut. Nu sitter jag hemma och glor på skärmen och väntar på att något ärende ska komma in..
 
Alltså detta med AI har ju verkligen exploderat! Fick precis frågan om min senaste målning är AI?!
Da fuck 😅 Det är old school oljemåleri.. kanske dör det ut nu? 😅

Visa bifogad fil 107311
Helt galet!


Genererade Granny Weatherwax som ska jobba på företaget. :laugh:
granny (kopia).webp
 
Fick precis frågan om att hoppa in och jobba ett riktigt långt pass i en för mig ny butik (som jag dock besökt tidigare). Känns jättekul :D

Annars trött efter långpromenad. Borde fixa med lite saker inför helgen, bland annat bildspel till en mässa. Därför börjar jag nu fundera på om man skulle ta och möblera om här hemma. Så underbart ens hjärna fungerar ibland.
 
Vovvarna och jag har varit ute i skogen idag, det var kallt men otroligt vackert! Strålande sol och -10, ett litet snötäcke på marken och träden är vitsprayade :heart

Spårsnö är bland det roligaste som finns, jag fick se harspår, ekorrspår, musspår, älgspår, rådjursspår och blandade fågelspår :love: Som tur är så är ju mina vovvar upptagna med att hitta fåglar så dom sticker inte på spår. Så jag kan ha mitt lilla nöje samtidigt som dom har sitt.

Men nu är vi hemma och lite frusna, så kaminen är tänd och jag har gjort mig kaffe :d
 
komiskt när jag kom hem. Var tvungen att ha mötet direkt.

Rönnbär blev sur för jag hade varit borta i fleeeera timmmmaaar Ingen uppmärksamhet på hela eftermiddagen!

Så ett litet Rönnbär fixade uppmärksamhet mitt i mötet Först med att dyka ner i IKEA kassen och röja runt bland allt. Kassen blev stängd. Lilla Rönnbär gav inte upp! Han letade rätt på plast och började tugga på det rakt framför mig. När plasten försvann såg det mörkt ut i hela tio sekunder, sen ljusnade det när han började tugga på ljusslingan till granen.

Granen överlevde och Rönnbör fick sitta i time-out i gästrummet tills mötet var över.
 

Bifogade filer

  • F999B7DE-E1DC-4067-9A0F-F015557B1E75.webp
    F999B7DE-E1DC-4067-9A0F-F015557B1E75.webp
    407,1 KB · Visningar: 55
På jobb men är megatrött. Tog sovmorgon så åkte inte hemifrån förens vid halv 11. Gjort 4 kundbesök och landat lite på kontoret för ska iväg på kundaktiviteter ikväll.

Kommer bli kul men är rejält sliten. Kommer inte jobba alls på fredag för att orka med julbordet på kvällen sen
 
Jag har gjort två arbetsuppgifter sedan klockan 8 i morse. :cautious::arghh:
Vill gå heeeem!
Jag har så tråkigt! Alltså, jag gillar mitt jobb. Men just nu har jag ingenting vettigt att göra. Har burit runt papper och lådor halva förmiddagen bara för att se upptagen ut. Nu sitter jag hemma och glor på skärmen och väntar på att något ärende ska komma in..

Finns det inget att läsa på? Som kan vara relevant för arbetet? När jag inte har konkreta saker att göra så fortbildar jag mig på egen hand.
 
Nu fick jag kallelse till blodbussen. De har bokat en tid imorgon eftermiddag till mig. Här går det undan! Gjorde intresseanmälan för sådär ett år sen, nu får jag kallelsen med 23 timmars varsel. Bra framförhållning..
 
Visst visst, men det gör det inte roligare att sitta och glo på en datorskärm hela dagen utan något riktigt syfte.

Jag tycker att det är roligt och givande att lära sig nya saker! Kanske därför jag inte upplever det som tråkigt eller utan syfte.
När jag låg inlagd på sjukhus pluggade jag in regentlängder 😆 Nu kan jag sitta och grotta mig i lagboken. Man vet aldrig när det blir tillfälle att citera typ förvaltningslagen 🤓😅
Generellt tycker jag att det är både kul och givande att lära sig nya saker och blir uttråkad av att vara sysslolös. Men det kanske är jag som är knäpp, det är möjligt haha 😆
 
Jag tycker att det är roligt och givande att lära sig nya saker! Kanske därför jag inte upplever det som tråkigt eller utan syfte.
När jag låg inlagd på sjukhus pluggade jag in regentlängder 😆 Nu kan jag sitta och grotta mig i lagboken. Man vet aldrig när det blir tillfälle att citera typ förvaltningslagen 🤓🤓
Jaha, trevligt. Jag tycker det är aptrist att bara planlöst surfa runt på myndigheters hemsidor utan något egentligt syfte. Jag är mer målorienterad än så.
 
Finns det inget att läsa på? Som kan vara relevant för arbetet? När jag inte har konkreta saker att göra så fortbildar jag mig på egen hand.
Jag jobbar ju inte med jättemycket som går att läsa sig till. Det är mycket ad hoc och problemlösning typ hur och var kan vi installera ett 4m långt dörrtrycke.
Det jag kan läsa mig till och lära mig mer om har jag läst till förbannelse (kemikalier, brandsäkerhet och registratorrollen)
Det sistnämnda, registratorrollen, behöver jag dock praktisk erfarenhet i - men det finns inga ärenden att göra. Svårt att hitta på själv också :D

Sen får jag skylla mig själv lite. Gör arbetsuppgifter för fort och har då inget kvar att göra till slut. :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 170
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 663
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
70 018
Senast: grodan21
·
Fritid Jag har snart semester i två veckor. Till en början var tanken att åka till Finland då, men av olika anledningar blir det nog inte av...
Svar
11
· Visningar
810
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp