Vad gör vi? Del CLXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu ligger jag äntligen hemma i sängen, :up:

Är en fantastisk halo runt månen, synd det blir så kasst att fota med mobilen. :(

Hundarna kissade och de + katterna fått mat. Tänkte när jag gick in i köket att det är bäst att tända så jag ser om det ligger några döda möss innan jag kliver på dem, men såg inga och hann tänka att de nog inte vågade sig fram mer efter Wilmas nyutvecklade smak för småviltsjakt.

Katterna får mat i vardagsrummet och på väg därifrån så ser jag musen! Död och likstel vid bokhyllan. Tar en bit papper och lyfter upp den i svansen och slänger ut den samtidigt som hundarna kommer in för att få mat. Papperet åker in i kaminen, handtvätt och ner i sängen. Vov ligger på golvet, katterna krupit ner under täcket och lille Skrutt fryser men jag har värmedynan på, dubbla duntäcken och han ligger tätt intill så han blir snart varm. 😾
 
Vilket jävla gäng vi är här. ✌️ Sambon fick ju någon man cold som jag sen fick. Han är fortf sjuk om än bättre. Idag fick han ryggskott. Han hasar sig fram som om Quasimodo hade rejäl slagsida.
Jag fick puls och hostade ihjäl mig av att kasta leksaker till hundarna några minuter. Tur de kan underhålla varann!
Hoppas sambo blir bra i rygg och kropp. Han ska jobba som kiro för ekipage i DK nästa vecka egentligen.. 😬
 
Det blir torr och fin kyla när isen fått lägga sig och det inte är något öppet vatten. :)
Smart, så hade jag inte tänkt på det men klart det är så!

Är nu när det lagt sig som det blir så fin himmel också, alldeles stjärnklart :love: För bara några veckor sen var det dimma typ 24/7.

O bara så ingen får för sig nåt, det är absolut inte så att jag kommit på att vintern är en både fin och mysig årstid. Skulle aldrig tänka nåt sånt :angel:
 
Lite svalt ute nu
 

Bifogade filer

  • 20221208_052503.webp
    20221208_052503.webp
    48,2 KB · Visningar: 28
CF008433-7603-4498-BE55-F88725D5AB12.webp


Här är det svalt också! Och dags igen att börja fundera på när de stängde av ventilationen på jobbet pga kyla förra året 😑 Tror dock det var runt -15. Som man inte har nog att tänka på 🙄

(Okej, jag tror de kallade det halvfart men för mig kändes den helt av…)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 178
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 677
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
70 025
Senast: grodan21
·
Fritid Jag har snart semester i två veckor. Till en början var tanken att åka till Finland då, men av olika anledningar blir det nog inte av...
Svar
11
· Visningar
810
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp