Vad gör vi? Del CLXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Eftersom det ju var 5 minus och jag tänkte köra pållan en sväng åkte underbyxor på och så snodde jag åt mig sambons ena sköna par mysbyxor 😁. Och medan jag hämtade hästarna och solen sken och frosten gnistrade så härligt kände jag bara; så underbart det är nu!! 😍. Äntligen har det fryst till så nu hoppas jag på lite lagom mycket snö (helst inte så kramig pga styltrisk)- i rätt ordning och hoppas det håller i sig över julhelgen 😍🥰. Ännu skönare också när bästa älsklingen nu ikväll sågade i ordning nya eldstenarna till braskaminen så nu känns det som det värmer bättre 😊.
 
Njuter av en ensamkväll hemma i soffan. Det var länge sedan jag fick lite ordentlig egentid, jag har haft fullt upp med besök och sedan varit borta och besökt folk själv, så jag njuter lite extra av den här kvällen. Ska snart värma en lussekatt och lite varm choklad samt koppla in elfilten då jag känner mig lite frusen och hängig. Hoppas att det hjälper och att det inte är någon jobbig förkylning på ingång!
 
Suck. Jag behöver lite prydliga kläder. Det känns inte som att det passar att vara varken på hundutställning eller på julfest med jobbet i slitna mjukisbyxor och underställströja. Har alltid svårt att hitta något som känns bra annars och det mesta som säljs i butiker nu är inte(!) min stil. Nu verkar det som att det fåtal plagg som ändå skulle kunna vara intressanta är slut i lager... I värsta fall får jag ta svarta friluftsbyxor och svart t-shirt, för det har jag iaf (även om det är ett hål i byxorna...) men det hade varit fint med NÅGOT lite roligare.
 
20221207_214841.webp

Tog en detour på vägen hem. Var så fint ljus ute med månen och frosten. Klart värt det och stå o frysa i -15 och titta på himlen. :love:
Ingen kamera med heller så fick bli mobilen istället.
 
Det blev en mysig sväng med pållan och rockarden (skrittade "bara" då vi ju höll oss på hårda vägar) och lyckades visst tappa en tåbrodd på ena framhoven 🙃. Pållan ja som var sååå hungrig på lunchhö att hon spanade in ena boxgrannens julpynt (grangrenarna lite väl närgånget 😅) och vilken underbar krans 😍.
Testade en ny maträtt; persisk kycklinggryta med saffran och granatäpplekärnor vilket var gott 😋😊. Senare ikväll blev det juledamermörgås till Bonde och Kärlek åt alla: enda tillfället på året vi inte köper svensk ost- det tummar vi aldrig på annars! 😊.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 174
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 667
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
70 024
Senast: grodan21
·
Fritid Jag har snart semester i två veckor. Till en början var tanken att åka till Finland då, men av olika anledningar blir det nog inte av...
Svar
11
· Visningar
810
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp