Vad gör vi? Del CLXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tycker att det är roligt och givande att lära sig nya saker! Kanske därför jag inte upplever det som tråkigt eller utan syfte.
När jag låg inlagd på sjukhus pluggade jag in regentlängder 😆 Nu kan jag sitta och grotta mig i lagboken. Man vet aldrig när det blir tillfälle att citera typ förvaltningslagen 🤓😅
Generellt tycker jag att det är både kul och givande att lära sig nya saker och blir uttråkad av att vara sysslolös. Men det kanske är jag som är knäpp, det är möjligt haha 😆
Tycker inte det är knäppt! Jag älskar att lära mig saker och suger i mig så mycket jag bara kan av allt möjligt.
I dag har jag till exempel pluggat geografi (eftersom jag är helt hopplös på det). Men att sitta i 8h med geografi är lite väl mastigt för mig, orkar nog som mest kanske 1-2 timmar. :) Sen har jag scrollat till förbannelse. Sen satte jag mig och lärde mig storyn i en spelserie som jag inte har koll på.
Men oavsett blir jag lite frustrerad när jag inte känner att jag får jobba/vara nyttig på jobbet. På något vis är det mer tillfredsställande att lära sig mer om sådant som är relevant för jobbet än annat som är relevant för mig, när jag är på jobbet.
 
Kul att allt är inställt och försenat på pendeln :meh:
Liksom hur skulle det se ut om Spotify typ "alla dina favoritband är inställda" eller "låten du valt är försenad, den kan börja spela om 25 minuter".
Oj vad många som skulle använda Spotify då :p
 
Och ja, jag bränner el... jag tänker inte frysa ihop totalt. Sedan anser jag att det är en skam att Sverige som verkligen inte har brist på el inte säkrat upp systemet (både det fysiska och prissättningen). Vi bor i ett arktiskt land och det ska INTE vara en klassfråga om en har råd att vara varm eller ej! *end rant*
Jag måste också bränna el. Alternativet är att frysa och må dåligt. Jag räknar med en elräkning för december på runt/minst 10000 om det fortsätter såhär, det blir ännu värre för januari och februari. Jag försöker tänka att det är oförutsedda utgifter som bufferten är till för, även om det är skittråkigt att behöva betala så mycket pengar för att slippa frysa 🤷
 
Jag måste också bränna el. Alternativet är att frysa och må dåligt. Jag räknar med en elräkning för december på runt/minst 10000 om det fortsätter såhär, det blir ännu värre för januari och februari. Jag försöker tänka att det är oförutsedda utgifter som bufferten är till för, även om det är skittråkigt att behöva betala så mycket pengar för att slippa frysa 🤷
Det är dock riktigt vidrigt... :(
 
Jag måste också bränna el. Alternativet är att frysa och må dåligt. Jag räknar med en elräkning för december på runt/minst 10000 om det fortsätter såhär, det blir ännu värre för januari och februari. Jag försöker tänka att det är oförutsedda utgifter som bufferten är till för, även om det är skittråkigt att behöva betala så mycket pengar för att slippa frysa 🤷
Jag med. O jag har extrajobb utöver mitt heltidsjobb men det inbringar få tusenlappar i december så letar efter ytterligare jobb.
 
Det är dock riktigt vidrigt... :(
Ja absolut! Vi måste kanske laga en bil och byta en vindruta som byttes för 3 månader sen (vi ska kolla om det finns någon garanti på jobbet) också. Men vi har landat i att vi inte vinner något på att gå och vara ledsna/arga/oroliga. Det är bara att kämpa på och hoppas på bättre tider 🤷
Jag med. O jag har extrajobb utöver mitt heltidsjobb men det inbringar få tusenlappar i december så letar efter ytterligare jobb.
Jag har också ett extrajobb och heltidsjobb, men pengarna äts upp rätt fort ändå.
 
Sitter på jobbet och är skittrött. Slutade 07 i morse, hemma vid 08 och började 15 idag, jobbar till 22.
Vaknade till vid 11 och eftersom jag hade saker att fixa klev jag upp och tänkte att om jag sätter lite fart hinner jag lägga mig en stund innan jag måste åka till jobbet. Trodde jag ja. :grin:

Stressade iväg och köpte ett årskort på badet, handlade mat, hem och åt en snabb lunch och fick sedan stressa iväg så jag hann sätta sprätt på det sista av årets friskvårdsbidrag. Det blev ett presentkort på massage åt mig själv som jag tänker utnyttja efter nyår. Sen raka spåret till jobbet och nu sitter jag här och är trött ... :sleep:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 170
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 663
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
70 018
Senast: grodan21
·
Fritid Jag har snart semester i två veckor. Till en början var tanken att åka till Finland då, men av olika anledningar blir det nog inte av...
Svar
11
· Visningar
810
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp